MG Motor: 13 νέα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα έως το 2027

Η MG Motor σχεδιάζει πυρετωδώς 13 νέα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα μέσα σε δύο χρόνια, επενδύοντας 1,2 δισ. ευρώ.

Ακούστε το άρθρο

Η MG Motor, θυγατρική της SAIC, μπαίνει δυναμικά στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης με ένα φιλόδοξο πλάνο ανάπτυξης. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα λανσάρει 13 νέα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα (BEV, EREV και PHEV) παγκοσμίως μέχρι το 2027, με συνολική επένδυση που φτάνει τα 10 δισ. γιουάν (1,2 δισ. ευρώ).

Το πρώτο μοντέλο που σηματοδοτεί αυτή τη νέα στρατηγική είναι το MG4, το οποίο έκανε πρεμιέρα στις αρχές Αυγούστου και αναμένεται να κυκλοφορήσει επίσημα στις 29 του μήνα. Η MG στοχεύει να τοποθετηθεί πιο δυναμικά στην κατηγορία των Οχημάτων Νέας Ενέργειας (NEV), αξιοποιώντας πλήρως την τεχνογνωσία και τις εφοδιαστικές αλυσίδες του κινεζικού κολοσσού SAIC.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της μάρκας, Chen Cui, η στρατηγική αυτή δεν στηρίζεται αποκλειστικά στις ανταγωνιστικές τιμές, αλλά σε προηγμένες τεχνολογίες και συνέργειες. Ήδη, η SAIC συνεργάζεται με κορυφαίους ομίλους όπως η Audi και η Huawei, ενώ η θυγατρική IM Motors παρουσίασε πρόσφατα νέο μοντέλο με τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας και μπαταρίες στερεάς κατάστασης.

Η επιτυχία της MG στην Ευρώπη είναι πλέον εμφανής. Το πρώτο εξάμηνο του 2025 πούλησε 153.100 οχήματα, καθιστώντας την μία από τις πιο ισχυρές κινεζικές μάρκες στην ήπειρο. Ωστόσο, η εικόνα στην Κίνα είναι διαφορετική, με μόλις 57.254 πωλήσεις το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2025, σύμφωνα με το China EV DataTracker. Ο βασικός λόγος είναι ότι στην τοπική αγορά κυριαρχεί η ζήτηση για πλήρως ηλεκτρικά NEV, ενώ η MG μέχρι τώρα προσφέρει περιορισμένο αριθμό τέτοιων επιλογών.

Στην Ευρώπη, η μάρκα αντιμετωπίζει και τις προκλήσεις των δασμών, γεγονός που την ωθεί – όπως και την BYD – να ενισχύσει την παρουσία της με plug-in υβριδικά. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρεί να παρακάμψει κανονιστικούς περιορισμούς και να διατηρήσει ανταγωνιστική θέση απέναντι στους καθιερωμένους παίκτες της αγοράς.

Η στρατηγική της MG δείχνει ξεκάθαρα ότι η εταιρεία δεν στοχεύει απλώς σε μερίδιο αγοράς μέσω χαμηλού κόστους, αλλά επενδύει σε καινοτόμες τεχνολογίες, προηγμένα μοντέλα και παγκόσμιες συνεργασίες. Με τα νέα της σχέδια, φιλοδοξεί να εδραιωθεί ως ένας από τους κορυφαίους παίκτες στην παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνησης, με την Ευρώπη να αποτελεί το βασικό πεδίο επιτυχίας της.

Πηγή: electrive.com