Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida, προχώρησε σε ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό μέλλον και απομακρύνθηκε από την… ενδιάμεση λύση των υβριδικών. Αυτή του η απόφαση θα μπορούσε να τερματίσει τη θητεία του Uchida στο τιμόνι της Nissan, καθώς είναι ένας σημαντικός παράγοντας, στα τρέχοντα οικονομικά δεινά της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τουλάχιστον αυτό είναι το συμπέρασμα σε μια πρόσφατη αναφορά του Reuters, η οποία αποκάλυψε κάποιες εσωτερικές ανησυχίες, σχετικά με το όραμα του Uchida να αφήσει πίσω τα υβριδικά. Επικαλούμενοι ανώνυμες πηγές που γνωρίζουν το σχέδιο της Nissan, προέκυψαν ερωτήματα πριν από μήνες από τους διευθυντές, σχετικά με την έλλειψη υβριδικών μοντέλων για την αγορά των ΗΠΑ. Η έκθεση υποστηρίζει, ότι η ηγεσία της Nissan δεν πίστευε ότι η αυξανόμενη ζήτηση για τα υβριδικά θα διαρκέσει.
«Είναι μια δικαιολογία, αλλά μέχρι τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, δεν μπορούσαμε να προβλέψουμε την ταχεία αύξηση της ζήτησης για υβριδικά», δήλωσε ο Uchida, σύμφωνα με το Reuters.
Παρόλα αυτά οι πωλήσεις της Nissan δεν πάνε άσχημα. Οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική, είναι αυξημένες κατά 1,7%, σε σύγκριση με το 2023, το οποίο ήταν σημαντικά υψηλότερο σε σύγκριση με το 2022, όταν τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας ήταν αχαλίνωτα. Τούτου λεχθέντος, η πολυτελής μάρκα Infiniti της Nissan υποχώρησε κατά 12,8%.
Ως αποτέλεσμα, οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου Nissan, μειώθηκαν κατά 2,2%. Αυτό εξακολουθεί να μην είναι τρομερό, αλλά όπως εξηγεί το Reuters, οι πωλήσεις οδηγούνται σε μεγάλο βαθμό από κίνητρα που μειώνουν τα κέρδη. Η Κίνα είναι επίσης σημαντικός παράγοντας, όπου οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 13,1%.
Αυτό σημαίνει ότι η Nissan δυσκολεύεται σε παγκόσμια κλίμακα. Τον περασμένο μήνα, η ιαπωνική εταιρεία, ανακοίνωσε ότι τα λειτουργικά της κέρδη μειώθηκαν κατά 90% κατά το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 94%. Αυτό ώθησε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Makoto Uchida, να ανακοινώσει μια σειρά από μεταρρυθμίσεις και περικοπές, ως μέτρα μείωσης του κόστους.
Η Nissan σχεδιάζει ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον, με 16 νέα υβριδικά κινητήρια σύνολα, που θα έρθουν μέχρι το 2027. Φυσικά, αυτό εξαρτάται από την επιβίωση της εταιρείας για αρκετό καιρό.