Ο Alain Favey της Peugeot αποκαλύπτει τα σχέδια για τα επερχόμενα GTi

Η Peugeot ετοιμάζει το νέο ηλεκτρικό E-208 GTi και εξετάζει περισσότερα GTi μοντέλα. Όλες οι λεπτομέρειες για τις επιδόσεις

Ακούστε το άρθρο

Η Peugeot προετοιμάζει μια νέα γενιά καυτών GTi, που θα ακολουθήσουν την άφιξη του άκρως αναμενόμενου ηλεκτρικού E-208 μέσα στην επόμενη χρονιά, όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της μάρκας Alain Favey στο Auto Express. Λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του τον Φεβρουάριο, ο νέος CEO έδωσε άμεση προτεραιότητα στην εξέλιξη του Peugeot E-208 GTi. «Όταν ανέλαβα, υπήρχε ήδη κάποια δουλειά, αλλά δεν ήταν σε μορφή ικανή για κυκλοφορία – για αμέτρητους λόγους», ανέφερε χαρακτηριστικά, κατά τη διάρκεια συνάντησης στα κεντρικά της Stellantis στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Peugeot

Για να δώσει ώθηση στο project, ο Favey ενεργοποίησε τη Stellantis Motorsport – υπεύθυνη για τα αγωνιστικά 9X8 και τα rally car των Peugeot και Lancia – αλλά και το σχεδιαστικό τμήμα της Peugeot. Η ομάδα είχε μόλις τέσσερις μήνες για να ολοκληρώσει την «αγριεμένη» GTi αναβάθμιση: φαρδύτερα φτερά, επιθετικές εμπρός/πίσω αεροτομές και 18άρες ζάντες αλουμινίου, ώστε το μοντέλο να είναι έτοιμο, για την αποκάλυψή του στο Le Mans 2025.

Peugeot

Με μεγαλύτερο μετατρόχιο, αναβαθμισμένη ανάρτηση, high-grip ελαστικά και 276 ίππους που περνούν στον μπροστινό άξονα, μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, το ηλεκτρικό 208 GTi, διαγράφεται ως ένα πραγματικά σοβαρό performance εργαλείο. Ο ίδιος ο Favey, υπόσχεται κορυφαία αναλογία ισχύος-βάρους για την κατηγορία, με 0–100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα. Οι μηχανικοί της Peugeot συνεχίζουν εντατικά τις ρυθμίσεις του πλαισίου, καθώς η πλήρης έκδοση του GTi, προγραμματίζεται να κάνει την εμπορική της πρεμιέρα στο 24ωρο Le Mans τον Ιούνιο του 2026.

Peugeot

Περισσότερα GTi στο δρόμο

Με δεδομένο το πάθος του Favey για το project και την κληρονομιά των επιτυχημένων 308 GTi, το ερώτημα ήταν αναπόφευκτο: θα δούμε κι άλλα μοντέλα GTi; «Ναι, σίγουρα. Ήδη δουλεύουμε πάνω σε αυτό. Αλλά GTi θα βγάλουμε μόνο αν είναι ένα αληθινό GTi», αποκάλυψε ο ίδιος. Ο CEO ξεκαθάρισε ότι οι θερμικοί κινητήρες υψηλών επιδόσεων, δεν αποτελούν επιλογή, εξαιτίας των αυστηρών γαλλικών φόρων και των ποινών για εκπομπές CO₂. Έτσι, ένα υβριδικό GTi είναι πιθανό: «Θα μπορούσε να είναι υβριδικό. Αλλά δεν θέλουμε να εξαπατήσουμε κανέναν. Οι fans των hot hatch απαιτούν ένα αυθεντικό, συναρπαστικό προϊόν – και το E-208 GTi θα είναι ακριβώς αυτό».

Peugeot

Η οδηγική αίσθηση αποτελεί βασικό πυλώνα για τη μελλοντική φιλοσοφία της Peugeot, μαζί με την premium ποιότητα και τον ξεχωριστό σχεδιασμό της. Η εταιρεία θέλει να διατηρήσει το γνωστό state-of-the-art κράτημά της και το μοναδικό i-Cockpit με το μικρό τιμόνι, ενώ το νέο E-208 GTi, θα αποκτήσει ακόμη πιο άμεση κρεμαγιέρα και βελτιωμένη ανάρτηση. Όσο για ένα πιθανό GTi SUV; Η απάντηση είναι κατηγορηματική: «Όχι. Το GTi είναι hot hatch. Δεν είναι hot SUV. Άλλοι μπορεί να το κάνουν, εμείς όχι».

Peugeot

Κλείνοντας, ο Favey τονίζει πως τα GTi δεν αναπτύσσονται για λόγους κερδοφορίας: «Δεν θα το πιστέψετε, αλλά δεν το κάνουμε για το κέρδος. Το κάνουμε για το πάθος, για το σπορ. Όπως και στο Le Mans: δεν είμαστε εκεί για τα έσοδα, αλλά για τη δημιουργία μιας δυνατής ταυτότητας».

Πηγή: autoexpress.co.uk