Jaguar: Σε ηλεκτρική τροχιά

«Φανταστείτε κάτι που δεν έχετε ξαναδεί και να μοιάζει σαν να έχει πέσει από τον ουρανό. Τόσο διαφορετικά θα είναι αυτά τα Jaguar».

Ακούστε το άρθρο

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Adrian Mardell είπε στους επενδυτές, ότι τα πέντε μοντέλα που αφαιρέθηκαν από το σχέδιο παραγωγής, έχουν «σχεδόν μηδενική κερδοφορία». Έτσι, δεν υπάρχει πραγματικά κανένας λόγος να συνεχίσουμε να τα φτιάχνουμε.

Μόνο το μεσαίο SUV F-Pace θα συνεχίσει να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής. Το τελευταίο, διατίθεται ως θερμικό, αλλά και ως υβριδική παραλλαγή. Η πλήρως ηλεκτρική Jaguar I-Pace, το μόνο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, δεν θα παράγεται πλέον το 2025.

Ο στόχος είναι να μετατραπεί η αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελείας, σε μια μάρκα αποκλειστικά ηλεκτρική. Η μητρική εταιρεία Jaguar JLR, που ανήκει στην Indian Tata Motors, ήθελε αρχικά να λανσάρει έξι ηλεκτρικά μοντέλα τα επόμενα χρόνια.

 Τον Φεβρουάριο, η αυτοκινητοβιομηχανία πάτησε φρένο, λέγοντας ότι θα επικεντρωθεί περισσότερο στα plug-in υβριδικά και ότι η ζήτηση για καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είχε μειωθεί. Ωστόσο, η εταιρεία θα εξακολουθήσει να κυκλοφορεί τέσσερα BEV μέχρι το 2026.

Jaguar: Σε ηλεκτρική τροχιά

Η Automotive News Europe, η οποία ανέφερε για πρώτη φορά ότι η JLR επιβραδύνει τις ηλεκτρικές φιλοδοξίες της, τώρα λέει και πάλι, ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα λανσάρει έξι ηλεκτρικά μοντέλα, τρία από τα οποία θα είναι Jaguar.

Είτε έτσι είτε αλλιώς, τα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία περιλαμβάνουν το Range Rover Electric SUV και το ηλεκτρικό Range Rover Sport. Και τα δύο βασίζονται στην πλατφόρμα MLA, η οποία υποστηρίζει κινητήρες εσωτερικής καύσης, υβριδικά και ηλεκτρικούς κινητήρες μπαταρίας. Τα τεχνικά δεδομένα για ένα μοντέλο BEV που βασίζεται σε αυτήν την πλατφόρμα, δεν είναι ακόμη γνωστά.

Υπάρχουν επίσης σχέδια για δύο ή τρία ηλεκτρικά μοντέλα Jaguar που θα χρησιμοποιούν την αρχιτεκτονική BEV JEA, η οποία είναι συντομογραφία της Jaguar Electrified Architecture. Δεν υπάρχουν ακόμη λεπτομέρειες για αυτά τα αυτοκίνητα.

Ωστόσο, ο επικεφαλής δημιουργικός διευθυντής της JLR, Gerry McGovern, φέρεται να είπε στους μετόχους επενδυτές: «Φανταστείτε κάτι που δεν έχετε ξαναδεί και να μοιάζει σαν να έχει πέσει από τον ουρανό. Τόσο διαφορετικά θα είναι αυτά τα Jaguar».

Jaguar: Σε ηλεκτρική τροχιά

Μόλις τον περασμένο μήνα, αναφέρθηκε ότι η JLR θα χρησιμοποιήσει επίσης δύο από τις αρθρωτές αρχιτεκτονικές της Chery. Η πρώτη ονομάζεται M3X και είναι κατασκευασμένη για κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά μοντέλα.

Η δεύτερη πλατφόρμα, E0X, αναπτύχθηκε από κοινού από την Chery και την Huawei. Καλύπτει διάφορα σχήματα αμαξώματος και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και ηλεκτρικά οχήματα εκτεταμένης εμβέλειας (EREV).

Η JLR ανακοίνωσε για πρώτη φορά τον στόχο της, να γίνει ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών το 2021. Εκείνη την εποχή, η αυτοκινητοβιομηχανία είχε δηλώσει, ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας, μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση θα ήταν διαθέσιμη για όλες τις σειρές των μοντέλων της JLR.

Πηγή: electrive

abb_img