Ο Elon Musk αποκάλυψε πληροφορίες για το update του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης των Tesla στο Twitter.
Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στα ηλεκτρικά της οχήματα της Tesla πρόκειται να βελτιωθεί με ένα update λογισμικού, σύμφωνα με δηλώσεις του Διευθύνοντα Συμβούλου της Elon Musk στο Twitter, και αυτό δεν αφορά μόνο το σύστημα αυτοοδήγησης (self-driving) της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Almost ready with FSD Beta V9.0. Step change improvement is massive, especially for weird corner cases & bad weather. Pure vision, no radar.
— Elon Musk (@elonmusk) April 9, 2021
Αν και η Tesla είναι διάσημη για την επένδυσή της στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για την αυτοδήγηση, η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί επίσης την τεχνογνωσία της στη μηχανική εκμάθηση (machine learning) και για άλλους κλάδους της τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου να αναπτύξει επιπλέον χαρακτηριστικά που σχετίζονται με τη λειτουργία των οχημάτων της.
Το καλύτερο παράδειγμα είναι η αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρα. Η Tesla σίγουρα δεν είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έχει δημιουργήσει αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, αλλά ωστόσο οι περισσότερες από τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν ένα αισθητήρα βροχής για να ανιχνεύσουν την ένταση της βροχής ή της χιονόπτωσης για να προσαρμόσουν αυτόματα την ταχύτητα των υαλοκαθαριστήρων.
Αντ ‘αυτού, η Tesla δοκιμάζει ένα σύστημα όρασης υπολογιστή (computer vision system) που χρησιμοποιεί τις κάμερες της για να ανιχνεύσει την ένταση βροχής και χιονόπτωσης και να προσαρμόσει αυτόματα τους υαλοκαθαριστήρες με βάση αυτές τις πληροφορίες.
Διαβάστε ακόμα: Elon Musk: πλέον είναι δυνατή η αγορά Tesla με bitcoin
Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιούργησε ένα νέο νευρικό δίχτυ (neural net) “Deep Rain” για να χειριστεί αυτή τη διαδικασία.
Στην αρχή υπήρχαν αρκετές δυσκολίες με το σύστημα και σαφώς δεν ήταν τόσο αποτελεσματικό όσο ένα σύστημα βασισμένο σε έναν παραδοσιακό αισθητήρα βροχής, αλλά έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια για να γίνει πιο χρήσιμο.
O Musk ανακοίνωσε πρόσφατα μια σημαντική βελτίωση της ικανότητας υπολογιστικής όρασης της Tesla που έρχεται με τη νέα ενημέρωση Full Self-Driving Beta.
Τους τελευταίους μήνες, ο Διευθύνων Σύμβουλος έχει ανακοινώσει ότι η Tesla θα μετακινηθεί στη χρήση ενός συστήματος με πλήρη όραση και δεν θα βασίζεται στο σύστημα ραντάρ της στα οχήματα.
Ο Musk ανέπτυξε τη λογική του με τα παρακάτω tweets:
“ Όταν τα αποτελέσματα του ραντάρ και της όρασης έρχονται σε αντιδιαστολή, ποιο από τα ακόλουθα πιστεύετε; Η όραση έχει πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια, οπότε είναι καλύτερο να ενισχυθεί η όραση από ότι η σύντηξη αισθητήρα”.
“Οι αισθητήρες είναι bitstream και οι κάμερες έχουν πολλa περισσότερα bits / sec από το ραντάρ (ή lidar). Το ραντάρ πρέπει να αυξήσει ουσιαστικά το σήμα / θόρυβο του bitstream για να αξίζει την πολυπλοκότητα της ενσωμάτωσής του. Καθώς η επεξεργασία της όρασης βελτιώνεται, αφήνει το ραντάρ πολύ πίσω”.
When radar and vision disagree, which one do you believe? Vision has much more precision, so better to double down on vision than do sensor fusion.
— Elon Musk (@elonmusk) April 10, 2021
Sensors are a bitstream and cameras have several orders of magnitude more bits/sec than radar (or lidar).
— Elon Musk (@elonmusk) April 10, 2021
Radar must meaningfully increase signal/noise of bitstream to be worth complexity of integrating it.
As vision processing gets better, it just leaves radar far behind.
Αυτή η αναβάθμιση (update) αναμένεται να έρθει σε όσους χρησιμοποιούν το Full Self-Driving Beta της Tesla, το οποίο είναι η πλήρης έκδοση της αυτοοδήγησης της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ενώ αυτοματοποιεί όλες τις εργασίες που σχετίζονται με την οδήγηση, ο οδηγός είναι στην πραγματικότητα υπεύθυνος για το όχημα και πρέπει να είναι προσεκτικός και να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή.
Ο Musk ισχυρίζεται ότι το σύστημα όρασης υπολογιστή και οι βελτιώσεις A.I. θα φέρουν ταυτόχρονα βελτιώσεις στις άλλες αυτοματοποιημένες λειτουργίες της Tesla, όπως τους υαλοκαθαριστήρες.
Good point.
— Elon Musk (@elonmusk) April 10, 2021
Next major software rev will do much better with automating wipers, seat heating & defrost.
Probable seat settings just based on occupant mass distribution should be possible.
Από ότι φαίνεται οι δυνατότητες του A.I. είναι σχεδόν απεριόριστες. Εάν το A.I. μπορεί οδηγήσει με επιτυχία ένα αυτοκίνητο, δεν υπάρχει λόγος να μην μπορεί να χειριστεί υαλοκαθαριστήρες, να διαχειριστεί λειτουργίες θερμότητας και απόψυξης, να απομνημονεύσει και να εφαρμόσει ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο, όπως την θέση καθίσματος και πολλά άλλα.
Το επόμενο μεγάλο update λογισμικού της Tesla αναμένεται να είναι το Tesla v11 και αναμένεται να κυκλοφορήσει σύντομα με τα πρώτα ανανεωμένα μοντέλα Model S και Model X.
Αυτά τα νέα οχήματα απαιτούν ένα ολοκαίνουργιο λογισμικό, μια έκδοση του οποίου διέρρευσε τον περασμένο μήνα.
Πηγή: electrek.co