Το τμήμα Renault Mobilize παρουσίασε τις εκδόσεις παραγωγής δύο μοντέλων, του Duo και του Bento, ενόψει της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού. Ο διάδοχος του Twizy, το Duo, πρόκειται να κυκλοφορήσει στη Γαλλία στις 14 Οκτωβρίου, με τιμές που ξεκινούν από τα 9.990 ευρώ.
Για αυτήν την τιμή, το Mobilize Duo θα είναι διαθέσιμο ως έκδοση L6, με επιτρεπόμενη τελική ταχύτητα τα 45 χλμ/ώρα. Σύμφωνα με το Autocar, η έκδοση L7, ικανή για ταχύτητες έως και 80 χλμ/ώρα, θα ξεκινά από τα 11.600 ευρώ. Η εμπορική έκδοση, Bento, με κουτί αποθήκευσης αντί για δεύτερη θέση, θα είναι διαθέσιμη αργότερα, αν και η τιμή δεν είναι ακόμη γνωστή.
Ενώ η Mobilize δεν αποκάλυψε την τιμολόγηση στην ανακοίνωσή της, αποκάλυψε τις τεχνικές προδιαγραφές του διαδόχου του Twizy. Το Duo έχει μήκος 2,43 μέτρα και το Bento, λόγω του κιβωτίου των 649 λίτρων του, έχει μήκος 2,54 μέτρα. Αυτό κάνει το Duo περίπου 20 εκατοστά μακρύτερο από το παλιό Twizy αλλά και οκτώ εκατοστά στενότερο στα 1,30 μέτρα.
Τόσο το Duo όσο και το Bento, τροφοδοτούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα 48 volt που προέρχεται από το υβριδικό σύστημα του Renault Austral. Η μπαταρία χρησιμοποιεί κυψέλες NMC και προσφέρει καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 10,3 kWh, παρόμοια με μία από τις πέντε μονάδες του νέου Renault 5 με την μπαταρία 52 kWh.
Θα πρέπει να προσφέρει στο Duo αυτονομία WLTP έως και 161 χιλιόμετρα, ενώ το Bento μπορεί να διανύσει 149 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. «Η αυτονομία θα ξεπερνά τα 100 χλμ για τους περισσότερους οδηγούς, ακόμη και το χειμώνα», είπε η Mobilize.
Το όχημα φορτίζεται μέσω μιας σύνδεσης που κρύβεται πίσω από ένα πτερύγιο στο μπροστινό μέρος. Το αυτοκίνητο έρχεται επίσης στάνταρ με βύσμα για οικιακές πρίζες. Σε μόλις μία ώρα (για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια ενός μεσημεριανού διαλείμματος), μπορεί να προσθέσει αρκετή φόρτιση για 25 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτιση από 20 έως 80% διαρκεί τρεις ώρες και 50 λεπτά.
Ένα βύσμα τύπου 2 είναι επίσης διαθέσιμο ως επιλογή, για φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς AC (ή σε επιτοίχιο κουτί), μειώνοντας το χρόνο φόρτισης κατά περίπου 25 λεπτά, σύμφωνα με την Mobilize.
«Για νέους μαθητευόμενους ή φοιτητές μακριά από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, το Duo είναι ένα πραγματικό εργαλείο ανεξαρτησίας. Η γενναιόδωρη γκάμα του και η ανάγκη για λιγότερες χρεώσεις, σημαίνουν ότι οι μαθητές μπορούν να απολαύσουν τα ταξίδια τους, χωρίς να ανησυχούν μήπως μείνει από ρεύμα», εξήγησε ο Benjamin Manceau, Product Manager για το Mobilize Duo & Bento.
Σε σύγκριση με το Twizy, το πλαίσιο έχει επίσης βελτιωθεί. «Όσον αφορά τη διάταξη της ανάρτησης, τα φαρδιά μετατρόχια, επέτρεψαν τη βελτιστοποιημένη τοποθέτηση των αμορτισέρ, για εξαιρετική οδηγική άνεση, ιδιαίτερα στις χαμηλές ταχύτητες, που προκαλούνται από τα χτυπήματα λακούβας, που υπάρχουν παντού στις σύγχρονες πόλεις», είπε η εταιρεία. Η ασφάλεια έχει επίσης βελτιωθεί, με έναν αερόσακο ενσωματωμένο στο τιμόνι για τον οδηγό, κάτι πολύ ασυνήθιστο σε αυτή την κατηγορία οχημάτων.
Η αειφορία ήταν επίσης προτεραιότητα στην ανάπτυξη: βασικά μέρη του αμαξώματος, όπως προφυλακτήρες, φτερά και θόλοι τροχών, κατασκευάζονται από 60 τοις εκατό ανακυκλωμένα πολυμερή. Στο τέλος του κύκλου ζωής τους, το Duo και το Bento θα πρέπει να είναι 95% ανακυκλώσιμα.
Για να μειωθεί το κόστος παραγωγής και επισκευής, οι μπροστινοί και πίσω προφυλακτήρες είναι πανομοιότυποι και οι πλαϊνές ποδιές είναι εναλλάξιμες, μεταξύ της αριστερής και της δεξιάς πλευράς. Επιπλέον, χρησιμοποιείται μόνο μία ενδεικτική λυχνία αντί για δύο, με αποτέλεσμα πέντε φορές λιγότερα εξαρτήματα, από ένα συμβατικό όχημα.
Μένει να δούμε αν το Renault Mobilize Duo, θα είναι φθηνότερο από τον προκάτοχό του. Η τιμή των 9.990 ευρώ που αναφέρεται για τη Γαλλία, δεν μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα σε άλλες χώρες. Στη Γερμανία, η έκδοση 45 χλμ/ώρα του Twizy κόστιζε 11.450 ευρώ λίγο πριν τελειώσει η παραγωγή, ενώ το μοντέλο των 80 χλμ./ώρα ξεκινούσε από 12.150 ευρώ.
Πηγή: electrive.com