Κίνα: Πτώση των πωλήσεων BEV – Οι πωλήσεις PHEV ισχυρότερες από ποτέ

Τον Ιούλιο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και plug-in υβριδικών στην Κίνα έπεσαν ξανά κάτω από το όριο του ενός εκατομμυρίου μονάδων.

Ακούστε το άρθρο

Τον Ιούλιο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και plug-in υβριδικών στην Κίνα έπεσαν ξανά κάτω από το όριο του ενός εκατομμυρίου μονάδων. Αυτό οφειλόταν κυρίως στις ασθενέστερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία. Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών από την άλλη, έφτασαν σε νέο υψηλό ρεκόρ.

Σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM), οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και plug-in υβριδικών (τα λεγόμενα οχήματα νέας ενέργειας, NEV) ανήλθαν συνολικά σε 991.000 τον Ιούλιο. Μετά τα 1.049.000 νέα ενεργειακά οχήματα τον Ιούνιο, οι πωλήσεις έπεσαν ξανά κάτω από το όριο του ενός εκατομμυρίου. Η πτώση ήταν 5,5%. Ωστόσο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι , το αποτέλεσμα αντιπροσωπεύει βελτίωση 211.000 μονάδων ή 27 τοις εκατό.

Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) αντιπροσώπευαν 551.000 από τις 991.000 πωλήσεις NEV, 10% μειωμένες τον Ιούνιο, αλλά μέτρια αύξηση 2,6% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2023. Οι πωλήσεις Plug-in Hybrid (PHEV), από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν στο ιστορικό υψηλό των 438.000 μονάδων (+0,5% σε σύγκριση με τον Ιούνιο, +81% σε ετήσια βάση). Αυτή η τάση συνεχίζεται στην Κίνα εδώ και αρκετούς μήνες. Οι πωλήσεις οχημάτων κυψελών καυσίμου παραμένουν ασήμαντες: ανήλθαν συνολικά σε 1.000 μονάδες τον Ιούλιο.

Με αυτά τα στοιχεία, η CAAM καταγράφει τις χονδρικές πωλήσεις των κατασκευαστών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων στην Κίνα και των εξαγωγών σε αγορές του εξωτερικού. Έτσι, μπορούν επίσης να αναλυθούν τα στοιχεία των εξαγωγών.

Ας δούμε πρώτα το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα. Καθώς οι πωλήσεις σε όλα τα συστήματα μετάδοσης κίνησης ανήλθαν σε 2.262.000 μονάδες τον Ιούλιο, το ποσοστό των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν με πρίζα, αυξήθηκε στο 43,8%. Τον Ιούνιο, ήταν ακόμα 41,1 τοις εκατό, δεδομένου του γενικά υψηλότερου αριθμού οχημάτων που πωλήθηκαν. Είναι ενδιαφέρον ότι οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα μειώθηκαν κατά 11,4 και 5,2 τοις εκατό από μήνα σε μήνα και από έτος σε έτος, αντίστοιχα. Αυτό σημαίνει ότι η αγορά BEV ακολούθησε τη συνολική καμπύλη σχεδόν ακριβώς στη σύγκριση Ιουνίου-Ιουλίου, ενώ η αγορά PHEV μπόρεσε να σημειώσει αξιοσημείωτη βαθμολογία.

Εξαιρουμένων των εξαγωγών, οι πωλήσεις NEV ανήλθαν σε 887.000 μονάδες τον Ιούλιο (-7,9 σε σύγκριση με τον Ιούνιο, +30,7% ετησίως). Με τη σειρά τους, οι εξαγωγές NEV ανήλθαν σε 103.000 μονάδες (+20,6% σε σύγκριση με τον Ιούνιο, +2,2% ετησίως). Η τελευταία στατιστική, μπορεί να αναλυθεί περαιτέρω σε 77.000 εξαγόμενα BEV (+20,9% σε σύγκριση με τον Ιούνιο, -16,7% ετησίως) και 27.000 PHEV που εξήχθησαν (+19,9% σε σύγκριση με τον Ιούνιο, +190% ετησίως). Οι (προγραμματισμένοι) τιμωρητικοί δασμοί στην ΕΕ και τις ΗΠΑ, σαφώς δεν είναι ακόμη αποτρεπτικοί.

Το νέο ρεκόρ Ιουλίου για τα plug-in υβριδικά αντανακλάται επίσης στον μηνιαίο ισολογισμό του κορυφαίου κατασκευαστή της Κίνας BYD. Αν και η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε 10,5 τοις εκατό λιγότερα αυτοκίνητα BEV που πωλήθηκαν από τον προηγούμενο μήνα, σημείωσε το πέμπτο συνεχόμενο μηνιαίο ρεκόρ για PHEV. Συνολικά, πούλησε 340.799 επιβατικά αυτοκίνητα NEV, σχεδόν νέο μηνιαίο ρεκόρ (+0,2 σε σύγκριση με τον Ιούνιο) και σημαντική αύξηση σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023 (+30,5 ετησίως).

Τα υβριδικά plug-in ανήλθαν σε 210.799 μονάδες (+8,1% σε σύγκριση με τον Ιούνιο, +66,9% ετησίως), ενώ τα BEV εξακολουθούν να πέτυχαν 130.000 πωλήσεις (-10,5 σε σύγκριση με τον Ιούνιο, -3,6 ετησίως). Και η καμπύλη εξαγωγών της BYD αυξάνεται. Τον Ιούλιο, 30.014 οχήματα BYD απεστάλησαν σε αγορές του εξωτερικού, δηλαδή σχεδόν ένα στα δέκα οχήματα NEV. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 11,2 τοις εκατό, σε σύγκριση με τον Ιούνιο και 65,2 τοις εκατό σε ετήσια βάση.

Η Tesla πούλησε 74.117 BEVs τον Ιούλιο (+4,4% σε σύγκριση με τον Ιούνιο, +15,3% ετησίως) από το εργοστάσιό της στη Σαγκάη, από τα οποία 27.890 εξήχθησαν και 46.227 πωλήθηκαν στην εγχώρια αγορά. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 137,4% στις εξαγωγές και μείωση 22% στις εγχώριες πωλήσεις σε σύγκριση με τον Ιούνιο. Το πιο δημοφιλές μοντέλο από τη Σαγκάη τον Ιούλιο ήταν το Model Y, το οποίο αντιπροσώπευε το 56 τοις εκατό των πωλήσεων.

Για τον Όμιλο Geely , τα στατιστικά στοιχεία για τον Ιούλιο δείχνουν 59.051 μονάδες NEV που πωλήθηκαν, σημειώνοντας αύξηση 58% σε ετήσια βάση. Αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει 30.858 BEV (+26% ετησίως) και 28.193 PHEV (+119%) – έτσι και τα plug-in υβρίδια δημιουργούν όλο και περισσότερο όγκο εδώ. Εντός του ομίλου, η μάρκα ηλεκτρονικών αυτοκινήτων Zeekr πέτυχε 15.655 πωλήσεις BEV (+30% ετησίως), ενώ η μάρκα Geely Galaxy κατέγραψε 16.704 NEV (+66% ετησίως).

Ακολούθησε η Changan Automobile με 45.418 NEV (+15% σε ετήσια βάση). Ο κατασκευαστής Chery πλησιάζει επίσης γρήγορα, με 45.370 μονάδες NEV που πωλήθηκαν (+255% σε ετήσια βάση). Η Great Wall Motor έχασε κάποιο έδαφος, πουλώντας 24.145 NEV και τώρα βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τη Nio , η οποία πούλησε πρόσφατα 20.498 BEV. Το Xpeng δεν μπορεί να βελτιωθεί και κατέγραψε 11.145 BEVs τον Ιούλιο (+4% σε σύγκριση με τον Ιούνιο, +1% σε ετήσια βάση).

Από την άλλη πλευρά, η νεαρή μάρκα Avatr από τις Changan Automobile, Huawei και CATL σημειώνει ανάπτυξη και πούλησε 3.625 NEV (+ 103% σε ετήσια βάση) τον περασμένο μήνα.

Πηγή: cnevpost.com

abb_img