MAN: Ο πρώτος ηλεκτρικός τράκτορας κάνει το ντεμπούτο του στην Ευρώπη

Η γερμανική εταιρεία logistics Duvenback ανέλαβε την κηδεμονία του πρώτου ηλεκτρικού ημιρυμουλκούμενου (τράκτορα) της MAN.

Ακούστε το άρθρο

Η γερμανική εταιρεία logistics Duvenback ανέλαβε την κηδεμονία του πρώτου ηλεκτρικού ημιρυμουλκούμενου MAN. Το MAN eTGX Ultra Low Liner τίθεται σε λειτουργία κατά μήκος των εθνικών δρόμων σε όλη την Ευρώπη, σε διάφορες περιοχές της περιοχής μεταφοράς εμπορευμάτων Ρήνου-Ρουρ και BeNeLux, ως μέρος της εφοδιαστικής μονάδας της Volkswagen.

Το νέο ηλεκτρικό ημιρυμουλκούμενο MAN, είναι μόνο ένα από τα περισσότερα από εκατό ηλεκτρικά φορτηγά MAN, που η Duvenbeck θα ενσωματώσει στις δραστηριότητές της. Τον Μάιο του 2023, η γερμανική εταιρεία logistics, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την MAN Truck & Bus για την ανάπτυξη 120 ηλεκτρικών φορτηγών MAN έως το 2026. Η ανάπτυξη διατίθεται μέσω της TIP Group, μιας ανεξάρτητης από τον κατασκευαστή εταιρείας ενοικίασης εμπορικών οχημάτων και παρόχου υπηρεσιών, για τη βιομηχανία μεταφορών και logistics. Σύμφωνα με τη MAN, η TIP δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες όπως η Duvenbeck, να αντιδρούν «ευέλικτα και γρήγορα στις αυξανόμενες απαιτήσεις της βιώσιμης εφοδιαστικής».

Το eTGX που αγόρασε η Duvenbeck, έχει διαμορφωθεί ανάλογα, επιτρέποντας στο τρέιλερ να έχει εσωτερικό ύψος τριών μέτρων. Αυτή είναι μια από τις πιο σημαντικές απαιτήσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς σημαίνει ότι μπορούν να μεταφερθούν 50% περισσότερα από τα τυποποιημένα ανταλλακτικά, από ό,τι σε ένα τυπικό ημιρυμουλκούμενο.

«Με το Ultra Low Liner eTruck, η MAN έχει αναπτύξει μια λύση, που είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Κανένας άλλος ηλεκτρικός ημιρυμουλκούμενος τράκτορας, δεν μπορεί να τραβήξει ρυμουλκούμενα με εσωτερικό ύψος τριών μέτρων. Αυτό το καθιστά την ιδανική επιλογή για μεταφορές με μεγάλες απαιτήσεις όγκου», εξηγεί ο Friedrich Baumann, Chief Sales & Customer Solutions Officer της MAN Truck & Bus.

Με ύψος πέμπτου τροχού μόλις 950 χλστ και κοντό μεταξόνιο 3,75 μέτρα, το eTGX προσφέρει αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων στην έκδοση που παρήγγειλε η Duvenbeck. Χάρη στην ιδέα της σπονδυλωτής μπαταρίας με δυνατότητα επιλογής τεσσάρων, πέντε, ή έξι μπαταριών και επίπεδα ισχύος 449 και 544 ίππων, μπορεί να προσαρμοστεί για διάφορες εργασίες μεταφοράς. Εκτός από την τυπική τεχνολογία φόρτισης CCS (έως 375 kW), το eTGX, μπορεί επίσης να παραγγελθεί με το νέο πρότυπο MCS, με ισχύ φόρτισης έως και ένα μεγαβάτ, που επιτρέπει ακόμη πιο γρήγορη ενδιάμεση φόρτιση, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος του οδηγού από την οδήγηση.

Η MAN παρέδωσε το πρώτο της ηλεκτρικό ημιρυμουλκούμενο σε πελάτη τον Οκτώβριο του 2024. Έκτοτε, η εταιρεία μεταφορών Elflein, χρησιμοποίησε τα ηλεκτρικά φορτηγά MAN, για τη μεταφορά μπαταριών, από το εργοστάσιο μπαταριών της Λειψίας του προμηθευτή Dräxlmaier, στο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία, για το ηλεκτρικό Macan χρησιμοποιώντας ένα eTGX Lowliner. Η MAN στοχεύει να παραδώσει τα πρώτα 200 ηλεκτρικά ημιρυμουλκούμενα στους πελάτες της, μέχρι το τέλος του έτους.

abb_img