Νέο Mazda CX-80: Κορυφαίο 7 θέσιο SUV

Ο αντίπαλος του Volvo XC90 αποκτά αυξημένη πρακτικότητα, κορυφαία ικανότητα ρυμούλκησης στην κατηγορία του και πιο σπορ πλαίσιο

Ακούστε το άρθρο

Η Mazda επιστρέφει στην αγορά των επταθέσιων μετά από έξι χρόνια απουσίας με το CX-80, ένα νέο πολυτελές εμβληματικό SUV .

Στενά συνδεδεμένο με το CX-60 , το CX-80 είναι το πρώτο Mazda τριών σειρών στην Ευρώπη μετά το 5 MPV και το δεύτερο μοντέλο που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Large Product Group της Mazda. Σε σύγκριση με το CX-60, το μεταξόνιο του είναι 250 mm μεγαλύτερο και η πίσω γραμμή οροφής του είναι 24 mm ψηλότερη.

Με μήκος 4995 mm, πλάτος 1890 mm και ύψος 1710 mm, έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με το Volvo XC90 και το Hyundai Santa Fe  και είναι το μεγαλύτερο αυτοκίνητο που έχει κυκλοφορήσει η Mazda στην Ευρώπη.

Με τα επτά καθίσματα στη θέση τους, ο χώρος αποσκευών είναι 258 λίτρα, ανερχόμενος στα 687 λίτρα με την πίσω σειρά αναδιπλωμένη και τα 1221 λίτρα με τις δύο πιο πίσω σειρές στοιβαγμένες.

Το CX-80 θα λανσαριστεί το φθινόπωρο, με την ισχύ να παρέχεται από την ίδια σειρά κινητήρων με το CX-60. Αυτά περιλαμβάνουν έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα ντίζελ 3,3 λίτρων straight-six που παράγει 250 ίππους και 406 λίβρες πόδια, δίνοντας χρόνο 0-100 χλμ/ώρα 8,4 δευτ. και τελική ταχύτητα 220 χλμ/ώρα.

Υπάρχει επίσης ένα plug-in υβριδικό, που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων με μπαταρία 17,8 kWh και ηλεκτροκινητήρα. Αυτό παράγει 323 ίππους και 369 λίβρες πόδια, μειώνοντας τον χρόνο 0-100 χλμ/ώρα κατά 1,6 δευτ. σε σχέση με το ντίζελ. Επιτυγχάνει αυτονομία 52 χλμ μόνο για ηλεκτρικό ρεύμα και εκπέμπει 36 g/km CO2.

Και οι δύο κινητήρες στέλνουν την ισχύ τους μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων και στους δύο άξονες, με περισσότερη εύνοια στους πίσω.

Ερωτηθείς γιατί η Mazda επέλεξε να προσφέρει το νέο της επταθέσιο με επιλογή καθαρού ντίζελ και χωρίς ηλεκτρική έκδοση, ο επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας στην Ευρώπη, Christian Schultze, είπε: «Είναι μια από τις ευκαιρίες να δούμε πώς ζουν οι πελάτες και για ήταν μια λογική επέκταση και πιστεύουμε ότι είναι σωστό. Αναπτύσσουμε EV για αυτονομία, αλλά δεν τα προσφέρουμε ακόμη επειδή δεν έχουμε βρει ακόμη την τελική κατάσταση της τεχνολογίας».

Ο Schultze πρόσθεσε ότι η απόφαση να κυκλοφορήσει ένα SUV τριών σειρών αντί ενός MPV –όπως το Volkswagen Touran– ελήφθη επειδή «οι άνθρωποι πιστεύουν ότι [MPV] είναι απλώς ημιεμπορικά οχήματα».

Η Mazda λέει ότι η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για βέλτιστη σταθερότητα και άνεση σε καταστάσεις «υψηλού g», προβάλλοντας το χαμηλό κέντρο βάρους του PHEV – χάρη της μπαταρίας του στο δάπεδο – ως ιδιαίτερο πλεονέκτημα από αυτή την άποψη. Το CX-80 είναι επίσης εξοπλισμένο με το κινηματικό σύστημα ελέγχου στάσης της Mazda, το οποίο φρενάρει τον εσωτερικό πίσω τροχό σε γρήγορες στροφές για να μετριάσει την κύλιση του αμαξώματος.

Εν τω μεταξύ, το πρόσθετο στήριγμα πάνω από το CX-60 ενισχύει την ικανότητα ρυμούλκησης 2500 κιλών, κάτι που το τοποθετεί πάνω από το XC90 και ταιριάζει με το Santa Fe, ενώ υπάρχει και μια νέα όψη του κοτσαδόρου του τρέιλερ, που δείχνει μια κάμερα στον κοτσαδόρο για να διευκολύνει τη σύνδεση ενός τροχόσπιτου ή τρέιλερ.

Τα επίπεδα επένδυσης είναι πανομοιότυπα με τα CX-60 και κυμαίνονται από το βασικό Exclusive Line, που αναμένεται να ξεκινά από 50.000 £, έως τα κορυφαία αυτοκίνητα Homura Plus που θα κοστίζουν περίπου 56.000 £.

Όλα τα μοντέλα διαθέτουν κλιματισμό τριών ζωνών, οθόνη infotainment 12,3 ιντσών, ασύρματο καθρέφτη smartphone και φωνητικό έλεγχο Amazon Alexa στάνταρ, καθώς και λειτουργία μνήμης που χρησιμοποιεί αναγνώριση προσώπου για να επαναφέρει τις ρυθμίσεις για ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Πηγή: AUTOCAR

 

 

abb_img