«Ο εξηλεκτρισμός είναι το μέλλον και στόχος της Ελλάδας μέχρι το 2030, είναι ένα στα τρία ιδιωτικής χρήσης οχήματα να έχει ηλεκτρικό κινητήρα».
Τάδε έφη, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, αναλύοντας το «όραμα της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση, κατά την διάρκεια του 6ου Επιχειρηματικού Φόρουμ Ελλάδας-Σουηδίας «Η Μετάβαση της Ελλάδας προς ένα Βιώσιμο Μέλλον» με θέμα τις Βιώσιμες Δημόσιες Μεταφορές».
Το Φόρουμ διοργάνωσε διοργάνωσε το Ελληνο-Σουηδικό Εμπορικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Σουηδίας στην Ελλάδα.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε εκ νέου στο κυβερνητικό σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, το οποίο, όπως επισήμανε, στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες.
Την ανανέωση του στόλου των οχημάτων, καθώς η Ελλάδα έχει έναν από τους παλαιότερους στόλους οχημάτων στην Ευρώπη, τη δημιουργία υποδομών για εύκολη και προσβάσιμη φόρτιση, με δημόσιους και ιδιωτικούς σταθμούς φόρτισης, μια ολοκληρωμένη ανάλυση και επισκόπηση της νέας αγοράς που αναπτύσσεται, με τη δημιουργία ειδικού μητρώου καταγραφής υποδομών, και, τέλος, την προετοιμασία του τομέα των μεταφορών για τη νέα εποχή, εισάγοντας το απαραίτητο ρυθμιστικό και αδειοδοτικό πλαίσιο.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προανήγγειλε την έναρξη διαγωνισμού για νέα λεωφορεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, πολλά από τα οποία θα είναι ηλεκτρικά.
«Η κυβέρνηση θα πρέπει να προωθήσει και να δώσει προτεραιότητα στην τεχνολογική καινοτομία μέσω νομοθετικών πρωτοβουλιών, δίνοντας κίνητρα και επενδύοντας σε υποδομές», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, καταλήγοντας ότι «είναι στο χέρι μας να επιδιώξουμε μια καλύτερη ποιότητα ζωής στις γεμάτες ρύπανση αστικές πόλεις του σήμερα».
Τι δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ
Η ανάπτυξη βιώσιμων αστικών συγκοινωνιών συμβάλλει στη βελτίωση της πρόσβασης στην αγορά, σε ευκαιρίες απασχόλησης, στην εκπαίδευση, σε υγειονομικές υπηρεσίες, τόνισε από την πλευρά του ο καθηγητής Ιωάννης Γκόλιας, πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ).
Εστιάζοντας και αυτός στην ανάγκη ανανέωσης του στόλου των οχημάτων των δημόσιων συγκοινωνιών, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ τόνισε ότι πρέπει να κάνουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες ελκυστικότερες, με καθαρότερα καύσιμα και καθαρότερες τεχνολογίες που θα επιφέρουν μείωση της ρύπανσης, αλλά και της ηχορύπανσης, πιθανότατα με έναν συνδυασμό αμιγώς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.
Όπως εξήγησε στην πορεία της συζήτησης ο κ. Γκόλιας, υπάρχει η σκέψη και για υβριδικά λεωφορεία, καθώς οι ρύποι που εκπέμπουν είναι πολύ χαμηλοί.
«Η πόλη δεν είναι ένα μέρος όπου έχουν όλοι την οικονομική δυνατότητα να έχουν ένα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο, αλλά ένα μέρος όπου όλοι οι άνθρωποι προτιμούν συνήθως να χρησιμοποιήσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες», κατέληξε στην τοποθέτησή του.