Η Maserati GranCabrio Folgore με τρείς ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία τύπου «T» έχει αυτονομία 450 χιλιόμετρα.
Η Maserati έχει ένα νέο ανοικτό αυτοκίνητο, ένα από τα λίγα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ανοιγόμενη οροφή της αγοράς. Γνωστή ως GranCabrio Folgore, είναι η ανοιχτή παραλλαγή της GranTurismo Folgore. Με την οποία μοιράζεται τον κινητήρα και τα περισσότερα άλλα χαρακτηριστικά της.
Ο κινητήρας έχει τρεις μόνιμους μαγνήτες, κάθε ένας με τον δικό του μετασχηματιστή. Δύο είναι στο πίσω μέρος και ένας στο εμπρός. Κάθε ένας μπορεί να υποστηρίξει έως και 300 κιλοβάτ από ισχύ. Που σημαίνει μια θεωρητική συνολική ισχύ 1.207 ίππων. Όμως δυστυχώς, η μπαταρία δεν μπορεί να δώσει αυτή την ποσότητα ισχύος, ούτε καν για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Έτσι η Maserati δηλώνει κορυφαία ισχύ 818 ίππων στη λειτουργία «MaxBoost». Σε κανονική λειτουργία, έχει 751 ίππους.
Μπαταρία τύπου «T»
Η μπαταρία είναι μια μονάδα λιθίου τύπου «T», που βρίσκουμε μεταξύ και πίσω από τους επιβάτες. Αυτό επιτρέπει τις κλασικές αναλογίες του GranCabrio. Τις οποίες πιθανότατα θα είχε χαλάσει μια μεγάλη μπαταρία στο πάτωμα. Η μονάδα είναι 92,5 kWh, αλλά χρησιμοποιεί μόνο 83 kWh. Αυτό σημαίνει ότι η Maserati περιορίζει τη μέγιστη τάση φόρτισης και μαζί ίσως και την ελάχιστη τάση εκφόρτισης κάθε κυψέλης. Μάλλον για να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής ολόκληρης της μονάδας.
Κατά την ανανεννητική πέδιση η μονάδα μπορεί να απορροφήσει 400 kW για λίγο χρόνο. Σε συνεχή φόρτιση, μπορεί να πάρει 270 kW από αντίστοιχο σταθμό φόρτισης. Και να ανακτήσει από το 20 έως το 80 τοις εκατό σε 18 λεπτά. Ενδιαφέρον είναι ότι η Maserati αμφισβητεί τη διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης που μπορούν να υποστηρίξουν την αρχιτεκτονική 800 volt του αυτοκινήτου. Γι’ αυτό έχει ένα ενσωματωμένο «DC Booster». Το οποίο είναι κάτι σαν ένας μετατροπέας DC-DC που αλλάζει την χαμηλότερη τάση από έναν παλαιότερο σταθμό σε τουλάχιστον 800 volt. Που βοηθούν στη φόρτιση της μονάδας Folgore. Έτσι στη χρήση το σύστημα, μπορεί να φορτίσει με 50 kW.
Το ηλεκτρικό Hummer της GMC έχει μια παρόμοια λειτουργία. Ωστόσο, αυτό έχει κοντάκτορες αντί για μετατροπέα DC-DC, για να συνδέσει τις δύο μονάδες του οχήματος σε σειρά (800V) κατά τη φόρτιση και παράλληλα (400V) κατά την κανονική οδήγηση.
Άνεση και πολυτέλεια
Άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι οι επιλογείς για το επίπεδο ανάκτησης του οχήματος και ένα σύστημα που λέει στον οδηγό πότε να ανακτήσει για να μεγαλώσει την αυτονομία του αυτοκινήτου. Η οποία επίσημα είναι 447 χιλιόμετρα στον ευρωπαϊκό κύκλο WLTP. Με διπλά μπράτσα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η ανάρτηση της GranCabrio Folgore κάνει όλα όσα περιμένουμε. Επιπλέον έχει μέχρι 16 ηχεία και θερμαινόμενα καθίσματα με ζεστό αέρα στο αυχένα κάθε επιβάτη. Η ακριβής τιμή του αυτοκινήτου, καθώς και πότε θα πάει στις αντιπροσωπείες δεν είναι ακόμα γνωστά.
Πηγή: motor1.com