Όταν ξεκαθαρίσει κανείς τη συνολική εικόνα, το νέο Renault Clio καταφέρνει κάτι ιδιαίτερα δύσκολο: να δείχνει απόλυτα σύγχρονο και επίκαιρο, χωρίς να βασίζεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. Σε μια ευρωπαϊκή αγορά όπου μόλις το 12% των supermini είναι αμιγώς ηλεκτρικά, η Renault επιλέγει συνειδητά να επενδύσει σε εξελιγμένα βενζινοκίνητα και υβριδικά σύνολα, προσφέροντας μια ρεαλιστική εναλλακτική.

Παρότι το ρετρό Renault 5 EV σημειώνει ισχυρή εμπορική πορεία, το Clio επόμενης γενιάς, απευθύνεται σε εκείνους που δεν είναι έτοιμοι – ή δεν θέλουν – να περάσουν πλήρως στην ηλεκτροκίνηση. Η διάθεσή του στο Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται το 2027, καθώς η παραγωγή δεξιοτίμονων εκδόσεων καθυστερεί, όμως η Renault δηλώνει ότι καταβάλλει προσπάθειες για επιτάχυνση των διαδικασιών.
Πλατφόρμα και κινητήρες
Το νέο Clio, βασίζεται στη γνώριμη αρχιτεκτονική CMF-B, εξελιγμένη ώστε να προσφέρει καλύτερη άνεση, πιο αθόρυβη κύλιση και βελτιωμένο δυναμισμό. Στις βασικές εκδόσεις θα διατίθεται με έναν τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, απόδοσης 113 PS, σε συνδυασμό με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Η πραγματική όμως καινοτομία, εντοπίζεται στην υβριδική έκδοση Clio Hybrid E-Tech. Εδώ, ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας 1,8 λίτρων, συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, αποδίδοντας συνολικά 158 PS και 270 Nm ροπής.

Η μπαταρία αυξήθηκε από 1,2 σε 1,4 kWh, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινείται ηλεκτρικά στο μεγαλύτερο μέρος της αστικής χρήσης, με έως και 80% των μετακινήσεων στην πόλη. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακή εξοικονόμηση καυσίμου, που σύμφωνα με τη Renault μπορεί να φτάσει έως και 40%, σε σύγκριση με ένα συμβατικό βενζινοκίνητο μοντέλο.
Οδηγική εμπειρία και αποδοτικότητα
Στην πράξη, το Clio Hybrid εντυπωσιάζει με την αίσθηση ποιότητας και την ωριμότητά του. Σε βροχερές συνθήκες στην Πορτογαλία, η κατανάλωση παρέμεινε ιδιαίτερα χαμηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, επιβεβαιώνοντας τον αποδοτικό χαρακτήρα του συστήματος.

Υπάρχει βέβαια ένα μικρό τίμημα: όταν ο βενζινοκινητήρας επεμβαίνει έπειτα από παρατεταμένη ηλεκτρική κίνηση, γίνεται ελαφρώς αντιληπτός ακουστικά. Ωστόσο, σε πραγματικές συνθήκες – με μουσική ή ραδιόφωνο ενεργά μέσω του στάνταρ ασύρματου Apple CarPlay και Android Auto – ο ήχος χάνεται στο παρασκήνιο.

Το κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών, με τέσσερις σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα και δύο για τον ηλεκτροκινητήρα, λειτουργεί ως επί το πλείστον ομαλά, προσφέροντας γραμμική απόδοση και πολιτισμένη αίσθηση. Παρότι οι 158 PS ακούγονται εντυπωσιακοί, το Clio δεν προσποιείται το hot hatch. Δίνει έμφαση στην αίσθηση ροπής και την ευκολία, όχι στην εκρηκτική επιτάχυνση.
Πλαίσιο, άνεση και οδική συμπεριφορά
Η έκτη γενιά Clio είναι ελαφρώς μεγαλύτερη: +67 mm σε μήκος, +39 mm σε πλάτος και +11 mm σε ύψος, με το μεταξόνιο να αυξάνεται κατά 8 mm. Οι αλλαγές αυτές μεταφράζονται σε πιο ώριμη αίσθηση στο δρόμο, χωρίς να χάνεται ο ευχάριστος χαρακτήρας.

Το τιμόνι είναι σωστά ζυγισμένο, η πρόσφυση υψηλή και ο έλεγχος του αμαξώματος εμπνέει εμπιστοσύνη. Η «έξυπνη» λειτουργία οδήγησης, επιλέγει αυτόματα μεταξύ Eco, Comfort και Sport, με στόχο τη βέλτιστη ισορροπία απόδοσης και κατανάλωσης – τόσο διακριτικά, που δύσκολα το αντιλαμβάνεσαι.

Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και η λειτουργία B ενισχύει την ανάκτηση ενέργειας, μειώνοντας τη χρήση των συμβατικών φρένων στην πόλη. Μοναδική παρατήρηση αφορά τις προαιρετικές ζάντες 18 ιντσών, οι οποίες μεταφέρουν πιο έντονα τις ανωμαλίες του δρόμου. Οι στάνταρ 16άρες, πιθανότατα προσφέρουν καλύτερη ισορροπία άνεσης.
Εσωτερικό, τεχνολογία και πρακτικότητα
Η καμπίνα ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία, με ποιοτικά υλικά, άνετα καθίσματα και επιλογές όπως Alcantara στις εκδόσεις Esprit Alpine. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός ενισχύει την premium αίσθηση, ενώ μπορεί να λειτουργεί και προειδοποιητικά για οχήματα ή ποδηλάτες στο τυφλό σημείο.

Η σουίτα ADAS περιλαμβάνει έως και 29 συστήματα υποβοήθησης, με το προγραμματιζόμενο κουμπί My Safety Perso, να επιτρέπει άμεση προσαρμογή των ρυθμίσεων. Το infotainment OpenR Link με Google, με Google Maps, Assistant και μελλοντικά Gemini AI, ξεχωρίζει για την ταχύτητα και την εργονομία του, με φυσικούς διακόπτες κλιματισμού, να κάνουν τη διαφορά στην καθημερινή χρήση.

Στον τομέα της πρακτικότητας, το Clio παραμένει αυθεντικό supermini. Οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα για την κατηγορία, ενώ το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 391 λίτρα στις βενζινοκίνητες εκδόσεις και τα 309 λίτρα στο Hybrid – απόλυτα επαρκές για καθημερινή χρήση.
Τιμές και συμπέρασμα
Αν και είναι νωρίς για οριστικές ανακοινώσεις, η Renault στοχεύει να διατηρήσει τις τιμές κοντά στο απερχόμενο μοντέλο. Αυτό μεταφράζεται σε εκτιμώμενη βασική τιμή περίπου 23.500 ευρώ για τις απλές εκδόσεις και γύρω στα 28.000 ευρώ για το Clio Hybrid E-Tech στη Βρετανία.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Renault Clio E-Tech Full Hybrid 145 PS – Το στιλ της ωριμότητας

Το νέο Renault Clio δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με ακρότητες. Αντίθετα, προσφέρει τεχνολογία, αποδοτικότητα και ποιότητα σε ένα πακέτο που δείχνει απόλυτα προσαρμοσμένο στις ανάγκες του σήμερα – και ίσως γι’ αυτό να είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα supermini της νέας εποχής.
| Μοντέλο: | Renault Clio Hybrid E-Tech 160 Techno |
| Τιμή: | €28.000 (εκτιμώμενο Βρετανία) |
| Σύστημα μετάδοσης κίνησης: | Τετρακύλινδρος υβριδικός κινητήρας βενζίνης 1,8 λίτρων |
| Ισχύς/ροπή: | 158 ίπποι/270 Nm ροπής |
| Μετάδοση: | Αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών, κίνηση στους εμπρός τροχούς |
| 0-100 χλμ/ώρα: | 8,3 δευτερόλεπτα |
| Τελική ταχύτητα: | 180 χλμ/ώρα |
Πηγή: autoexpress.co.uk




