Έρχεται η ηλεκτρική λεωφορειακή γραμμή ταχείας διέλευσης «e-BRT (electric Bus Rapid Transit)» στη Λεωφόρο Συγγρού.
Με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών, ο ΟΑΣΑ έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να συμμετέχει ως βασικός εταίρος σε διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα έρευνας για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και παροχή καινοτόμων συγκοινωνιακών υπηρεσιών.
Στο πλαίσιο μάλιστα υλοποίησης των ερευνητικών αυτών προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα Horizon 2020, ο ΟΑΣΑ συνεργάζεται στενά και με πολλά πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας, όπως το ΕΜΠ, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Πολυτεχνείο Κρήτης.
Τα προγράμματα αυτά, αρκετά εκ των οποίων βρίσκονται σε εξέλιξη ή πρόκειται να υλοποιηθούν σύντομα, έχουν να κάνουν με πιλοτικές εφαρμογές συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας με σκοπό τη βέλτιστη μεταφορά επιβατών.
EBRT2030 στη Λ. Συγγρού
Ένα από τα πιο σημαντικά ερευνητικά προγράμματα, στα οποία συμμετέχει ο ΟΑΣΑ, είναι το EBRT2030, που περιλαμβάνει ευρεία πιλοτική εφαρμογή στην Αθήνα.
Η ηλεκτρική λεωφορειακή γραμμή ταχείας διέλευσης «e-BRT (electric Bus Rapid Transit)» θα συνδέει τον Σταθμό Μετρό Συγγρού-Φιξ με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΝΣ) στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και θα έχει ως στόχο να παρουσιάσει μια καινοτόμα ιδέα υβριδικής φόρτισης, η οποία θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί το υφιστάμενο εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ για τη φόρτιση ηλεκτρικών λεωφορείων.
Η γραμμή αυτή θα παρέχει μια αποτελεσματική και μηδενικής εκπομπής CO2 συγκοινωνιακή σύνδεση με το ΚΠΙΣΝ, τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και άλλα σημεία ενδιαφέροντος, κατά μήκος του οδικού άξονα της Λεωφόρου Συγγρού, καθώς και μια επιπλέον ηλεκτροκίνητη σύνδεση υπηρεσιών υψηλού επιπέδου για τις Συγκοινωνίες Αθηνών.
Τα άκρα της γραμμής θα συνδέονται στον βορρά με το Μετρό (σταθμός Συγγρού-Φιξ) και στον νότο με το Τραμ, δημιουργώντας μια πλήρως «ηλεκτρική» αλυσίδα δημόσιων μέσων μεταφοράς.
Πέραν της πιλοτικής εφαρμογής της Αθήνας, το έργο περιλαμβάνει δοκιμές σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Αϊντχόβεν, το ‘Αμστερνταμ, η Βαρκελώνη, η Πράγα, το Ρίμινι, αλλά και εκτός Ευρώπης, όπως η Μπογκοτά.
Για την πιλοτική εφαρμογή προβλέπεται να αξιοποιηθούν δύο υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία της εταιρείας TEMSA-SKODA (που συμμετέχει ως εταίρος στο ευρωπαϊκό έργο ΕBRT2030), τα οποία θα έχουν δυνατότητα φόρτισης και από το εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ.
Ταυτόχρονα, ο ΟΑΣΑ θα έχει άμεση συνεργασία με τη θυγατρική του ΟΣΥ, η οποία συμμετέχει στο έργο ως συνδεδεμένη εταιρική οντότητα, καθώς και με την Ομάδα ISENSE του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ), και το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής (ΕΣΤε) του ΕΜΠ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ