Leasing EV: Τι πρέπει να προσέξει ο οδηγός;

Το leasing EV είναι ιδανικός τρόπος για να πάρει κάποιος ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς μεγάλο αρχικό κεφάλαιο. Αρκεί να ξέρεις ακριβώς τι υπογράφει.

Ακούστε το άρθρο

Το leasing EV γίνεται όλο και πιο δημοφιλές, ειδικά για όσους θέλουν να δοκιμάσουν την ηλεκτροκίνηση χωρίς να δώσουν πολλά λεφτά. Μαζί με τα πλεονεκτήματα, όμως, έρχονται και συγκεκριμένες δεσμεύσεις: χιλιόμετρα, φθορές, χρεώσεις στο τέλος του συμβολαίου. Για το λόγο αυτό καλό θα ήταν στο συμβόλαιο του leasing να διαβάσεις καλά και τα ψιλά γράμματα.

Πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Τι πρέπει να ξέρεις πριν καν το παραλάβεις;

Τι περιέχει ένα συμβόλαιο leasing EV

Στο leasing EV ή PHEV, ο πάροχος συνήθως καθορίζει ένα πακέτο υπηρεσιών: χρήση του οχήματος, service, ασφάλιση, ελαστικά, οδική βοήθεια και μερικά ακόμα. Πέρα από τις συμβατικές καλύψεις, τι ισχύει με τα καλώδια φόρτισης ή το wallbox; Όσο πιο συγκεκριμένοι είναι οι όροι, τόσο λιγότερο ρίσκο έχεις.

Εξαιρετικά σημαντικό είναι να γνωρίζεις τι ισχύει για τη μπαταρία. Ακόμα κι αν η ιδιοκτησία του αυτοκινήτου ανήκει στην εταιρεία leasing, εσένα σε ενδιαφέρει τι γίνεται αν υπάρξει σοβαρή βλάβη. Καλύπτεται; Υπάρχει διαδικασία αντικατάστασης ή ελέγχου αν η χωρητικότητα πέσει κάτω από κάποιο ποσοστό; Ακόμα κι αν δεν χρειαστεί ποτέ, είναι καλό να το έχεις διευκρινίσει από την αρχή.

Σημαντικό είναι και το πώς ορίζεται η χρήση σε ταξίδια και στο εξωτερικό. Αν σκοπεύεις να ταξιδεύεις με το EV σε άλλες χώρες, βεβαιώσου ότι η ασφάλιση και οι όροι του leasing το επιτρέπουν, τόσο για το ίδιο το αυτοκίνητο όσο και για τον εξοπλισμό φόρτισης.

Τι να κάνετε αν τρακάρετε με ανασφάλιστο όχημα;

Χιλιόμετρα, φθορές και χρεώσεις στο τέλος του leasing

Σχεδόν όλα τα συμβόλαια leasing ορίζουν ένα μέγιστο ετήσιο αριθμό χιλιομέτρων. Στα EV, αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό, γιατί η αξία μεταπώλησης συνδέεται και με τη χρήση της μπαταρίας. Πριν υπογράψεις, μέτρησε ρεαλιστικά πόσα χιλιόμετρα κάνεις τον χρόνο. Αν είσαι κοντά στο όριο, ίσως αξίζει να ανέβεις σε ένα λίγο ακριβότερο πακέτο με περισσότερα χλμ, παρά να πληρώνεις στο τέλος υπερβάσεις ανά χιλιόμετρο, που συχνά κοστίζουν ακριβά.

Οι «φθορές» είναι το δεύτερο μεγάλο κεφάλαιο. Κάθε εταιρεία leasing έχει δικό της εγχειρίδιο αποδεκτής φυσιολογικής φθοράς. Εκεί περιγράφονται τα πάντα και καλό είναι να το γνωρίζεις εξαρχής. Έτσι όταν επιστρέψεις το EV θα ξέρεις τι θα χρεωθεί ως ζημιά. Στην περίπτωση των ηλεκτρικών, δώσε προσοχή και στον εξοπλισμό φόρτισης. Αν χαθούν ή καταστραφούν, μπορεί να υπάρξουν έξτρα χρεώσεις. Κράτα τα σε καλή κατάσταση, χρησιμοποίησε προστατευτικές θήκες και σημείωσε από την αρχή τι ακριβώς σου παραδόθηκε. Όσο πλησιάζει το τέλος του leasing, προγραμμάτισε έναν προέλεγχο. Μπορείς να κάνεις έναν πρώτο οπτικό έλεγχο μόνος σου ή με ένα συνεργείο εμπιστοσύνης. Οι μικροζημιές πιθανόν συμφέρει να τις αποκαταστήσεις πριν επιστρέψεις το αυτοκίνητο.

Εν κατακλείδι, το leasing ενός EV είναι ένας πολύ έξυπνος τρόπος να οδηγείς πάντα σχετικά νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χωρίς να αναλαμβάνεις όλο το ρίσκο της ιδιοκτησίας. Για να λειτουργήσει υπέρ σου, όμως, πρέπει να έχεις πλήρη εικόνα του συμβολαίου.