Κάθε φορά που ο πάροχος φόρτισης φορτηγών Milence ανακοίνωνε ένα νέο πάρκο φόρτισης τον περασμένο χρόνο, έλεγε ότι θα εγκαταστήσει πρώτα ταχυφορτιστές CCS, ενώ το σύστημα φόρτισης Megawatt (MCS) θα τοποθετηθεί εκ των υστέρων.
Η Milence, η κοινοπραξία μεταξύ της Daimler Truck, της Traton και του Ομίλου Volvo, συνεργάστηκε με τον κατασκευαστή υλικού Power Electronics. Η δοκιμή, στην οποία επιτεύχθηκε χωρητικότητα φόρτισης 1.100 κιλοβάτ ή 1,1 μεγαβάτ, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο, στην ανάπτυξη της τεχνολογίας φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά.
Προηγουμένως, η MAN και το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου φόρτισαν ένα ηλεκτρικό φορτηγό με πάνω από ένα μεγαβάτ ισχύ ως μέρος του ερευνητικού έργου NEFTON και οι ABB E-mobility και MAN παρουσίασαν την φόρτιση μεγαβάτ τον Μάρτιο.
Η τελευταία δοκιμή από τη Milence and Power Electronics, που διεξήχθη με ένα πρωτότυπο Mercedes-Benz eActros 600, καταδεικνύει τις δυνατότητες της τεχνολογίας «να μειώσει δραματικά τους χρόνους φόρτισης, καθιστώντας τα ηλεκτρικά φορτηγά πιο πρακτικά και αποτελεσματικά για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων», λέει η Milence.
Σύμφωνα με την κοινοπραξία, το σύστημα θα μπορούσε στην πραγματικότητα να μειώσει τους χρόνους φόρτισης «κατά περίπου 90%, επιτρέποντας στις μπαταρίες να φορτίζονται σε περίπου 30 λεπτά».
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με την Power Electronics και εργαζόμαστε μαζί για την πρωτοποριακή τεχνολογία MCS στην Ευρώπη», λέει η CEO της Milence, Anja van Niersen. «Αυτά τα πρώτα αποτελέσματα δοκιμών, δείχνουν ότι είμαστε σε καλό δρόμο για την επίτευξη του κοινού μας στόχου».
«Το MCS μας είναι εδώ, για να επαναπροσδιορίσει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης», προσθέτει ο David Salvo, Διευθύνων Σύμβουλος της Power Electronics. «Έχουμε σχεδιάσει ένα προϊόν που προσφέρει μια αποτελεσματική λύση για τους χρήστες βαρέων ηλεκτρικών οχημάτων και χάρη στη συνεργασία μας με τη Milence, θα έχει ευρεία εμβέλεια σε όλη την Ευρώπη».
Το σύστημα φόρτισης Megawatt (MCS) είναι το νέο πρότυπο για φόρτιση υψηλών επιδόσεων, προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της αναπτυσσόμενης αγοράς ηλεκτρικών φορτηγών. έχει σχεδιαστεί για τάση φόρτισης έως 1.250 βολτ και ρεύμα 3.000 αμπέρ, που θεωρητικά αντιστοιχεί σε χωρητικότητα φόρτισης έως και 3,75 μεγαβάτ.
Συγκριτικά, οι σημερινοί σταθμοί φόρτισης με το πρότυπο CCS (Combined Charging System) μπορούν να χρησιμοποιηθούν από αυτοκίνητα και επαγγελματικά οχήματα και προσφέρουν μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης 400 kW στα 500 αμπέρ. Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η θέση της θύρας φόρτισης στα οχήματα είναι τυποποιημένη για το MCS.
Η θύρα φόρτισης θα βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του οχήματος, σε μια περιοχή μεταξύ δύο και 4,80 μέτρων πίσω από τον προφυλακτήρα. Θα πρέπει να βρίσκεται εκεί περίπου στο ύψος του ισχίου. Αυτή η τυποποιημένη θέση έχει σκοπό να απλοποιήσει την εγκατάσταση των πάρκων φόρτισης. Το CharIN έχει ήδη δείξει τις πρώτες διατάξεις του συστήματος φόρτισης .
Η Milence ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 2022 και κατασκευάζει ένα δίκτυο φόρτισης για όλα τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία και τα λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων, ανεξάρτητα από τη μάρκα του οχήματος. Στόχος είναι να εγκατασταθούν τουλάχιστον 1.700 φορτιστές υψηλού pHPC σε όλη την Ευρώπη έως το 2027.
Πηγή: electrive.com