Νέο Lotus Eletre: Το PHEV «θηρίο» των 1.400 PS με 0-100 κάτω από 3′ και φόρτιση σε 8 λεπτά

Το Lotus Eletre PHEV «For Me» έρχεται το 2026, με μπαταρία 70 kWh, αυτονομία έως 355 km και τρεις ηλεκτροκινητήρες με ισχύ 1.400 PS

Ακούστε το άρθρο

Το νέο Lotus Eletre PHEV, το οποίο θα λανσαριστεί στην κινεζική αγορά με την ονομασία «For Me», αποτελεί το πρώτο βήμα της Lotus, προς μια εντελώς νέα στρατηγική πορεία στη σύγχρονη εποχή της ηλεκτροκίνησης. Με τις πωλήσεις της μάρκας να έχουν σημειώσει σημαντική πτώση κατά 40% το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2025, η εταιρεία αποφασίζει να στραφεί δυναμικά στα PHEV συστήματα, παρουσιάζοντας ένα μοντέλο που συνδυάζει την προηγμένη τεχνολογία, τις κορυφαίες επιδόσεις και την πολυτέλεια ενός σύγχρονου premium SUV. Το Eletre PHEV, δεν είναι μια παραλλαγή του ηλεκτρικού Eletre, αλλά ένα πλήρως εξελιγμένο υβριδικό σύστημα, που ενσωματώνει στοιχεία από το εντυπωσιακό Zeekr 9X.

Στην καρδιά του συστήματος μετάδοσης βρίσκεται μια τριαδική μπαταρία NMC χωρητικότητας 70 kWh, κατασκευασμένη από την κοινοπραξία CATL–Geely. Η μπαταρία αυτή, με βάρος 408 κιλών, σχεδιάστηκε για να προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και παράλληλα εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση, χάρη στη δομή υψηλής τάσης των 900V. Η τεχνολογία υποστηρίζει φόρτιση 6C, επιτρέποντας στο όχημα να ανέβει από το 20% στο 80% σε μόλις 8 λεπτά και 21 δευτερόλεπτα, χρόνος που τοποθετεί το νέο Eletre PHEV ανάμεσα στα ταχύτερα υβριδικά στην αγορά. Η ηλεκτρική αυτονομία κυμαίνεται από 345 έως 355 χιλιόμετρα, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού και το συνολικό βάρος κυμαίνεται μεταξύ 2.575 και 2.625 κιλών, ενώ το μικτό, φτάνει έως και 3.080 κιλά.

Η Lotus έχει σχεδιάσει το μοντέλο, ώστε να λειτουργεί αποδοτικά τόσο σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία, όσο και σε υβριδική χρήση. Έτσι, όταν το Eletre βρίσκεται σε κατάσταση PHEV, η συνολική κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 0,06 έως 0,07 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μετρήσεις WLTC, τιμές που ουσιαστικά αντιστοιχούν σε εντελώς ηλεκτρική χρήση, για το μεγαλύτερο μέρος μιας διαδρομής. Αν η μπαταρία αποφορτιστεί πλήρως, η κατανάλωση παραμένει εντυπωσιακά χαμηλή για όχημα τέτοιου μεγέθους, από 5,98 έως 6,10 λίτρα/100 χλμ., αποδεικνύοντας τον υψηλό βαθμό αποδοτικότητας, του συνδυασμένου συστήματος κίνησης.

Νέο Lotus Eletre «For Me»: Το PHEV «θηρίο» των 1.400 PS με αυτονομία 355 km και φόρτιση σε 8 λεπτά

Το Eletre PHEV, δεν βασίζεται αποκλειστικά στον ηλεκτροκινητήρα του. Διαθέτει έναν 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα DHE20-PFZ, ισχύος 279 PS, ο οποίος λειτουργεί ανάλογα με τις ανάγκες, είτε ως άμεση πηγή ισχύος για τους τροχούς, είτε ως ενσωματωμένη γεννήτρια. Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να μπορεί να φορτίζει την μπαταρία από το 30% έως το 80% μέσα σε μόλις 90 λεπτά ακόμη και όταν το όχημα κινείται σε αυτοκινητόδρομο, με σταθερή ταχύτητα 120 km/h, κάτι που επιτρέπει πραγματικά απροβλημάτιστα μεγάλα ταξίδια, χωρίς άγχος αυτονομίας.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το Lotus For Me πρόκειται να υιοθετήσει την ίδια διάταξη των τριών ηλεκτροκινητήρων του Zeekr 9X Hyper, με συνδυασμένη ισχύ που αγγίζει τους 1.400 PS Αυτό το σύστημα υπόσχεται εξωπραγματικές επιδόσεις, επιτρέποντας στο SUV να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, τιμή που συναντάται συνήθως σε καθαρόαιμα supercars. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 230 km/h, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης μέχρι 2.275 kg, επιβεβαιώνει τον πρακτικό χαρακτήρα του, παρά τις καταιγιστικές επιδόσεις του.

Αισθητικά, η έκδοση PHEV, δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το αμιγώς ηλεκτρικό Eletre. Το αμάξωμα διατηρεί τις καθαρές γραμμές, τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και την εντυπωσιακή πίσω αεροτομή, που μπορεί να παράγει έως 90 κιλά κάθετης δύναμης. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας, παραμένει εξαιρετικά χαμηλός στα 0,26, γεγονός που συμβάλλει στην αποδοτικότητα και την υψηλή σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες. Οι διαστάσεις παραμένουν ίδιες, με μήκος 5.103 mm, πλάτος 2.019 mm και ύψος 1.636 mm, ενώ το μεταξόνιο των 3.019 mm, εξασφαλίζει μεγάλο εσωτερικό χώρο. Το μοντέλο εξοπλίζεται επίσης με αναδιπλούμενο σύστημα LiDAR, ενισχύοντας τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης και υιοθετεί τροχούς διαφορετικής διαμέτρου εμπρός και πίσω, για βελτιστοποιημένη πρόσφυση.

Νέο Lotus Eletre «For Me»: Το PHEV «θηρίο» των 1.400 PS με αυτονομία 355 km και φόρτιση σε 8 λεπτά

Η εμπορική πορεία του Lotus For Me έχει ήδη οριστεί. Το υβριδικό Eletre, θα παρουσιαστεί επίσημα στην Κίνα τον Ιανουάριο του 2026, ενώ οι πωλήσεις στη Μεγάλη Βρετανία και αλλού, θα ξεκινήσουν μέσα στο πρώτο τρίμηνο της ίδιας χρονιάς. Στην Ευρώπη αναμένεται να διατεθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026, αποτελώντας το μοντέλο-ορόσημο, με το οποίο η Lotus ξεκινά την πλήρη μετάβαση προς μια γκάμα που θα περιλαμβάνει PHEV εκδόσεις για όλα τα οχήματα της έως το 2028.

Δείτε ακόμη: Η Lotus αποκαλύπτει τα ανανεωμένα Emeya και Eletre με επιδόσεις «φωτιά»

Με βάση τη θέση του στην αγορά και τη σύγκριση με το αμιγώς ηλεκτρικό Eletre, οι τιμές του PHEV στην Ευρώπη, εκτιμάται ότι θα ξεκινούν περίπου από 95.000 ευρώ, ενώ οι πιο πλούσιες εκδόσεις, ενδέχεται να αγγίξουν τα 115.000 ευρώ. Η κορυφαία παραλλαγή με την τριπλή ηλεκτρική διάταξη και τις μέγιστες επιδόσεις, πιθανότατα θα τοποθετηθεί στην περιοχή των 135.000 έως 150.000 ευρώ, πάντα ανάλογα με τον εξοπλισμό.

Πηγή: carnewschina.com