Το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE αφορά είτε τα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης της Nissan, είτε το σύστημα e-POWER. Και στις δύο περιπτώσεις, οι τροχοί παίρνουν κίνηση από ηλεκτρικούς κινητήρες, οι οποίοι δέχονται ενέργεια από την μπαταρία.
Αρχικά, στην περίπτωση του X-Trail, το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 157 kW (213 ίπποι). Πιο συγκεκριμένα, ο εμπρός κινητήρας αποδίδει 150 kW και ο πίσω 100 kW. Αυτό δημιουργεί μία δυναμική επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7 δευτερόλεπτα. Μάλιστα, έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής πίσω, σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα τετρακίνησης.
Nissan: Επένδυση μαμούθ στην «πράσινη» κινητικότητα
Στην περίπτωση του Ariya e-4ORCE, η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 225 kW (306 ίπποι). Μάλιστα, αυτό προσφέρει μία έντονη επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα. Και τα δύο οχήματα της ιαπωνικής εταιρείας προσφέρουν οδηγική αυτοπεποίθηση και ευέλικτο χειρισμό κάτω από όλες τις συνθήκες. Παράλληλα όμως, επιτρέπουν μία ισχυρή αλλά ομαλή οδηγική εμπειρία.
Το e-4ORCE προσφέρει ανώτερο έλεγχο του οχήματος
Η μπαταρία δίνει ενέργεια σε ένα σύστημα διπλού κινητήρα το οποίο προσφέρει ομοιόμορφη κατανομή σε κάθε άξονα, για ανεξάρτητο έλεγχο των τροχών. Με την ενεργοποίηση του συστήματος e-4ORCE, οι οδηγοί μπορούν να ακολουθήσουν εύκολα την προβλεπόμενη γραμμή στροφής με ελάχιστη διόρθωση διεύθυνσης. Επίσης, με αυτό τον τρόπο, αισθάνονται την ισχύ του ηλεκτρικού οχήματος και να απολαμβάνουν την «εξηλεκτρισμένα» εμπειρία χειρισμού.
Nissan e-Power: Μία συναρπαστική εμπειρία
Επιπλέον, η τεχνολογία e-4ORCE παρέχει συνεχή, ισορροπημένο έλεγχο πλαισίου, ανίχνευση γραμμής και ακρίβεια διεύθυνσης. Αυτό συμβάλλει στην πρόβλεψη της συμπεριφοράς του οδηγού και στην αντιστάθμιση των κοινών αποκρίσεων, όπως η υποστροφή. Έτσι, το σύστημα διατηρεί την ισορροπία στην καμπίνα, για μία πιο ευχάριστη εμπειρία στο αυτοκίνητο.
Ασφαλείς μετακινήσεις σε όλες τις συνθήκες
Με το e-4ORCE, η ροπή κατανέμεται μπροστά και πίσω για να μεγιστοποιηθεί η πρόσφυση, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος. Επιπλέον, το φρενάρισμα ελέγχεται ξεχωριστά, για κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς.
Χάρη σε αυτόν τον ακριβή έλεγχο του συστήματος διπλού μοτέρ, το όχημα διατηρεί τη σωστή πορεία, σε κάθε περίπτωση. Μάλιστα, αυτό λαμβάνει χώρα ακόμη και σε βρεγμένο ή χιονισμένο οδόστρωμα.
Formula E: Μια νέα εποχή για την Nissan ξεκινά
Την ισορροπία του οχήματος στο δρόμο ενισχύει η άμεση κατανομή ισχύος από το σύστημα διπλού κινητήρα. Μάλιστα, η ταχύτητα του συστήματος μπορεί να ρυθμιστεί σε 1/10000ο του δευτερολέπτου, πολύ πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά συστήματα τετρακίνησης.
Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του e-4ORCE είναι η μειωμένη διαμήκης «βουτιά» του αμαξώματος υπό επιβράδυνση. Το φαινόμενο αυτό καταστέλλεται, χάρη στο μοιρασμένο ισόποσα, φρενάρισμα αναγέννησης των ηλεκτροκινητήρων.