Η Škoda έκανε το μεγάλο βήμα στον κόσμο των ηλεκτρικών compact SUV με το νέο Elroq. Χτισμένο στην πλατφόρμα MEB του ομίλου VW, στοχεύει σε οδηγούς που αναζητούν ένα σύγχρονο, πρακτικό και αποδοτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ικανό να σταθεί απέναντι σε αντιπάλους όπως τα Kia EV3, Opel Grandland Electric και VW ID.4.

Στη δοκιμή μας, είχα στη διάθεση μου την έκδοση Elroq 85 Bravo, με μπαταρία 82 kWh και κινητήρα 286 PS στον πίσω άξονα. Σε περισσότερα από 700 χιλιόμετρα, από την πόλη μέχρι τον αυτοκινητόδρομο, το SUV της Škoda, απέδειξε τι μπορεί να κάνει στην πράξη – πέρα από τα νούμερα των τεχνικών φυλλαδίων.
Σχεδίαση: Μοντέρνα και δυναμική ταυτότητα
Το Elroq εισάγει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Škoda. Στο εμπρός μέρος, το καπό κατεβαίνει χαμηλά και το κλασικό σήμα, αντικαθίσταται από την επιγραφή Škoda. Τα λεπτά LED ημέρας τονίζουν το πλάτος, ενώ οι προαιρετικοί προβολείς Matrix LED προσφέρουν κορυφαίο φωτισμό, στη νυχτερινή οδήγηση.

Με μήκος 4,49 μ., μεταξόνιο 2,77 μ. και ύψος 1,63 μ., το SUV τοποθετείται ιδανικά στην compact κατηγορία. Οι 20άρες ζάντες ενισχύουν τη δυναμική του εικόνα, ενώ το πίσω μέρος με την αεροτομή και τα σπαστά φώτα LED, παραμένει πιστό στο DNA της μάρκας. Η απόχρωση «Timiano» της δοκιμής πρόσθεσε έξτρα χαρακτήρα.
Εσωτερικό: Άνεση, ποιότητα και έξυπνες λύσεις
Στο εσωτερικό, η Škoda συνδυάζει γνώριμα στοιχεία με φρέσκιες λεπτομέρειες. Μαλακά υλικά, διακοσμητικές ραφές και ένθετα «Lodge» (συνδυασμός συνθετικού δέρματος, μικροϊνών και υφάσματος), δημιουργούν αίσθηση πολυτέλειας χωρίς υπερβολές.

Τα καθίσματα εντυπωσίασαν: διαθέτουν θέρμανση, εξαερισμό και μασάζ, ενώ προσφέρουν σωστή στήριξη και ξεκούραση, ακόμα και σε πολύωρες διαδρομές. Οι χώροι είναι γενναιόδωροι: με ύψος 1,86 μ. βρήκα άνετη θέση τόσο μπροστά όσο και πίσω, ενώ ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια είναι άφθονος.


Το πορτμπαγκάζ ξεκινά από 470 λίτρα και φτάνει τα 1.580 λίτρα με τα καθίσματα διπλωμένα. Οι λύσεις Simply Clever (γάντζοι, διαχωριστικά, κρυφές θήκες) κάνουν τη ζωή πιο εύκολη, αν και τα καλώδια φόρτισης καταλαμβάνουν χώρο, αφού δεν υπάρχει frunk.
Τεχνολογία και συνδεσιμότητα
Ο οδηγός έχει μπροστά του μια μικρή οθόνη 5 ιντσών με βασικές ενδείξεις, ενώ προαιρετικά υπάρχει head-up display, με επαυξημένη πραγματικότητα. Στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη αφής 13’’ με λογισμικό 5.4. Η λειτουργία είναι γρήγορη, το μενού εύχρηστο και το interface παραμετροποιήσιμο.

Υπάρχουν φυσικά πλήκτρα για τον κλιματισμό, ενώ Apple CarPlay και Android Auto, λειτουργούν ασύρματα χωρίς προβλήματα. Εντυπωσίασε και ο έξυπνος προγραμματισμός φόρτισης που προθερμαίνει την μπαταρία, όταν το αυτοκίνητο κατευθύνεται σε ταχυφορτιστή.
Στο δρόμο: Δυναμικό αλλά και άνετο
Με 286 PS και 545 Nm, το Elroq 85 επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 6,6 δευτερόλεπτα. Η απόκριση είναι άμεση, ίσως υπερβολική στην εκκίνηση, αλλά το αυτοκίνητο παραμένει ιδιαίτερα ευέλικτο, με κύκλο στροφής μόλις 9,3 μ..

Η ανάρτηση ισορροπεί ανάμεσα στη σπορτίφ αίσθηση και την άνεση, ειδικά με τα προαιρετικά προσαρμοζόμενα αμορτισέρ. Ο θόρυβος κύλισης και ανέμου, παραμένει χαμηλός χάρη στα διπλά τζάμια.

Στον αυτοκινητόδρομο, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h, με το καλύτερο performance έως τα 160 km/h. Σε μικτή χρήση, η κατανάλωση κυμάνθηκε στις 18,8 kWh/100 km, δίνοντας πραγματική αυτονομία περίπου 410–430 χλμ. Στην πράξη, μια 20λεπτη φόρτιση σε ταχυφορτιστή, μπορεί να προσθέσει έως και 200 χλμ.
Ασφάλεια και υποβοήθηση οδηγού
Οι προαιρετικοί προβολείς Matrix LED, είναι κορυφαίοι σε φωτισμό και ασφάλεια, ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους. Το Travel Assist λειτούργησε άψογα, κρατώντας το SUV στη λωρίδα, προβλέποντας στροφές και διευκολύνοντας την κίνηση σε έργα οδοποιίας. Οι αλλαγές λωρίδας εκτελούνταν αυτόματα και ομαλά, χωρίς υπερβολικές ειδοποιήσεις.
Συμπέρασμα: Ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό SUV
Μετά από μια εβδομάδα και 735 χιλιόμετρα, το Škoda Elroq 85 αποδεικνύεται ένα από τα πιο ισορροπημένα ηλεκτρικά SUV της κατηγορίας. Συνδυάζει άνεση, πρακτικότητα, καλή αυτονομία και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης.

Πηγή: elektroauto-news.net






