Το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφορικής της Κίνας (MIIT), ανακοίνωσε αυστηρούς κανονισμούς, για τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, μετά από πρόσφατες ανησυχίες για την ασφάλεια, μεταμορφώνοντας ουσιαστικά, το πώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αναπτύσσουν, δοκιμάζουν και εμπορεύονται τα σχετικά συστήματα.
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 16 Απριλίου για τα «έξυπνα» συνδεδεμένα οχήματα, οι αξιωματούχοι του MIIT, παρουσίασαν ένα εκτενές πλαίσιο περιορισμών, που ήδη κυκλοφορεί στον κλάδο. Οι νέες κατευθύνσεις, επηρεάζουν κομβικούς τομείς, από την ανάπτυξη, έως την εμπορική προώθηση των λειτουργιών αυτόνομης οδήγησης.
Απαγορεύεται πλέον η ευρέως διαδεδομένη πρακτική της χρήσης beta δοκιμών με «pioneer users», δηλαδή πρώιμους χρήστες. Όπως τόνισαν οι αρχές, τέτοιες δοκιμές θα πρέπει να εγκρίνονται επίσημα και δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται δημόσια, χωρίς κρατική άδεια. Αυτό πρακτικά, καταργεί το μοντέλο δοκιμών που θυμίζει την προσέγγιση της βιομηχανίας των smartphones.

Αλλαγές έρχονται και στην ορολογία του μάρκετινγκ: απαγορεύονται όροι όπως «αυτόνομη οδήγηση», «έξυπνη οδήγηση» ή «προηγμένη αυτόματη οδήγηση». Αντ’ αυτών, οι κατασκευαστές οφείλουν να χρησιμοποιούν όρους όπως «L (επίπεδο) υποβοηθούμενη οδήγηση», σύμφωνα με τα πρότυπα επιπέδων αυτοματισμού.
Επιπλέον, καταργούνται πλήρως λειτουργίες που δεν απαιτούν ενεργή συμμετοχή του οδηγού, όπως το αυτόματο παρκάρισμα, η απομακρυσμένη κλήση του οχήματος και ο τηλεχειρισμός. Όπως αναφέρεται, αυτές δεν εξασφαλίζουν την απαραίτητη εποπτεία και ασφάλεια.

Τα συστήματα παρακολούθησης του οδηγού, θα πρέπει πλέον να παραμένουν διαρκώς ενεργά και να ανιχνεύουν κάθε περίπτωση απουσίας των χεριών από το τιμόνι, για πάνω από 60 δευτερόλεπτα. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θα πρέπει να ενεργοποιούνται μέτρα ασφαλείας, όπως μείωση ταχύτητας και ειδοποιήσεις.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στον περιορισμό των over-the-air (OTA) ενημερώσεων. Πλέον, κάθε κρίσιμη αναβάθμιση, θα υπόκειται σε διαδικασία ανάκλησης και θα απαιτεί έγκριση από τη ρυθμιστική αρχή.

Σύμφωνα με παρατηρητές της αγοράς, οι νέοι αυτοί κανονισμοί ακολουθούν ένα σοβαρό περιστατικό με τρεις θανάτους, το οποίο έστρεψε το ενδιαφέρον των αρχών στην ασφάλεια, αντί της τεχνολογικής ταχύτητας. Η χρονική συγκυρία λίγο πριν το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης, υπογραμμίζει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης, να θέσει σαφές πλαίσιο λειτουργίας για τον κλάδο.
Ιδιαίτερα επηρεασμένες είναι εταιρείες όπως οι Huawei, Xpeng, Li Auto και Nio, που είχαν επενδύσει δυναμικά στην αυτόνομη οδήγηση. Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές, ενδέχεται να δώσουν πλεονέκτημα στις πιο παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, που υιοθέτησαν μια πιο μετριοπαθή στάση. Η άμεση αντίδραση του χρηματιστηρίου ήταν αρνητική: οι μετοχές της BAIC υποχώρησαν κατά 7%, ενώ η Seres σημείωσε πτώση άνω του 5%.
Πηγή: carnewschina.com