Mitsubishi: Θέλει να ενταχθεί στη συμμαχία Nissan & Honda

Σύμφωνα με την ιαπωνική επιχειρηματική εφημερίδα Nikkei, η Mitsubishi πρόκειται να γίνει μέρος της συμμαχίας μεταξύ Nissan και Honda

Ακούστε το άρθρο

Η Mitsubishi Motors υπέγραψε «μυστική» συμφωνία με τη Honda και τη Nissan και ξεκίνησε συζητήσεις για να ενταχθεί στη συμμαχία των ιαπωνικών κατασκευαστών αυτοκινήτων. Σκοπεύουν να συνεργαστούν στον τομέα του λογισμικού και ενδεχομένως θα επεκταθούν και στην ανάπτυξη οχημάτων.

Σύμφωνα με την ιαπωνική επιχειρηματική εφημερίδα Nikkei, η Mitsubishi πρόκειται να γίνει μέρος της συμμαχίας μεταξύ Nissan και Honda, η οποία ανακοινώθηκε τον Μάρτιο . Στόχος της συνεργασίας, είναι η κοινή ανάπτυξη λογισμικού, προκειμένου να μειωθεί το κόστος και να γίνουν οι τρεις κατασκευαστές πιο ανταγωνιστικοί, ιδίως στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Επί του παρόντος, η Nissan κατέχει μερίδιο 34,01% στη Mitsubishi. Με την υπογραφή της NDA, η Mitsubishi Motors βρίσκεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τη Honda και τη Nissan. Η Honda και η Nissan είναι η δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιαπωνία, αντίστοιχα, και οι παγκόσμιες πωλήσεις τους για το 2024 ανέρχονται σε 4,1 εκατομμύρια και 3,44 εκατομμύρια μονάδες, τον Μάρτιο του 2024. Εάν η Mitsubishi Motors προσθέσει τις 810.000 μονάδες της, ο όμιλος θα έχει συλλογικές πωλήσεις 8,35 εκατομμυρίων οχημάτων.

Mitsubishi: Θέλει να ενταχθεί στη συμμαχία Nissan & Honda

Ο πρώτος στόχος της συνεργασίας θα επικεντρωθεί στην τυποποίηση του λογισμικού εντός του οχήματος που ελέγχει το όχημα. Η Nissan και η Honda σχεδιάζουν να αναπτύξουν το βασικό λογισμικό από κοινού και τώρα θα εξετάσουν το ενδεχόμενο χρήσης του, στα οχήματα της Mitsubishi Motors.

Εξετάζονται επίσης προσπάθειες συνεργασίας στον τομέα των οχημάτων. Για παράδειγμα, η Honda δεν κατασκευάζει plug-in οχήματα ή pick-up στην Ιαπωνία, που είναι και οι δύο τομείς στους οποίους η Mitsubishi εκπροσωπείται καλά στην αγορά.

Η έκθεση Nikkei, βλέπει επίσης έναν λόγο για τα σχέδια συνεργασίας: «Το 2023, η Nissan και η Honda πούλησαν μόνο 140.000 και 19.000 EV παγκοσμίως, αντίστοιχα, ενώ η Tesla και η BYD ήταν πολύ μπροστά με 1,8 εκατομμύρια και 1,57 εκατομμύρια μονάδες, αντίστοιχα». Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις στην Κίνα, δυσκολεύτηκαν επίσης, καθώς οι τοπικοί κατασκευαστές, μπορούν να ανταγωνιστούν καλύτερα στο εύρος των τιμών.

Μια παρόμοια μεγάλη διεθνής συνεργασία μεταξύ των εταίρων, είχε επίσης διαμορφωθεί στο παρελθόν μαζί με τη Renault, ωστόσο, η πιθανή συνεργασία κατέληξε να είναι μικρότερη από ό,τι αρχικά αναμενόταν.

Πηγή: Asia.nikkei.com

abb_img