Το Honda Civic Type R πλησιάζει στο τέλος του, μετά την ανακοίνωση της Honda ότι το θρυλικό hot hatch, θα αποσυρθεί από την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου φέτος, λόγω των αυστηρών νέων κανονισμών εκπομπών ρύπων.

Μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες λαμπερού πλαισίου, κινητήρων που «εκτοξεύουν στροφές» και ξεχωριστού σχεδιασμού, η Honda δεν επρόκειτο να αφήσει το εμβληματικό της αυτοκίνητο να χαθεί. Έτσι, το ντεμπούτο του στο κοινό στο Φεστιβάλ Ταχύτητας Goodwood 2025, έγινε με μια εξαιρετικά αποκλειστική ειδική έκδοση, που εύστοχα ονομάστηκε Honda Civic Type R Ultimate Edition.

Αυτή ίσως είναι η μόνη φορά που πολλοί θα δουν αυτήν την παραλλαγή του Type R, επειδή θα κατασκευαστούν μόνο 40 – για ολόκληρη την Ευρώπη. Το Ηνωμένο Βασίλειο θα παραλάβει 10 από αυτά και το καθένα θα κοστίζει €66.767. Πωλήθηκαν με σειρά προτεραιότητας και όλα αγοράστηκαν την ίδια ημέρα με την αποκάλυψη. Μην ανησυχείτε όμως, αν το χάσατε. Το κανονικό Honda Civic Type R είναι ακόμα διαθέσιμο για παραγγελία προς το παρόν, με τιμές που ξεκινούν από €59.849.

«Σχεδιασμένη για να ενσαρκώσει 28 χρόνια επιδόσεων hot hatch», σύμφωνα με την Honda, η βαφή Ultimate Edition Sports Championship White έρχεται σε αντίθεση με μια μαύρη οροφή, διάφορα εξαρτήματα από ανθρακονήματα, συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης πίσω αεροτομής και φυσικά, μερικά ειδικά κατασκευασμένα φωτεινά κόκκινα γραφικά στο καπό και στα πλαϊνά, με το χρώμα τους να ταιριάζει με το εμβληματικό σήμα Type R.

Στο εσωτερικό, υπάρχουν περισσότερες ίνες άνθρακα, ειδικά στην κεντρική κονσόλα και τα μαρσπιέ, και όταν κάποιος ανοίξει τις μπροστινές πόρτες, το λογότυπο Type R θα προβάλλεται στο έδαφος. Οι λίγοι αγοραστές, θα λάβουν επίσης ένα κουτί δώρου που θα περιέχει ένα αριθμημένο έμβλημα – από το ένα έως το 40 – και ένα μπρελόκ από άνθρακα, ειδικά κατασκευασμένα πατάκια δαπέδου και ένα κάλυμμα αυτοκινήτου.

Το εξαιρετικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του κανονικού αυτοκινήτου, δεν έχει υποστεί καμία τροποποίηση, που σημαίνει ότι κάτω από το καπό, βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 2,0 λίτρων με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που αποδίδει 325 ίππους και 420 Nm ροπής, ο οποίος, με τον παραδοσιακό τρόπο ενός hot hatch, μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς, μέσω ενός εξίσου παλιομοδίτικου και εξαιρετικά ακριβούς εξατάχυτου μηχανικού, κιβωτίου ταχυτήτων.

Η σύντομη οδήγησή μας με το Civic Type R Ultimate Edition στην ανάβαση του Goodwood, μας έδωσε μια πρώτη γεύση από την τελική έκδοση του hot hatch, πριν το δοκιμάσουμε σωστά στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου. Δεν υπάρχει καμία αισθητή αλλαγή στην αίσθηση οδήγησης, μεταξύ του Ultimate Edition και του στάνταρ Type R, αν και αυτό δεν είναι κακό, αν σκεφτεί κανείς ότι είναι το Hot Hatch της Χρονιάς, που μας έχει κερδίσει . Οι προαναφερθείσες επιπλέον πινελιές, μας υπενθυμίζουν ότι το Type R,είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο και ένα που θα μας λείψει πολύ.

Μας λένε ότι η αιτία θανάτου του θρυλικού hot hatch είναι οι νέοι κανονισμοί Euro 6e-bis για τους κινητήρες, οι οποίοι πρόκειται να τεθούν σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2026. Αλλά ενώ το Civic Type R αποσύρεται, η Honda σχεδιάζει να λανσάρει 13 υβριδικά αυτοκίνητα επόμενης γενιάς από το 2027 έως το 2030.

Η επικεφαλής στρατηγικής και προϊόντων της Honda για την Ευρώπη, Hannah Swift, δήλωσε: «Η βιομηχανία αλλάζει και η γκάμα μοντέλων μας πρέπει να εξελίσσεται μαζί της, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ωστόσο, το Type R, ήταν πάντα η απόλυτη έκφραση του πάθους μας για την οδική συγκίνηση και ανυπομονούμε να γιορτάσουμε την κληρονομιά του τις επόμενες εβδομάδες και μήνες».
Πηγή: autoexpress.co.uk