Νέα εποχή για τα SUV της Renault: Υβριδικά με έξυπνη επέκταση αυτονομίας

Η Renault προετοιμάζει υβριδικά οικογενειακά αυτοκίνητα με δυνατότητα επέκτασης αυτονομίας και νέα ευέλικτη πλατφόρμα.

Ακούστε το άρθρο

Η Renault ετοιμάζει οικογενειακά μοντέλα με υβριδική ισχύ και δυνατότητα επέκτασης αυτονομίας, στο πλαίσιο αναβάθμισης της τεχνολογίας πλαισίου της εταιρείας, όπως αποκάλυψαν οι επικεφαλής της.

«Τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα αποτελούν προτεραιότητα για εμάς», δήλωσε ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος Francois Provost στο Auto Express, κατά την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Twingo στην έκθεση της Renault στο Παρίσι. «Στο μεσοπρόθεσμο σχέδιό μας, προτείνουμε μια νέα πλατφόρμα και λύσεις που θα υποστηρίξουν την ανάπτυξή μας στην κατηγορία C στην καρδιά της Ευρώπης».

Στο σημερινό χαρτοφυλάκιο οικογενειακών αυτοκινήτων της Renault, τα SUV Australe και Espace, καθώς και η ναυαρχίδα Rafale coupe-SUV, χρησιμοποιούν είτε καύση είτε υβριδική ενέργεια, ενώ τα compact Megane hatchback και Scenic SUV, είναι αυστηρά ηλεκτρικά. Η Renault σχεδιάζει να συγκεντρώσει τους αντικαταστάτες των μοντέλων κατηγορίας C και D σε μια ενιαία, ευέλικτη πλατφόρμα, μειώνοντας το κόστος ανάπτυξης έως 40% και διατηρώντας τον έλεγχο των νέων μοντέλων.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Fabrice Cambolive, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία εργάζεται πάνω σε μια «ειδική πλατφόρμα BEV», η οποία θα μπορεί να υποστηρίξει τόσο πλήρως ηλεκτρικά όσο και plug-in υβριδικά συστήματα, με επέκταση αυτονομίας.

Η στρατηγική της Renault θυμίζει αυτή της Mercedes-Benz με την πλατφόρμα MMA, που υποστηρίζει sedan και υβριδικά συστήματα. Ωστόσο, η Renault δεν έχει αποφασίσει αν θα υιοθετήσει μια ενιαία πλατφόρμα, ή ξεχωριστές πλατφόρμες για ηλεκτρικά και αυτοκίνητα καύσης. Το πρώτο νέο μοντέλο, στη νέα πλατφόρμα αναμένεται μετά το 2028.

Η υβριδική τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας, φαίνεται να είναι η προτιμώμενη λύση, όπου ένας κινητήρας καύσης λειτουργεί ως γεννήτρια, για τη φόρτιση μιας μπαταρίας που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, όπως στο Qashqai ePower της Nissan. Τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα προσφέρουν αρκετό χώρο για μπαταρίες, κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα.

Η Renault προσπαθεί να προσφέρει σειριακή κίνηση, όπου η ηλεκτρική έλξη είναι κύρια, ενώ ο κινητήρας καύσης λειτουργεί ως γεννήτρια. Αυτό ταιριάζει με τον ρόλο της μάρκας ως πρωτοπόρου της ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ευρώπη, ενώ προς το παρόν διαθέτει μόνο το PHEV Rafale.

Ο προμηθευτής κινητήρων Horse, σε συνεργασία με Geely και Aramco, παρουσίασε έναν συμπαγή επεκτατή αυτονομίας, που ενσωματώνει τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων, γεννήτρια και μετατροπέα, στον χώρο ενός χαρτοφύλακα. Το σύστημα μπορεί να ενσωματωθεί σε υπάρχοντα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζοντας υπάρχοντες ηλεκτροκινητήρες.

Το πλήρως ηλεκτρικό Megane, που κυκλοφόρησε το 2022, είναι hatchback κατηγορίας C, μήκους 4,2 μέτρων, ανάμεσα σε supermini και Golf. Παρά τη μικρή μπαταρία και το compact μέγεθός του, η Renault ετοιμάζει νέα γενιά Megane με μεγαλύτερο χώρο, νέες αναλογίες και ευρύτερη γκάμα κινητήρων. Η νέα πλατφόρμα, θα αποτελέσει επίσης τη βάση του αντικαταστάτη του Espace και άλλων νέων μοντέλων, για Ευρώπη και διεθνείς αγορές.

Πηγή: autoexpress.co.uk