Για χρόνια, η πιο σπορ εκδοχή του Mini ακουγόταν με τρεις λέξεις: John Cooper Works. Τώρα, η «καυτή» αυτή υπογραφή, φτάνει και στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, με το Mini JCW Electric, που συνδυάζει περισσότερη ισχύ από τον αντίστοιχο θερμικό κινητήρα και ακαριαία επιτάχυνση, αλλά χωρίς την τελική ταχύτητα που περιμένεις.
Ισχύς υπάρχει, αλλά όχι εκρηκτικότητα
Με 190 kW (258 hp), το ηλεκτρικό JCW ξεπερνά τα 231 hp του βενζινοκίνητου αδελφού του, χωρίς όμως τις «ηλεκτρικές εκρήξεις» που έχουμε συνηθίσει από άλλους EV ανταγωνιστές. Όμως, το χαμηλό κέντρο βάρους, το σφιχτό σασί και το κοφτερό τιμόνι, κάνουν τις στροφές απόλαυση, με την ευελιξία να θυμίζει παλιές δόξες της Mini.
Σπορ εμφάνιση, μέτρια υλικά
Το στυλ είναι 100% JCW: επιθετικό, με σπορ πινελιές. Ωστόσο, το εσωτερικό απογοητεύει: χωρίς δερμάτινες επιλογές, με υφάσματα και σκληρά πλαστικά που δεν συνάδουν με την premium τιμή του. Το ταμπλό διαθέτει μια εντυπωσιακή σφαιρική κεντρική οθόνη, αλλά απουσιάζει εντελώς ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι και μια head-up display.
Ηλεκτρισμένη απόλαυση στην πράξη
Στο δρόμο, το Mini JCW Electric είναι καθαρή διασκέδαση. Τα 350 Nm ροπής και η εμπροσθοκίνητη διάταξη χαρίζουν 0-100 km/h σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ η λειτουργία Boost σπάνια χρειάζεται. Παρά τους 1,7+ τόνους, η αίσθηση παραμένει σφιχτή και ελαφριά – ένας πραγματικός «μικρός διάβολος» της ασφάλτου.
Όχι και τόσο… Autobahn
Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 200 km/h, κάτι που απογοητεύει για ένα JCW, ειδικά όταν τα θερμικά Cooper C και S φτάνουν τα 216 και 240 km/h αντίστοιχα. Και όταν βγεις στον αυτοκινητόδρομο, αρχίζουν οι συμβιβασμοί…
Αυτονομία: Το μεγάλο «αλλά»
Παρά τη μέτρια κατανάλωση των 15,6 kWh/100 km, η μπαταρία κάτω από το πάτωμα και κάτω από τις 50 kW, δεν φτάνει μακριά. Μέγιστη αυτονομία: λιγότερο από 370 km, που το χειμώνα πέφτει κάτω από τα 300 km. Η φόρτιση δεν εντυπωσιάζει επίσης: μέγιστη ισχύς 95 kW, που σημαίνει ότι οι μεγάλες διαδρομές απαιτούν καλό… προγραμματισμό.
Χώρος μόνο για τα βασικά
Με μόλις 210 λίτρα πορτμπαγκάζ και ένα σχεδόν άχρηστο πίσω κάθισμα, το Mini JCW Electric δεν είναι για οικογενειακά ταξίδια. Αλλά διπλώνοντας τα καθίσματα, η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 800 λίτρα, αρκετή για τις εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου.
Συμπέρασμα
Το Mini JCW Electric είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο απολαυστικά μικρά EV στην αγορά σήμερα. Οδηγικά, κερδίζει πόντους με την καρδιά, αλλά το μυαλό θα κοντοσταθεί: η αυτονομία, η τελική ταχύτητα και το εσωτερικό, δεν συμβαδίζουν με την τιμή του. Αν ψάχνεις καθαρή διασκέδαση στην πόλη και στα στροφιλίκια, είναι κορυφαίο. Για ταξίδια, όμως, ίσως να μην είναι και η καλύτερη επιλογή.
Πηγή: elektroauto-news.net



