Η Mazda φαίνεται να έχει “χτυπήσει φλέβα χρυσού” με το επερχόμενο ηλεκτρικό SUV EZ-60, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 30.000 προπαραγγελίες από την έναρξη των προπωλήσεων τον Απρίλιο. Το μοντέλο αναπτύσσεται σε συνεργασία με την Changan και προγραμματίζεται να λανσαριστεί επίσημα στην κινεζική αγορά τον Σεπτέμβριο του 2025, αποτελώντας βασικό πυλώνα, της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης της Mazda στην Κίνα.
Η ζήτηση για το EZ-60 έχει ήδη ξεπεράσει τις επιδόσεις του sedan EZ-6, το οποίο παρουσιάστηκε το 2024. Το EZ-6 αποτέλεσε τη βάση για την πρώτη μεγάλη εξαγωγή ηλεκτρικών οχημάτων της Mazda από την Κίνα, όταν η εταιρεία έστειλε 600 μονάδες από τη Σαγκάη στο Βέλγιο, όπου κυκλοφορούν ως Mazda 6e.

Η Mazda εισήγαγε ένα πρωτότυπο σύστημα προπαραγγελίας, που ξεκινά με μια επιστρέψιμη προκαταβολή μόλις 10 γιουάν (περίπου 1,40 δολάρια ΗΠΑ), αυξανόμενη κατά 10 γιουάν καθημερινά. Το σύστημα περιλαμβάνει και bonus βάσει συμμετοχής, τα οποία όμως ακυρώνονται, αν ο πελάτης τελικά δεν προχωρήσει στην αγορά. Οι κρατήσεις περιορίζονται σε μία ανά πελάτη, με τα συσσωρευμένα κεφάλαια, να πρέπει να αξιοποιηθούν εντός 7 ημερών από την κυκλοφορία του μοντέλου.
Τα στοιχεία από την αγορά δείχνουν ότι 76% των κρατήσεων προέρχονται από καταναλωτές ηλικίας 25 έως 40 ετών, με το 71% να κατοικεί σε πόλεις πρώτης και δεύτερης κατηγορίας της Κίνας. Αυτό επιβεβαιώνει ότι το EZ-60 έχει καταφέρει να αγγίξει την καρδιά του αστικού κοινού, στο οποίο στοχεύει η Mazda, σε μια από τις πιο απαιτητικές και ανταγωνιστικές αγορές ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως.

Το EZ-60 θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις κινητήρα:
-
Αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με πίσω κίνηση και ηλεκτροκινητήρα 258 ίππων, συνδυασμένο με μπαταρία 77,9 kWh, που προσφέρει έως 600 χλμ. αυτονομίας (σύμφωνα με το κινεζικό πρότυπο CLTC).
-
Έκδοση εκτεταμένης αυτονομίας (EREV), με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα και έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, ο οποίος ενεργοποιείται αφού εξαντληθεί η καθαρά ηλεκτρική αυτονομία των 160 χλμ.
Και οι δύο εκδόσεις διατηρούν κοινές εξωτερικές διαστάσεις: μήκος 4.850 mm, πλάτος 1.935 mm, ύψος 1.620 mm και μεταξόνιο 2.902 mm, ενώ εξοπλίζονται με σύγχρονα τεχνολογικά χαρακτηριστικά.
Παρά το έντονο ενδιαφέρον, η Mazda και η Changan, δεν έχουν ακόμη ανακοινώσει τις τελικές τιμές του EZ-60. Το μοντέλο θα τοποθετηθεί σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία SUV στην Κίνα, όπου κυριαρχούν ισχυρές εγχώριες μάρκες όπως η BYD, NIO και Li Auto.

Το EZ-60 είναι το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της Mazda που αναπτύσσεται εξ ολοκλήρου στην Κίνα μετά το EZ-6. Η ιαπωνική φίρμα, έχει ήδη ανακοινώσει ότι μέχρι το 2026 θα έχει λανσάρει δύο ακόμη ηλεκτρικά οχήματα, μέσω της κοινοπραξίας με την Changan, με στόχο να εδραιωθεί περαιτέρω στη μεγαλύτερη αγορά EV στον κόσμο.
Πηγή: carnewschina.com