Το Fiat 500 επιστρέφει δυναμικά στην εποχή των υβριδικών, καθώς η ιταλική μάρκα επαναφέρει το εμβληματικό μοντέλο, σε έκδοση με βενζινοκινητήρα. Αν και το νέο 500 είχε παρουσιαστεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, η Fiat αποφάσισε να δημιουργήσει μια πιο προσιτή εναλλακτική λύση, απέναντι στο Toyota Aygo X, αποκαλύπτοντας το νέο Fiat 500 Hybrid, το οποίο πλέον μπαίνει επίσημα στη γραμμή παραγωγής στο Τορίνο. Το σημαντικότερο νέο στοιχείο, είναι το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, μια σπάνια επιλογή στη σημερινή εποχή όπου κυριαρχούν τα αυτόματα. Το μοντέλο εξοπλίζεται αποκλειστικά με έναν τρίκυλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.0 λίτρου, απόδοσης 65 PS, ο οποίος συνδυάζεται με μια μικρή μπαταρία 12V και μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς.

Η Fiat τοποθετεί το 500 Hybrid ως «την ιδανική λύση, για οικονομική αστική μετακίνηση». Με επιτάχυνση 0–100 km/h σε 16,2 δευτ. (ή 17,3 δευτ. στην έκδοση Cabrio), είναι ξεκάθαρο ότι το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί κυρίως για την πόλη. Η τελική ταχύτητα φτάνει περίπου τα 155 km/h. Σχεδιαστικά, το υβριδικό μοντέλο, παραμένει σχεδόν ίδιο με το ηλεκτρικό 500e, με μόνη ορατή διαφορά μια μικρή εισαγωγή αέρα στο εμπρός μέρος, για τον θερμικό κινητήρα. Στο εσωτερικό συναντάμε μια ελαφρά ανασχεδιασμένη κονσόλα, που φιλοξενεί τον νέο χειροκίνητο επιλογέα ταχυτήτων.
Εκδόσεις και εξοπλισμός
Το Fiat 500 Hybrid θα διατίθεται σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις: Icon, La Prima και Torino (launch edition).
-
Icon
Εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου 16″, LED φώτα, δίχρωμα υφασμάτινα καθίσματα, ταμπλό στο χρώμα του αμαξώματος, οθόνη αφής 10,25″ με ασύρματη συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, αυτόματο κλιματισμό και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος. -
La Prima
Περιλαμβάνει μεγαλύτερες ζάντες 17″, φιμέ κρύσταλλα και πανοραμική γυάλινη οροφή. Στο εσωτερικό υπάρχουν θερμαινόμενα οικολογικά δερμάτινα καθίσματα, premium «ματ-περλέ» ταμπλό και δίχρωμο τιμόνι. Το σύστημα infotainment, προσφέρει ενσωματωμένη πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας. -
Torino Launch Edition
Θα διατίθεται μόνο ως hatchback, για περιορισμένο διάστημα. Φοράει αποκλειστικά λογότυπα και ιδιαίτερα καθίσματα από ύφασμα και βινύλιο, βασισμένα σε εξοπλισμό αντίστοιχο της Icon.
Τιμή
Η Fiat δεν έχει δημοσιοποιήσει επίσημα τις τιμές, δεδομένου ότι το ηλεκτρικό 500e κοστίζει λίγο πάνω από €29.300, ενώ η έκδοση Hybrid αναμένεται να ξεκινά κάτω από τα €23.400 στη Βρετανία.
Δείτε ακόμα: Αξιολόγηση Fiat Grande Panda
Γιατί το 500 Hybrid θεωρείται τόσο σημαντικό
Το αμιγώς ηλεκτρικό 500e, που παρουσιάστηκε το 2020, ήταν πράγματι ελκυστικό, αλλά ο περιορισμός του μόνο σε ηλεκτρική μορφή, μείωσε την εμπορική του απήχηση. Αυτό οδήγησε τη Fiat στην απόφαση να ενσωματώσει μια ήπια υβριδική λύση, ώστε το μοντέλο να γίνει ξανά προσιτό στο ευρύ κοινό.

Ο επικεφαλής της Fiat Europe, Gaetano Thorel, δήλωσε ότι η εταιρεία ένιωσε πως είχε αποκλείσει ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών, από την απόκτηση του νέου 500. Η δυνατότητα να προστεθεί ο κινητήρας και το μηχανικό κιβώτιο ήταν όπως είπε, «μία από τις καλύτερες μέρες της ζωής του».

Για να γίνει αυτό, οι μηχανικοί έπρεπε να ανασχεδιάσουν την ηλεκτρική αρχιτεκτονική του 500e, ώστε να χωρέσει ο βενζινοκινητήρας του προηγούμενου υβριδικού 500. Παρά τη σημαντική αυτή αλλαγή, ο διαθέσιμος χώρος στην καμπίνα και στο πορτμπαγκάζ παραμένει ίδιος, ενώ η βασική εσωτερική διαφορά, είναι η προσθήκη του χειροκίνητου μοχλού ταχυτήτων. Η ονομασία «Hybrid» ενδέχεται μάλιστα να μετονομαστεί σε «Ibrida», ακολουθώντας την τακτική της Alfa Romeo, με το νέο Junior Ibrida.
Δείτε ακόμα: Νέο Fiat 600e Icon: Το ηλεκτρικό SUV που θα σε κάνει να ξεχάσεις τα βενζινοκίνητα

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 500 Hybrid δεν χρησιμοποιεί την πιο σύγχρονη mild-hybrid τεχνολογία της Stellantis, που συναντάμε στα Fiat 600, Peugeot 208 και Opel Corsa, τα οποία διαθέτουν υβριδικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης για μικρές αποστάσεις. Το εξατάχυτο κιβώτιο, δεν πρέπει να θεωρηθεί ένδειξη ότι ετοιμάζεται νέος αντικαταστάτης του Abarth 595. Η Fiat έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι στόχος του μοντέλου δεν είναι η απόδοση, αλλά η προσιτή καθημερινή μετακίνηση.

Η εταιρεία, αντί να επενδύει σε μια «καυτή» έκδοση 595, στρέφει τώρα την προσοχή της σε νέα μοντέλα, όπως ένα μεσαίο SUV, ένα fastback και το επερχόμενο Grande Panda 4×4, παράλληλα με μια σημαντική επένδυση περίπου 100 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του ηλεκτρικού 500e και τη μελλοντική αναβάθμιση των μπαταριών του.
Πηγή: autoexpress.co.uk



