Η νέα GLB της Mercedes έρχεται για να ταράξει τα νερά στα SUV με ήπια υβριδικά σύνολα και 48 Volt.
Η Mercedes-Benz κάνει την GLB, το ευρύχωρο compact SUV της, ακόμη πιο ελκυστική για τους αγοραστές. Ο μπροστινός προφυλακτήρας νέας σχεδίασης παραπέμπει στα offroad γονίδια του αυτοκινήτου. Eνώ η επένδυση ψυγείου με τέσσερις οριζόντιες γρίλιες και to αστέρι Mercedes τονίζει αυτήν την εντύπωση. Επιπλέον οι γραμμές και το σχήμα του αμαξώματος κάνουν με το φως ένα ενδιαφέρον παιχνίδι.
Η γκάμα επιλογών έχει τέσσερα επιπλέον σχέδια ζαντών και το νέο μεταλλικό χρώμα βαφής Spectral Blue. Στον βασικό εξοπλισμό της η νέα GLB έχει ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με πέντε ακτίνες σε πολύ γυαλιστερό μαύρο χρώμα. Ωστόσο μπορεί να διαμορφωθεί και με ζάντες 18 έως 20 ιντσών.
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά στο αισθητά αναβαθμισμένο εσωτερικό είναι η ανεξάρτητη διπλή οθόνη. Ο βασικός εξοπλισμός έχει μια οθόνη οργάνων 7 ιντσών και οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών. Ενώ με το πακέτο advantage έχει δύο ευρείες οθόνες 10,25 ιντσών στο βασικό εξοπλισμό. Το τιμόνι της τρέχουσας γενιάς κατόπιν παραγγελίας μπορεί να έχει επένδυση από συνθετικό δέρμα ARTICO. Επιπλέον, για πρώτη φορά μπορεί να είναι θερμαινόμενο στη γραμμή εξοπλισμού AMG Line.
Απλουστευμένη λογική των πακέτων εξοπλισμού
Στον βασικό εξοπλισμό της νέας GLB βλέπουμε καθίσματα με επενδύσεις από συνθετικό δέρμα ARTICO και μαύρο ύφασμα με τρισδιάστατα ανάγλυφα σχέδια. Προαιρετική είναι η μοντέρνα γκριζοπράσινη απόχρωση sage grey. Ενώ το υφασμάτινο κάλυμμα των καθισμάτων είναι από 100% ανακυκλωμένα υλικά. Η λογική του βασικού εξοπλισμού είναι σε προσαρμογή με επιθυμίες που έχουν εκφράσει οι πελάτες. Για παράδειγμα, έχει το σύστημα υποβοήθησης μεγάλης σκάλας φωτισμού, κάμερα οπισθοπορείας και το πακέτο USB. Όπως και το δερμάτινο τιμόνι και οι εμπρός προβολείς LED.
Διαισθητικός χειρισμός στην τελευταία γενιά του MBUX
Η GLB έχει την τελευταία γενιά του MBUX με στυλ οθόνης νέας σχεδίασης. Το στυλ «Classic» έχει όλες τις σημαντικές πληροφορίες για τον οδηγό. Ενώ το στυλ «Sporty» έχει δυναμικό στροφόμετρο, ενώ υπάρχει και το «Discreet». Σε συνδυασμό με τους τρεις τρόπους λειτουργίας Navigation, Assistance και Service και τις 10 αποχρώσεις του ατμοσφαιρικού φωτισμού, οι πελάτες έχουν πολλές επιλογές εξατομίκευσης. Όλες οι προηγούμενες λειτουργίες, όπως Μέσα, Τηλέφωνο ή Όχημα, είναι ακόμα διαθέσιμες. Επιπλέον ο χειρισμός τους μπορεί να γίνει άνετα από την οθόνη αφής ή από τα pad πλοήγησης στο τιμόνι.
Για περαιτέρω συνδεσιμότητα, η GLB έχει μία πρόσθετη θύρα USB-C και αυξημένη ισχύ φόρτισης USB, ενώ όλες οι θύρες USB είναι φωτιζόμενες.
Η έξυπνη φωνητική υποβοήθηση
Η έξυπνη φωνητική υποβοήθηση της Mercedes-Benz έχει όλο και περισσότερες δυνατότητες διαλόγου και εκμάθησης. Χάρη σε online υπηρεσίες της εφαρμογής Mercedes me[1]. Το σύστημα μαθαίνει σιγά-σιγά τον οδηγό και απομνημονεύει τις ρυθμίσεις ή τις διαδρομές που κάνει συνήθως. Την κατάλληλη στιγμή, προτείνει εξατομικευμένες λειτουργίες infotainment, άνεσης και οχήματος. Απόλυτα προσαρμοσμένες στις συνθήκες οδήγησης. Ασφαλώς, ο οδηγός μπορεί να απορρίψει την πρόταση με τη λειτουργία «Do not suggest now» (Να μην γίνονται προτάσεις τώρα) ή να τη διαγράψει οριστικά με τη λειτουργία «Do not suggest again» (Να μην γίνουν προτάσεις ξανά).
Το προαιρετικό ηχοσύστημα surround Burmester δίνει, σε συνδυασμό με την τελευταία γενιά του MBUX, την καθηλωτική εμπειρία ήχου Dolby Atmos. Η οποία δίνει περισσότερο χώρο, καθαρότητα και βάθος στη μουσική. Επιπλέον, το σύστημα προσαρμόζεται σε οποιοδήποτε περιβάλλον αναπαραγωγής. Γγεγονός που σημαίνει ότι οι λάτρεις της μουσικής μπορούν να την ακούν με κρυστάλλινη καθαρότητα, αντίστοιχη της ηχογράφησης στο στούντιο.
Minigames ως ψηφιακός πρόσθετος εξοπλισμός
Ένας νέος, ψηφιακός πρόσθετος εξοπλισμός κάνει την εμφάνισή του στην GLB. Με το προαιρετικό πακέτο εξατομίκευσης[2] για τις υπηρεσίες Mercedes me connect. Επιλεγμένα minigames, ειδικά σχεδιασμένα για τις οθόνες αφής και τα πλήκτρα ελέγχου αφής του τιμονιού, κάνουν το SUV μια κινητή κονσόλα παιχνιδιών. Όπου ο οδηγός μπορεί να παίζει μόνος του ή με τους συνεπιβάτες του. Αυτήν τη στιγμή έχει κλασικά παιχνίδια, όπως Sudoku, Shufflepuck, Pairs και Match 3, καθώς και ένα κουίζ.
Τα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας είναι άλλος ένας τομέας στον οποίο διαπρέπει η νέα GLB. Χάρη στο ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης, το αναβαθμισμένο πακέτο υποβοήθησης οδήγησης κάνει πιο άνετο έλεγχο του συστήματος υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας. Για πρώτη φορά, η GLB έχει και υποβοήθηση ελιγμών ρυμουλκούμενου. Η οποία βοηθά τους ελιγμούς με την όπισθεν με υποστήριξη από κάμερα. Προϋπόθεση είναι να έχει το όχημα κοτσαδόρο με σύστημα σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου ESP, σε συνδυασμό με το Πακέτο Στάθμευσης με κάμερα 360 μοιρών.
Ακόμη περισσότερες επιλογές υβριδικής κίνησης
Η νέα GLB έρχεται στην Ελλάδα με τέσσερις επιλογές βενζινοκινητήρων και τρεις επιλογές πετρελαιοκινητήρων. Η γκάμα έχει τετρακύλινδρα σύνολα με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT επτά ή οκτώ ταχυτήτων. Οι δύο βενζινοκινητήρες υψηλότερης απόδοσης έχουν το μεταβλητό σύστημα τετρακίνησης 4MATIC.
Για τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών, όλοι οι βενζινοκινητήρες είναι εξηλεκτρισμένοι. Και έχουν πρόσθετο ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt για την κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό. Τα 10 kW επιπλέον ισχύος που έρχονται από αυτό το ήπια υβριδικό σύστημα στιγμιαία βοηθούν την άμεση εκκίνηση. Ενώ η μίζα-δυναμό δίνει περισσότερη άνεση. Εκτός από την εκκίνηση του κινητήρα με χαμηλά επίπεδα κραδασμών και θορύβου, επιτρέπει την οδήγηση με σταθερή ταχύτητα με απενεργοποιημένο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση και την επιτάχυνση και τροφοδοτεί το ηλεκτρικό κύκλωμα οχήματος 12 Volt. Και την μπαταρία 48 Volt με ηλεκτρική ενέργεια.
Η ομαλή λειτουργία και η υψηλή απόδοση ισχύος σε συνδυασμό με τη σύγχρονη αποδοτικότητα είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του 2λιτρου τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα. Είναι διαθέσιμος σε τρία επίπεδα ισχύος και ροπής στρέψης από 85 kW (280 Nm) έως 140 kW (400 Nm. Και έχει υπερπλήρωση ενός σταδίου με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου. Η κυλινδροκεφαλή και ο στροφαλοθάλαμος είναι από ελαφρύ κράμα αλουμινίου. Η επίστρωση NANOSLIDE της Mercedes-Benz μειώνει την τριβή ανάμεσα στο τοίχωμα του κυλίνδρου και το χαλύβδινο έμβολο, με αποτέλεσμα να μειώνονται η κατανάλωση και οι εκπομπές ρίπων.