Κίνα: Νέο ρεκόρ στις πωλήσεις NEV, με 1,43 εκατ. οχήματα τον Οκτώβριο

Το NEV σημαίνει «new energy vehicle» και είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται, για να περιγράψει όλους τους τύπους ηλεκτρικών οχημάτων, από πλήρως ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, έως plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. 

Ακούστε το άρθρο

Η αγορά NEV στην Κίνα συνέχισε την ισχυρή της δυναμική και τον Οκτώβριο. Το NEV σημαίνει «new energy vehicle» και είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται, για να περιγράψει όλους τους τύπους ηλεκτρικών οχημάτων, από πλήρως ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, έως plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.

Μετά από ένα πιο αδύναμο ξεκίνημα του έτους, το ρεκόρ από τον Δεκέμβριο του 2023 (1,191 εκατομμύρια νέα ενεργειακά οχήματα), ξεπεράστηκε για πρώτη φορά φέτος τον Σεπτέμβριο με 1,287 εκατομμύρια NEV. Σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM), το επόμενο ρεκόρ, σημειώθηκε τον Οκτώβριο με 1,43 εκατομμύρια NEV – αύξηση 11,1% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο. Τα οχήματα κυψελών καυσίμου, αποτελούν επίσης μέρος του μείγματος, αλλά επί του παρόντος διαδραματίζουν μόνο δευτερεύοντα ρόλο στην Κίνα, ειδικά στον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων.

Τα στοιχεία για τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο είναι εξαιρετικά, καθώς νέα ρεκόρ μέχρι στιγμής έχουν σημειωθεί. Πριν από ένα χρόνο, τον Οκτώβριο του 2023, οι πωλήσεις NEV εξακολουθούσαν να είναι κάτω από το όριο του εκατομμυρίου, συγκεκριμένα στις 956.000 μονάδες. Από έτος σε έτος, αυτό αντιστοιχεί σε ανάπτυξη ενός εντυπωσιακού 49,6%.

Τον Οκτώβριο του 2024, 3,05 εκατομμύρια οχήματα πουλήθηκαν στην Κίνα, σε όλους τους τύπους κίνησης (+7%). Αυτό σημαίνει ότι το 46,8% των νέων αυτοκινήτων ήταν οχήματα νέας ενέργειας. Τον προηγούμενο μήνα, το ποσοστό ήταν 45,8%. τον Οκτώβριο του 2023, το ποσοστό NEV ήταν 33,5%. Αφού έπεσε περίπου στο 30% στις αρχές του έτους, το ποσοστό αυξήθηκε σταθερά, φτάνοντας σε νέο ρεκόρ κάθε μήνα από το καλοκαίρι. Τα στοιχεία CAAM, περιλαμβάνουν επίσης και τα οχήματα εξαγωγής. Αν εξαιρέσετε αυτά, υπάρχουν ακόμα 1,3 εκατομμύρια νέα NEV στην Κίνα, που είναι επίσης ρεκόρ.

Υπάρχει ένα μεγάλο «αλλά». Σύμφωνα με τα στοιχεία της CAAM, η ιδιαίτερα θετική εξέλιξη με αύξηση σχεδόν 50% σε ετήσια βάση, οφείλεται κυρίως στην ισχυρή ανάπτυξη των plug-in υβριδικών. Τα PHEV, αντιπροσώπευαν 587.000 πωλήσεις τον Οκτώβριο (+89,7%). Αν και τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν τα περισσότερα νέα NEV τον Οκτώβριο, με 842.000 μονάδες, η ανάπτυξη ήταν σημαντικά πιο αργή στο 30,4%. Μια ετήσια αύξηση άνω του 30%, εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει τεράστια ανάπτυξη. Ωστόσο, η ανάπτυξη για τα PHEV, σημαίνει επίσης ότι περισσότερα από 500.000 αυτοκίνητα βγαίνουν στους δρόμους στην Κίνα κάθε μήνα. Αυτά τα αυτοκίνητα θεωρούνται νέα ενεργειακά οχήματα, αλλά εξακολουθούν να διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Εάν μετατρέψετε τα 842.000 νέα BEV τον Οκτώβριο σε συνολικές πωλήσεις, το ποσοστό BEV στην Κίνα εξακολουθεί να είναι 27,6%. Τα ταχέως αναπτυσσόμενα plug-in υβριδικά πέτυχαν μερίδιο αγοράς 19,2% στην Κίνα τον Οκτώβριο. Ωστόσο, η αναλογία αυτή τη στιγμή αλλάζει και η περαιτέρω εξέλιξη τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο θα είναι ενδιαφέρουσα.

abb_img