Οι αξιωματούχοι της Jeep, επιβεβαίωσαν την περασμένη εβδομάδα, ότι όχι μόνο θα λανσάρουν μισή ντουζίνα νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία μέχρι το 2027, αλλά θα περιλαμβάνουν και ένα μοντέλο που θα ξεκινά, κάτω απο τα 25.000 δολάρια. Μετά από συνυπολογισμό, των ομοσπονδιακών εκπτώσεων φόρου.
Και μάθαμε πολλά περισσότερα για αυτό το “προσιτό” μοντέλο, που θα είναι ένα Jeep Renegade επόμενης γενιάς. Όπως και το παλιό μοντέλο με βενζίνα που φέρει αυτό το όνομα, το EV θα εμπίπτει στην κατηγορία subcompact ή αλλιώς “B”.
Όπως και το Jeep Wagoneer S που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα, το Renegade EV, θα υποστηρίζεται από μια νέα πολυενεργειακή πλατφόρμα, ικανή να χρησιμοποιεί πολλαπλές τεχνολογίες μετάδοσης κίνησης. Αυτό σημαίνει, ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν και εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, υβριδικές ή plug-in, αν και το EV είναι πιθανό να υιοθετήσει μια ξεχωριστή σχεδίαση.
Jeep: Επαναφορά των EVs σε τροχιά
Το βασικό EV, θα βοηθήσει την Jeep να αντιμετωπίσει ένα από τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα που επιβραδύνουν την υιοθέτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών, δήλωσε ο Carlos Tavares, Διευθύνων Σύμβουλος της μητρικής Stellantis: Το άγχος αυτονομίας και οι προσιτές τιμές. Η μέση τιμή που πλήρωσε ένας αγοραστής ηλεκτρικού οχήματος τον Μάιο έφτασε τα 56.648 $, σύμφωνα με την Kelley Blue Book, περίπου 10.000 $ περισσότερα από ένα συμβατικό νέο όχημα. Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep, το Wagoneer S Launch Edition, ξεκινά κοντά στα 72.000 $.
Μόνο ελάχιστα ηλεκτρικά οχήματα έρχονται επί του παρόντος σε τιμές κάτω των 30.000 δολαρίων, αφού συνυπολογιστούν οι ομοσπονδιακές πιστώσεις φόρου.
Κατασκευασμένο στην Αμερική
Ο Tavares ανακοίνωσε για πρώτη φορά, τα σχέδια για ένα προσιτό Jeep EV κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου στη Νέα Υόρκη, στα τέλη του περασμένου μήνα. Προσθέτοντας ορισμένες επιλεγμένες λεπτομέρειες, για τους επενδυτές στα κεντρικά γραφεία της Stellantis στις ΗΠΑ την Πέμπτη.
Τα EV μπορούν να πληρούν τις απαραίτητες νομικές προϋποθέσεις, μόνο εάν συναρμολογούνται στις ΗΠΑ, ή σε λίγους εγκεκριμένους εμπορικούς εταίρους, συμπεριλαμβανομένων του Μεξικού και του Καναδά. Οι μπαταρίες τους, καθώς και τα βασικά υλικά, όπως το λίθιο, το μαγγάνιο και το κοβάλτιο, πρέπει επίσης να προέρχονται από την τοπική αγορά.
Μπαταρίες χαμηλού κόστους
Οι μπαταρίες είναι το πιο ακριβό εξάρτημα σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Για να μειωθεί το κόστος παραγωγής, είπε ο Tavares, το Renegade EV, θα χρησιμοποιεί μια χημεία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού ή LFP. Αντί της πιο οικείας τεχνολογίας των ιόντων λιθίου, που χρησιμοποιείται στα περισσότερα από τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένου του Jeep Wagoneer S.
Αυτό θα μειώσει περίπου 25% την τιμή ενός πακέτου μπαταριών, αν και οι κυψέλες LFP είναι λιγότερο ενεργειακά πυκνές. Που σημαίνει, ότι ένα όχημα είτε χρειάζεται μεγαλύτερο πακέτο, είτε θυσιάζει την εμβέλεια, σε σύγκριση με μοντέλα, που χρησιμοποιούν μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Επί του παρόντος, δεν υπάρχουν πηγές για κυψέλες LFP αμερικανικής κατασκευής, καθώς η CATL της Κίνας, είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής αυτής της τεχνολογίας. Η Stellantis μπορεί να επιδιώξει να παράγει η ίδια αυτές τις μπαταρίες, σε ένα από τα τρία εργοστάσια που έχει επιβεβαιώσει ότι θα δημιουργήσει στη Βόρεια Αμερική: Ένα στον Καναδά και δύο στις ΗΠΑ.
Νέα Πολυενεργειακή Πλατφόρμα
Ορισμένοι ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένων της General Motors και της Volkswagen, επικεντρώνονται στην μετάβαση από κινητήρες εσωτερικής καύσης, απευθείας στα EVs. Αν και η GM σχεδιάζει τώρα έναν μικρό αριθμό plug-in υβριδικών που θα χρησιμεύουν ως «γέφυρα», σε μοντέλα αμιγώς ηλεκτρικά τα επόμενα χρόνια. Τα περισσότερα νέα μοντέλα με μπαταρίες, βασίζονται σε πλατφόρμες τύπου skateboard που έχουν σχεδιαστεί, μόνο για ηλεκτρική λειτουργία μετάδοσης της κίνησης.
Η Stellantis ωστόσο, σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει ένα μείγμα διαφορετικών ηλεκτρικών επιλογών. Η Jeep, συγκεκριμένα, θα προσφέρει έξι διαφορετικές τεχνολογίες μετάδοσης κίνησης, είπε το αφεντικό της μάρκας Antonio Filosa τον περασμένο μήνα: συμβατικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ήπια υβριδικά, συμβατικά υβριδικά, plug-in υβριδικά και καθαρά EV.
Για να το κάνουμε αυτό, «κάναμε τη σωστή έκκληση», είπε ο Tavares την Πέμπτη, επιλέγοντας πιο ευέλικτες πολυενεργειακές πλατφόρμες. Που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε από αυτές τις τεχνολογίες μετάδοσης κίνησης. Θα υπάρχουν αρκετές από αυτές τις πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένης μιας STLA Large, που χρησιμοποιείται για το Jeep Wagoneer S.
Ο εγκέφαλος
Ούτε ο Tavares ούτε ο Filosa ανακοίνωσαν ποια πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί για το Jeep Renegade EV. Υπάρχουν όμως αρκετές επιλογές, ξεκινώντας από την τεχνολογία Smart Car που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το λανσάρισμα του Citroen eC3 στην Ευρώπη φέτος. Σύμφωνα με τον Tavares, είναι περίπου 30% φθηνότερη στην κατασκευή, από τις παλαιότερες πλατφόρμες EV που χρησιμοποιεί η Stellantis.
Μια άλλη επιλογή είναι η πλατφόρμα STLA Small που εξακολουθεί να αναπτύσσεται. Ένα συν, είναι ότι θα κάνει χρήση και άλλης τεχνολογίας που αναπτύσσει η αυτοκινητοβιομηχανία, ξεκινώντας από το STLA Brain.
Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι υπολογιστές με ρόδες, που χρησιμοποιούν δεκάδες αισθητήρες και ψηφιακά χειριστήρια διάσπαρτα σε όλο το όχημα. Κάθε ένα μπορεί να έχει έναν αυτόνομο μικροεπεξεργαστή. Αυτό όχι μόνο αυξάνει το κόστος, αλλά δυσκολεύει τη συνεργασία όλων. Η Tesla, από την άλλη πλευρά, υιοθέτησε ένα κεντρικό υπολογιστικό σύστημα, που ελέγχει όλα αυτά τα ψηφιακά στοιχεία. Το σύστημα STLA Brain ακολουθεί την ίδια προσέγγιση. Είναι ακόμα ένα έργο σε εξέλιξη, αλλά αναμένεται να είναι έτοιμο εγκαίρως για το Jeep Renegade EV.
Η Jeep αναμένεται να γίνει η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μεταξύ των 14 διαφορετικών εμπορικών σημάτων της Stellantis. Δήλωσαν αξιωματούχοι, με στόχο την αύξηση του παγκόσμιου όγκου πωλήσεών της, κατά 50% αυτή τη δεκαετία.
Αυτή τη στιγμή προσφέρει 10 μοντέλα παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, του Avenger, στην Ευρώπη. Τα plug-in υβριδικά της Jeep έχουν κερδίσει τους καταναλωτές στις ΗΠΑ. Το Wrangler 4xe είναι το PHEV με τις περισσότερες πωλήσεις της χώρας, ενώ το Grand Cherokee 4xe κατατάσσεται δεύτερο.
Μέχρι το 2027, η Jeep θα προσφέρει 13 μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου μεσαίου μεγέθους SUV, που αναμένεται ευρέως να αναβιώσει το μοντέλο Cherokee. Θα προσθέσει επίσης μια σειρά από νέα plug-in, ξεκινώντας από το Gladiator 4xe, καθώς και τα πρώτα μοντέλα, στις εκδόσεις των Wagoneer και Grand Wagoneer. Και σε μόλις τρία χρόνια από τώρα, αναμένει να έχει στη γκάμα της έξι πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα.
Πηγή: Carbuzz