Ο τελευταίος «Γκοτζίλα»

Το Nissan GT-R T-Spec MY25 αποτελεί την τελική και πιο ισορροπημένη εκδοχή του R35. Αναλυτική παρουσίαση, ιστορία και τεχνικά χαρακτηριστικά

Ακούστε το άρθρο

Το Nissan GT-R T-Spec MY25 δεν είναι απλώς το τελευταίο R35. Είναι το αποκορύφωμα σχεδόν δύο δεκαετιών συνεχούς εξέλιξης, ένα αυτοκίνητο που συμπυκνώνει όλη τη φιλοσοφία του «Γκοτζίλα» σε μια τελική, εξαιρετικά ισορροπημένη μορφή. Μετά από οδήγηση στην Ιαπωνία, γίνεται ξεκάθαρο: πρόκειται για το καλύτερο GT-R R35 που έχει υπάρξει ποτέ. Η εμπειρία ενός GT-R, ανέκαθεν σου έκοβε την ανάσα, όμως το MY25 T-Spec το κάνει με ωριμότητα, ακρίβεια και μια απρόσμενη λεπτότητα. Βρισκόμαστε σαν autoexpress στη χώρα που το γέννησε, για να οδηγήσουμε την τελευταία εκδοχή ενός ιαπωνικού supercar, που για χρόνια αμφισβήτησε  –και συχνά ξεπέρασε – το ευρωπαϊκό κατεστημένο των υψηλών επιδόσεων.

Nissan GT-R T-Spec 2026 - Ο τελευταίος «Γκοτζίλα»

Το τέλος μιας εποχής

Τυπικά, το GT-R αποσύρθηκε από την αγορά το 2023, όμως συνέχισε να πωλείται σε επιλεγμένες αγορές έως το 2025. Το T-Spec MY25 αποτελεί την τελική έκδοση, ντυμένη στο εμβληματικό Millennium Jade, με χρυσές ζάντες μαγνησίου RAYS, κεραμικά φρένα άνθρακα και διακριτικές σχεδιαστικές αλλαγές, που σηματοδοτούν το φινάλε. Η παρουσία του είναι επιβλητική χωρίς να κραυγάζει. Είναι ένα αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται να αποδείξει τίποτα – η φήμη του το έχει ήδη κάνει.

Nissan GT-R T-Spec 2026 - Ο τελευταίος «Γκοτζίλα»

Από το Skyline στον «Γκοτζίλα»

Η ιστορία του GT-R, ξεκινά ως μια ισχυρή εκδοχή του Nissan Skyline στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Όμως το πραγματικό σημείο καμπής ήρθε το 1989, με το R32. Εκεί γεννήθηκε ο μύθος: τετρακίνηση με πίσω χαρακτήρα, δίθυρο αμάξωμα, τέσσερις θέσεις και επιδόσεις που ταπείνωναν πολύ ακριβότερα supercars. Παρά τον άτυπο ιαπωνικό περιορισμό ισχύος, ο twin-turbo εξακύλινδρος κινητήρας, απέδιδε στην πράξη πολύ περισσότερα. Το GT-R απέδειξε ότι οι επιδόσεις παντός καιρού, δεν ήταν αποκλειστικό προνόμιο των ευρωπαϊκών premium κατασκευαστών, όπως η Porsche.

Nissan GT-R T-Spec 2026 - Ο τελευταίος «Γκοτζίλα»

Η επανάσταση του R35

Το 2007, η Nissan πήρε μια ριζοσπαστική απόφαση: έκοψε κάθε δεσμό με το Skyline. Το R35 σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί. Νέο σασί, νέο αμάξωμα, bespoke εσωτερικό, ειδικά εξελιγμένος κινητήρας, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη τοποθετημένο πίσω και ένα από τα πιο πολύπλοκα συστήματα τετρακίνησης, που μπήκαν ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Nissan GT-R T-Spec 2026 - Ο τελευταίος «Γκοτζίλα»

Ο V6 twin-turbo των 3,8 λίτρων (και όχι 3,5) στην αρχική του μορφή, απέδιδε περίπου 480 PS, με τη δύναμη να περνά και στους τέσσερις τροχούς μέσω έξυπνων ενεργών διαφορικών. Στην κορυφή της γκάμας, οι εκδόσεις Nismo έφτασαν τους 600 PS.

Nissan GT-R T-Spec 2026 - Ο τελευταίος «Γκοτζίλα»

Το GT-R T-Spec MY25 με αριθμούς

Η τελική έκδοση συνδυάζει τεχνολογία από το Nismo με πιο φιλική ρύθμιση:

  • Ισχύς: περίπου 570 PS

  • Βάρος: 1.760 κιλά

  • Κίνηση: τετρακίνηση με έντονη πίσω αίσθηση

  • Ανάρτηση: πιο «ρευστή» και πολιτισμένη από κάθε προηγούμενο R35

Nissan GT-R T-Spec 2026 - Ο τελευταίος «Γκοτζίλα»

Στο δρόμο: ωμή δύναμη με έλεγχο

Μπροστά από το γνώριμο ταμπλό με το κεντρικό στροφόμετρο, νιώθεις αμέσως ότι βρίσκεσαι σε GT-R, ακόμα κι αν πολλά θυμίζουν άλλη εποχή: μηχανικό χειρόφρενο, φυσικός επιλογέας κιβωτίου, ξεχωριστοί διακόπτες για ανάρτηση, μετάδοση και έλεγχο πρόσφυσης.

Nissan GT-R T-Spec 2026 - Ο τελευταίος «Γκοτζίλα»

Στην οδήγηση, το αυτοκίνητο δεν αγαπά τις χαμηλές ταχύτητες. Θέλει ρυθμό. Υπάρχει υστέρηση από τα τούρμπο, αλλά μόλις «ξυπνήσουν», η επιτάχυνση είναι καταιγιστική. Η δύναμη μεταφέρεται αισθητά μέσα από το σύστημα μετάδοσης και το τιμόνι, το οποίο σε χαμηλές ταχύτητες μοιάζει βαρύ, γεμίζει πληροφορία όσο ανεβαίνει ο ρυθμός.

Nissan GT-R T-Spec 2026 - Ο τελευταίος «Γκοτζίλα»

Σε στεγνό δρόμο, η πρόσφυση είναι σχεδόν ατελείωτη. Σε βρεγμένο, αποκαλύπτεται η πραγματική ισορροπία: το GT-R δεν φοβάται την υπερστροφή, όμως όλα συμβαίνουν με τρόπο προοδευτικό και ελέγξιμο. Είναι απαιτητικό, αλλά ποτέ τρομακτικό.

Nissan GT-R T-Spec 2026 - Ο τελευταίος «Γκοτζίλα»

Η μεγάλη διαφορά: η ανάρτηση

Εκεί που το T-Spec ξεχωρίζει πραγματικά, είναι στην ποιότητα κύλισης. Δεν είναι σκληρό ή νευρικό όπως παλαιότερα R35. Υπάρχει ροή, συνοχή και άνεση, ακόμα και σε κακό οδόστρωμα. Αυτό το κάνει πιο χρηστικό, πιο «ολόκληρο» αυτοκίνητο, χωρίς να χάνει τον ωμό χαρακτήρα του.

Nissan GT-R T-Spec 2026 - Ο τελευταίος «Γκοτζίλα»

Τιμές και αγορά

Όταν πωλούνταν, οι τιμές του GT-R σε ευρωπαϊκές αγορές, ξεκινούσαν περίπου από 120.000–130.000 ευρώ, με τις ειδικές εκδόσεις –όπως το T-Spec– να ξεπερνούν άνετα τις 150.000 ευρώ. Σήμερα, η συλλεκτική του αξία ανεβαίνει διαρκώς.

Nissan GT-R T-Spec 2026 - Ο τελευταίος «Γκοτζίλα»

Τι ακολουθεί για το GT-R;

Το μέλλον παραμένει αβέβαιο. Η Nissan βρίσκεται σε μεταβατική φάση, με την ηλεκτροκίνηση, τον κινεζικό ανταγωνισμό και τις γεωπολιτικές πιέσεις, να καθορίζουν τις αποφάσεις. Κανείς δεν γνωρίζει αν το επόμενο GT-R θα είναι ηλεκτρικό, υβριδικό ή κάτι εντελώς διαφορετικό. Όμως ένα είναι βέβαιο: το GT-R δεν είναι απλώς ένα μοντέλο. Είναι κληρονομιά. Και το R35 T-Spec MY25, μας υπενθύμισε γιατί αυτή η κληρονομιά έχει τεράστια σημασία – όχι μόνο για τους φίλους των αυτοκινήτων, αλλά και για την ίδια τη Nissan.

Μοντέλο: Nissan GT-R T-Spec MY25
Μηχανή: Βενζινοκινητήρας V6 3,5 λίτρων, διπλό τούρμπο
Ισχύς/ροπή 562 ίπποι/633 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, τετρακίνηση
0-100 χλμ/ώρα: 3,6 δευτερόλεπτα

Πηγή: autoexpress.co.uk