Η κατηγορία των μεσαίων SUV είναι γεμάτη ανταγωνισμό, με μοντέλα όπως το Kia Sportage, το Hyundai Tucson και το Nissan Qashqai να κυριαρχούν στην αγορά. Η Mazda, παρότι μπήκε σχετικά αργά στην κατηγορία με το CX-5 το 2017, επιστρέφει δυναμικά το 2026, με μια νέα πρόταση που φιλοδοξεί να κάνει αίσθηση.
Η στρατηγική της ιαπωνικής μάρκας, βασίζεται στην ισορροπία μεταξύ της καθημερινής πρακτικότητας που απαιτούν οι οικογένειες και της οδηγικής απόλαυσης, που χαρακτηρίζει διαχρονικά τη Mazda. Με έμφαση στην ποιότητα, την τεχνολογία και τον διακριτικό σχεδιασμό, το νέο CX-5, έρχεται για να συνδυάσει το καλύτερο από δύο κόσμους.
Εξωτερική σχεδίαση: Όταν το στυλ συναντά τη δύναμη
Η πρώτη εικόνα που προσφέρει το νέο CX-5, είναι ξεκάθαρα πιο επιθετική από το προηγούμενο μοντέλο. Η μπροστινή μάσκα έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, υιοθετώντας έναν πιο κάθετο και στιβαρό χαρακτήρα, που παραπέμπει στα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας, όπως το CX-6e και το σεντάν Mazda 6e.

Τα νέα φωτιστικά σώματα, λεπτότερα και κάθετα τοποθετημένα, δίνουν στο αυτοκίνητο μια premium εμφάνιση, ενώ συνδέονται μεταξύ τους με μια ενιαία διακοσμητική λωρίδα, από ημιδιαφανές πλαστικό. Παρότι θυμίζει φωτιζόμενη LED μπάρα, λειτουργεί κυρίως ως αισθητικό στοιχείο και όχι ως φως.
Πίσω, οι αλλαγές συνεχίζονται με νέα φωτιστικά σώματα, εμπνευσμένα από το CX-80, ενώ το λογότυπο της Mazda, έχει αντικατασταθεί από την πλήρη λέξη «Mazda» με σύγχρονη γραμματοσειρά — μια τάση που ήδη υιοθετούν μάρκες όπως η Skoda και η Tesla. Οι διπλές απολήξεις εξάτμισης, προσδίδουν μια σπορ νότα, διατηρώντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της Mazda.
Mazda – Εσωτερικό: Η ψηφιακή επανάσταση της Mazda
Η καμπίνα του νέου CX-5, έχει υποστεί σαρωτικές αλλαγές. Το επίκεντρο είναι η μεγάλη οθόνη αφής, διαθέσιμη σε δύο διαστάσεις: 12,9 ιντσών για τα βασικά μοντέλα και 15,6 ιντσών για την κορυφαία έκδοση Homura. Το σύστημα infotainment, έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Google και φέρνει ένα γνώριμο και φιλικό στη χρήση περιβάλλον, με εύκολη πρόσβαση σε λειτουργίες, χάρτες, φωνητικές εντολές και εφαρμογές.

Οι φυσικοί διακόπτες έχουν σε μεγάλο βαθμό αφαιρεθεί. Η πλειονότητα των λειτουργιών — από τον κλιματισμό έως το ηχοσύστημα — ελέγχεται πλέον μέσω της οθόνης, ενώ τα χειριστήρια στο τιμόνι, έχουν απλοποιηθεί σε touch panels. Το αποτέλεσμα είναι ένα από τα πιο minimalistic εσωτερικά που έχουμε δει σε Mazda, με έντονη τεχνολογική ταυτότητα.
Mazda – Κινητήρας: Ο Skyactiv G εξελίσσεται
Παρά τη γενικότερη στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, η Mazda συνεχίζει να επενδύει στη στρατηγική της «πολλαπλών καυσίμων». Το νέο CX-5 εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα Skyactiv G 2,5 λίτρων, ο οποίος πλέον υποστηρίζεται από ένα σύστημα mild hybrid, για μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών.

Η απόδοση αγγίζει τους 140 ίππους και η ροπή τα 238 Nm. Αν και δεν είναι εκρηκτικός σε επιδόσεις (0-100 km/h σε περίπου 10,5 δευτερόλεπτα για την προσθιοκίνητη έκδοση), προσφέρει εξαιρετική ομαλότητα και είναι ιδανικός για καθημερινή χρήση. Το νέο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, είναι η μοναδική επιλογή, καθώς η Mazda αποσύρει οριστικά το χειροκίνητο κιβώτιο από το CX-5.
Mazda – Οδήγηση και πλατφόρμα: Η Mazda δεν ξεχνά την απόλαυση
Αυτό που πάντα ξεχώριζε τα μοντέλα της Mazda είναι η ποιότητα της οδήγησης. Η δεύτερη γενιά CX-5, είχε ήδη καθιερωθεί ως ένα από τα πιο “fun-to-drive” SUV της κατηγορίας. Η νέα έκδοση, υπόσχεται να διατηρήσει και να ενισχύσει αυτό το χαρακτηριστικό, με πιο στιβαρή ανάρτηση και βελτιωμένη αίσθηση τιμονιού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Mazda δεν κυνηγά μόνο τους αριθμούς – δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ποιότητα εμπειρίας πίσω από το τιμόνι, μια φιλοσοφία που συνεχίζει και στο νέο CX-5.
Mazda – Χώροι και πρακτικότητα: SUV όνομα και πράγμα
Το νέο CX-5 έχει αυξημένες διαστάσεις, κάτι που μεταφράζεται σε καλύτερη ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές. Συγκεκριμένα, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 115 mm, το πλάτος κατά 15 mm και το ύψος κατά 30 mm. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη άνεση για τα πόδια και το κεφάλι, ακόμη και για ψηλότερους επιβάτες.

Το πορτμπαγκάζ φτάνει πλέον τα 583 λίτρα — χωρητικότητα που υπερβαίνει τα 479 λίτρα του Qashqai και τα 521 λίτρα του Skoda Karoq. Επιπλέον, το χαμηλωμένο χείλος φόρτωσης, διευκολύνει τη φόρτωση βαριών αντικειμένων, ενώ οι πίσω πόρτες ανοίγουν πιο φαρδιά, εξυπηρετώντας γονείς με παιδικά καθίσματα.
Mazda – Ασφάλεια και εξοπλισμός: Απόλυτη προστασία
Η Mazda έχει εξοπλίσει το νέο CX-5 με τα πιο πρόσφατα συστήματα υποβοήθησης, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει την παράδοση των 5 αστέρων Euro NCAP. Κάμερες 360°, συστήματα αυτόματης πέδησης, αναγνώριση πεζών και ενεργό cruise control, είναι μερικά από τα highlights, αν και ορισμένα από αυτά προσφέρονται προαιρετικά.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού — Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line και Homura — καλύπτουν όλο το φάσμα των αναγκών. Από βασικά χαρακτηριστικά όπως LED φώτα και ζάντες αλουμινίου, μέχρι επενδύσεις από δέρμα, Apple CarPlay, Android Auto και ηλεκτρική πίσω πόρτα.
Mazda – Ηλεκτρικό μέλλον; Όχι ακόμα…
Παρόλο που φημολογούνταν ότι θα κυκλοφορήσει plug-in ή full hybrid έκδοση, η Mazda ξεκαθαρίζει ότι το CX-5 2026, θα διατίθεται αποκλειστικά με τον Skyactiv G για την αρχή. Η πλήρως ηλεκτρική πρόταση της εταιρείας, θα είναι το νέο CX-6e, το οποίο αναμένεται το 2027.

Ωστόσο, σύμφωνα με δηλώσεις του Christian Schulze, της Mazda Europe, μια πλήρως υβριδική έκδοση του CX-5, ενδέχεται να παρουσιαστεί ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του τρέχοντος μοντέλου.
Πότε έρχεται και πόσο θα κοστίζει;
Η επίσημη κυκλοφορία του Mazda CX-5 2026 αναμένεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026. Αν και η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει ακόμη την τιμή, εκτιμάται πως θα βρίσκεται κοντά ή και λίγο χαμηλότερα από αυτήν του απερχόμενου μοντέλου, κάτι που θα το κάνει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό για την κατηγορία του.
Συμπέρασμα: Το CX-5 2026 είναι Το SUV που θέλεις!
Το Mazda CX-5 του 2026, δεν είναι απλώς μια νέα έκδοση — είναι μια δήλωση προθέσεων από την ιαπωνική εταιρεία. Με φρέσκο design, υψηλή τεχνολογία, εξαιρετική ποιότητα και τη γνώριμη οδηγική αίσθηση, το νέο CX-5 είναι ένα SUV που αξίζει την αναμονή.
Πηγή: autoexpress.co.uk








