Το τετρακινητήριο υπεραυτοκίνητο της μάρκας Jiyue, που ανήκει στην Geely, ήταν η πιο λαμπερή πρεμιέρα, της έκθεσης αυτοκινήτου στο Guangzhou που άνοιξε σήμερα. Προς το παρόν, το Jiyue Robo X είναι ένα concept, αλλά το 2027, θα μετατραπεί σε μοντέλο παραγωγής, ενώ μπορείτε να κάνετε ήδη την παραγγελία σας, για να το αποκτήσετε.
Η επωνυμία Jiyue (μεταφρασμένη από τα κινέζικα ως «ακραία, απόλυτη, πολύ μεγάλη») θεωρείται ως η πιο προηγμένη μάρκα, όσον αφορά την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Αυτή η μάρκα, δημιουργήθηκε ως μέρος μιας κοινοπραξίας που ιδρύθηκε το 2021, από την Jidu Auto της Geely και τον γίγαντα της πληροφορικής Baidu. Η Geely παρέχει στα μοντέλα της Jiyue, όλο το απαραίτητο υλικό και η Baidu τον αυτόματο πιλότο.
Στην Κίνα, οι αυτόματοι πιλότοι, επιτρέπονται επί του παρόντος στο μέγιστο όριο του δεύτερου επιπέδου, σύμφωνα με την ταξινόμηση SAE, στην οποία ο οδηγός πρέπει να παρακολουθεί το δρόμο ανά πάσα στιγμή, ενώ ο αυτόματος πιλότος της Baidu, μπορεί να λειτουργεί στο τέταρτο επίπεδο, δηλαδή αντικαθιστώντας πλήρως τον οδηγό.
Θα είναι αδύνατο να νομιμοποιηθεί ένας τέτοιος αυτόματος πιλότος σε δημόσιους δρόμους στο άμεσο μέλλον και επομένως τα μοντέλα της Jiyue, έχουν επί του παρόντος μια μάλλον ασαφή θέση, ανάμεσα στα σύγχρονα μοντέλα της καθημερινής μετακίνησης.
Το μοντέλο της Jiyue που έκανε ντεμπούτο το 2023, ήταν ένα crossover μεσαίου μεγέθους το liftback Jiyue 07 που εισήλθε στην αγορά. Το supercar Jiyue Robo X που παρουσιάστηκε σήμερα, θα πρέπει να αναμένεται, κοντά στο 2027.
Το Jiyue Robo X φαίνεται πολύ εντυπωσιακό και οι αναλογίες του θυμίζουν ύποπτα το ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο Lotus Evija (η Lotus, θυμηθείτε, ελέγχεται και από την Geely), αν και είναι απίθανο, αυτά τα δύο μοντέλα, να έχουν κοινά στοιχεία τεχνολογίας.
Το συνολικό μήκος του Jiyue Robo X είναι 4.650 χλστ, πλάτος 2.000 χλστ, ύψος 1.195 χλστ και μεταξόνιο 2.700 χλστ. Το αμάξωμα είναι μονοκόκ από ανθρακονήματα. Το δηλωμένο απόβαρο είναι 1850 κιλά.
Υπάρχουν ακόμη πολύ λίγες πληροφορίες για το «εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας» του Jiyue Robo X, όμως όπως έγινε γνωστό, έχει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες (ένας για κάθε τροχό) και μπορεί να επιταχύνει, από 0 στα 100 χλμ./ώρα, σε μόλις 1,9 δευτερόλεπτα.
Η αυτονομία με μία φόρτιση είναι 650 χλμ σύμφωνα με τον κύκλο CLTC. Ο κεντρικός αγωγός αέρα στην οροφή και οι υποδοχές εξαερισμού πίσω, παραπέμπουν σε ένα βενζινοκίνητο υπεραυτοκίνητο με μεσαίο κινητήρα, αν και δεν είναι πολύ σαφές αυτό ακόμη. Όπως και να έχει, το Jiyue Robo X φαίνεται εντυπωσιακό.
Φυσικά, το Jiyue Robo X, είναι εξοπλισμένο με αυτόματο πιλότο επιπέδου 4 και αναφέρεται, ότι μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ακόμα και σε αγωνιστική πίστα, δηλαδή ένα τέτοιο supercar, στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται πιλότο. Φυσικά, θα είναι δυνατό για ένα άτομο να το οδηγεί και να παραμένει ασφαλής για τον εαυτό του και τους άλλους, αφού η τεχνητή νοημοσύνη, θα προστατεύει από λάθη και θα επιτρέπει να αποφευχθούν ατυχήματα. Πώς θα λειτουργήσει όλο αυτό στην πράξη και αν θα λειτουργήσει ιδανικά, θα το μάθουμε το 2027.
Μπορείτε ήδη να κάνετε κράτηση για το Robo X στον ιστότοπο της Jiyue, αλλά για τη συμπλήρωση της αίτησης, η εταιρεία ζητά προκαταβολή ένα σημαντικό ποσό 49.999 γιουάν περίπου 6.500 ευρώ. Το ίδιο το supercar, φυσικά, θα κοστίσει πολύ περισσότερο, αλλά η εκτιμώμενη τιμή, δεν έχει ανακοινωθεί μέχρι στιγμής.