Νέο Audi e-tron GT: Το ηλεκτρικό «τέρας» με αυτονομία 575 χλμ. και εκρηκτικές επιδόσεις!

Ανακαλύψτε το ανανεωμένο Audi e-tron GT: ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο με 575 χλμ. αυτονομία, φόρτιση σε 18 λεπτά και τετρακίνηση

Ακούστε το άρθρο

Παρότι το Audi e-tron GT βρίσκεται ήδη μερικά χρόνια στην αγορά, παραμένει εντυπωσιακό, σπορ και στιβαρό. Η δυναμική του εμφάνιση, εξακολουθεί να τραβά βλέμματα, επιβεβαιώνοντας ότι η Audi πέτυχε ένα σχεδιαστικό «χτύπημα», με το τετράθυρο ηλεκτρικό coupe της. Το πρόσφατο facelift, ωστόσο, δεν έφερε εμφανείς αλλαγές, σε αντίθεση με ό,τι θα περίμενε κανείς και παραμένει μυστήριο γιατί η Audi δεν τόλμησε έστω μια ελαφριά φρεσκάδα, ειδικά όταν η αδελφή Porsche Taycan, ακολούθησε παρόμοιο δρόμο, μένοντας σχεδόν αναλλοίωτη.

Ανανεωμένη γκάμα – πιο δυνατή μπαταρία, αλλά χωρίς πισωκίνητη έκδοση

Η Audi παραμένει πιστή στη φιλοσοφία Quattro. Το ανανεωμένο e-tron GT, διατίθεται πλέον με μεγαλύτερη μπαταρία 105 kWh, προσφέροντας αυξημένη αυτονομία. Ωστόσο, η επιλογή πισωκίνητης έκδοσης – που θα έδινε ακόμη μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης – δεν υπάρχει. Αντίθετα, το ηλεκτρικό coupe, συνεχίζει με τετρακίνηση, κάτι που για πολλούς οδηγούς είναι μάλλον θετικό, καθώς προσφέρει κορυφαία πρόσφυση και δυναμική ασφάλεια, ειδικά όταν συνδυάζεται με την εντυπωσιακή ισχύ που φτάνει σε λειτουργία boost τα 585 PS και τα 625 Nm ροπής.

Επιδόσεις που εντυπωσιάζουν – γρήγορο και άνετο ταξίδι

Οι επιδόσεις παραμένουν σχεδόν ίδιες και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 245 χλμ./ώρα – περισσότερο από αρκετή για καθημερινή και σπορ χρήση.

Ακόμη πιο σημαντικό για την πλειονότητα των οδηγών, είναι η αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία, η οποία πλέον φτάνει τα 575 χιλιόμετρα (σύμφωνα με τον κύκλο WLTP). Παράλληλα, η μπαταρία μπορεί πλέον να φορτίζει έως και στα 320 kW όταν συνδεθεί με υπερφορτιστή, μειώνοντας τον χρόνο φόρτισης από το 10% στο 80% σε μόλις 18 λεπτά – ιδανικό για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Νέο Audi e-tron GT: Το ηλεκτρικό «τέρας» με 575 χλμ. αυτονομία και εκρηκτικές επιδόσεις!

Βέβαια, σε πιο συνηθισμένες συνθήκες, όπως σε επιτοίχιο φορτιστή ή οικιακή παροχή, η μέγιστη ισχύς παραμένει στα 11 kW, που σημαίνει πως η πλήρης φόρτιση απαιτεί αρκετές ώρες. Η τυπική κατανάλωση (17,8 – 19,3 kWh/100 χλμ.), δείχνει πως η επίτευξη μέγιστης αυτονομίας, εξαρτάται από τη λεία και συνετή οδήγηση.

Οδική συμπεριφορά – ευχαρίστηση πίσω από το τιμόνι

Το Audi e-tron GT εξακολουθεί να προσφέρει απόλαυση στην οδήγηση. Το πλαίσιο, η ανάρτηση και το χαμηλό κέντρο βάρους του, δημιουργούν μια αίσθηση ακρίβειας και ασφάλειας. Το τιμόνι έχει εξαιρετική αίσθηση, παρέχοντας στον οδηγό σαφή ενημέρωση για την επιφάνεια του δρόμου.

Ωστόσο, το βάρος – σχεδόν 2,4 τόνοι – γίνεται αισθητό, ειδικά σε γρήγορες στροφές, όπου το όχημα τείνει να πιέζει προς τα έξω. Η ανάκτηση ενέργειας μέσω των paddles στο τιμόνι βοηθά στη σταθεροποίηση, αν και ένα επιπλέον, πιο ισχυρό επίπεδο επιβράδυνσης, θα ήταν καλοδεχούμενο. Επίσης, κατά το φρενάρισμα, γίνεται αισθητή η μετάβαση από την ανάκτηση στην κλασική επιβράδυνση με δισκόφρενα – χαρακτηριστικό που μαρτυρά την πολυπλοκότητα της ηλεκτρικής τετρακίνησης.

Εσωτερικό – premium ποιότητα, περιορισμένος βασικός εξοπλισμός

Στην καμπίνα, η ποιότητα υλικών είναι αντάξια του ονόματος Audi: υψηλής ποιότητας φινίρισμα, προσεγμένες λεπτομέρειες, premium αίσθηση. Ωστόσο, οι χώροι δεν είναι ιδιαίτερα γενναιόδωροι και – το πιο απογοητευτικό – ο βασικός εξοπλισμός είναι φτωχός, για την κατηγορία και την τιμή.

Για ένα αυτοκίνητο με αρχική τιμή 108.900 ευρώ, η ύπαρξη καθισμάτων από συνθετικό δέρμα με περιορισμένες ρυθμίσεις, η απουσία θερμαινόμενων πίσω καθισμάτων και head-up display, είναι τουλάχιστον αποθαρρυντική. Το στάνταρ λευκό χρώμα και οι ζάντες των 19 ιντσών, δεν δικαιολογούν την premium κατηγορία στην οποία ανήκει το μοντέλο.

Ακόμα και χρήσιμες τεχνολογίες, όπως οι κάμερες 360°, οι προβολείς matrix LED / laser, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, το σύστημα τετραδιεύθυνσης ή τα άνετα καθίσματα, διατίθενται μόνο προαιρετικά, εκτοξεύοντας την τελική τιμή άνω των 130.000 ευρώ.

Η βασική έκδοση αρκεί – δεν χρειάζεται το RS

Η βασική έκδοση του e-tron GT, είναι ήδη εξαιρετικά δυνατή. Με 625 Nm ροπής, προσφέρει εκρηκτική επιτάχυνση σε κάθε ταχύτητα, χωρίς ο οδηγός να νιώθει ότι του λείπει δύναμη. Έτσι, οι ισχυρότερες εκδόσεις, όπως τα S ή RS, δύσκολα αποτελούν αναγκαιότητα για τον μέσο αγοραστή. Ακριβά στοιχεία, όπως η ενεργή ανάρτηση με έλεγχο αμορτισέρ και αντιστάθμιση κλίσεων, ή τα ατσάλινα φρένα με καρβίδιο του βολφραμίου, προσφέρουν σίγουρα επιπλέον δυναμική, αλλά δεν είναι απαραίτητα, για να απολαύσεις την καθημερινή εμπειρία οδήγησης.

Νέο Audi e-tron GT: Το ηλεκτρικό «τέρας» με 575 χλμ. αυτονομία και εκρηκτικές επιδόσεις!

Συμπέρασμα – πολυτέλεια, δύναμη και τεχνολογία, με τίμημα

Το Audi e-tron GT παραμένει ένα από τα πιο συναρπαστικά ηλεκτρικά σπορ coupe της αγοράς. Συνδυάζει στυλ, επιδόσεις, αυτονομία και τετρακίνηση, σε ένα πακέτο που εντυπωσιάζει τόσο στον δρόμο, όσο και στα μάτια. Ωστόσο, το βάρος, η ακριβή τιμολογιακή πολιτική στον εξοπλισμό και η έλλειψη διαφοροποίησης στο facelift, αφήνουν περιθώρια βελτίωσης. Για όσους όμως θέλουν ένα ηλεκτρικό coupe υψηλής απόδοσης, με χαρακτήρα Audi, το e-tron GT, παραμένει μια ιδιαίτερα ελκυστική επιλογή.

Πηγή: elektroauto-news.net