Με έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα V8 και να παράγει εντυπωσιακούς 1250 ίππους. Το RB17 έχει περιγραφεί από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Red Bull Advanced Technologies (RBAT) Christian Horner ως «απελευθέρωση του Newey».
Ο 65χρονος ήθελε εδώ και καιρό να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο χωρίς περιορισμούς. Σε οτι αφορά αθλητικούς κανονισμούς ή νομοθεσία, για τα αυτοκίνητα δρόμου, εξ ου και το τελευταίο εγχώριο έργο της RBAT.
Ο Χόρνερ είχε πει προηγουμένως στο Autocar ότι το υπεραυτοκίνητο θα μπορούσε να γίνει και νόμιμο στο δρόμο. Εάν οι ιδιοκτήτες επιθυμούν και να το μετατρέψουν ώστε να πληρούν τους τοπικούς κυκλοφοριακούς κανονισμούς.
Αυτό είναι ένα τέλειο έργο και χρησιμοποιεί τα σετ δεξιοτήτων που έχουμε. Επομένως θα συμπληρώσει και τις δραστηριότητές μας στη Formula 1, αντί να αποσπά την προσοχή από αυτές.”
«Αλλά γνωρίζουμε πώς να κατασκευάζουμε οχήματα χαμηλού όγκου. Δεν θέλουμε να κάνουμε μαζική παραγωγή».
Ο Γκρέι πρόσθεσε ότι και η συμβολή ισχύος της υβριδικής μονάδας θα είναι «σημαντική». Υποδεικνύοντας ότι η αναγεννημένη ενέργεια θα φτάσει τους 150 ίππους περίπου. «Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε και το υβριδικό, για να συμπληρώσουμε με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αντί να τον κυριαρχήσουμε».
Το υπερόπλο RB17
Ο Χόρνερ είπε: «Θα ακούγεται φανταστικό, όπως θα έπρεπε για ένα αυτοκίνητο πίστας». Αλλά αρνήθηκε να αποκαλύψει λεπτομέρειες για το σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Ερωτηθείς εάν η RB17 ήταν το πρώτο βήμα για να γίνει και η Red Bull πλήρης κατασκευαστής αυτοκινήτων δρόμου, ο Horner είπε. «Είναι η αρχή ενός ταξιδιού. Είναι και μια ενδιαφέρουσα αφετηρία για εμάς. Δεν μπορείς ποτέ να πεις «ποτέ», αλλά σίγουρα αυτό είναι ένα έργο φωτοστέφανου και για εμάς».
Ως και ο πιο καινοτόμος σχεδιαστής F1 της γενιάς του, ένας με 10 τίτλους πρωταθλήματος κατασκευαστών και σε τρεις ομάδες στο όνομά του. Αλλα ο Newey εισήγαγε και διάφορες καινοτομίες στο άθλημα. «Θα έχει επίσης βελτίωση εξάτμισης και όλα τα κόλπα που έχουμε μάθει στη F1, με άλλα λόγια.»
Ο Νιούι διευκρίνισε περαιτέρω, ότι η μονάδα ισχύος θα είναι διπλού turbo V8. Με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας να παρέχει πρωτίστως «πλήρωση» ροπής και να μειώνει την καθυστέρηση του γκαζιού κατά την επιτάχυνση. Ο Horner εκτίμησε ότι το RB17 θα κοστίσει περίπου 5 εκατομμύρια λίρες, συν τους ισχύοντες φόρους.
Πηγή: Autocar