«Ο ηλεκτροκινητήρας είναι άφθαρτος », λέγεται συχνά – μια πλάνη, όπως αποδεικνύει ο Michael Dittmar από το Μπόχουμ εδώ και χρόνια. Ο αρχιμηχανικός εργάζεται στον κλάδο για πάνω από 40 χρόνια και επισκευάζει με επιτυχία ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με το ανεξάρτητο συνεργείο του από το 2013. Σε μια συνέντευξη στο Elektroauto-News, εξηγεί γιατί τα Renault Zoes, ειδικότερα, καταφεύγουν ολοένα και περισσότερο με υποτιθέμενες ζημιές στο κιβώτιο ταχυτήτων – και πώς το πρόβλημα μπορεί να λυθεί πολύ πιο φθηνά από ό,τι σκόπευε ο κατασκευαστής.
«Ακούς έναν θόρυβο ενώ οδηγείς – και ακούγεται σαν βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων», εξηγεί ο Dittmar. Αλλά αντί να αντικαταστήσουν το κιβώτιο ταχυτήτων, αυτός και η ομάδα του, άκουσαν πιο προσεκτικά. Η αιτία: ελαττωματικά ρουλεμάν στον ηλεκτροκινητήρα . «Ο κατάλογος ανταλλακτικών της Renault, επιτρέπει μόνο την πλήρη αντικατάσταση του κινητήρα – και αυτό συχνά δεν είναι διαθέσιμο, ή κοστίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ». Αντ’ αυτού, ο Dittmar επιλέγει τις επισκευές. «Αποσυναρμολογήσαμε τον κινητήρα, εντοπίσαμε απλά ρουλεμάν NTN και τα αντικαταστήσαμε και αυτό είναι πολύ πιο οικονομικό».
Σύμφωνα με τον Dittmar, η λύση του, εξοικονομεί στους πελάτες περίπου το 60% του κόστους, σε σύγκριση με ένα καινούργιο ανταλλακτικό. «Η επισκευή μας κόστισε λιγότερο από 2.000 ευρώ, ενώ η αντικατάσταση του κινητήρα κόστισε 4.500 έως 5.000 ευρώ». Χάρη στο απόθεμα ρουλεμάν, η επισκευή μπορεί να ολοκληρωθεί χωρίς καθυστέρηση. Υποστηρίχθηκε από την NTN Europe, τον κατασκευαστή ρουλεμάν, η οποία δημιούργησε ένα ειδικό σεμινάριο επισκευής. «Πολλά συνεργεία, διστάζουν να το επιχειρήσουν αυτό – θέλαμε να δείξουμε ότι είναι δυνατό », δήλωσε η NTN σε κοινό βίντεο.
Σύμφωνα με τον Dittmar, η προσέγγιση είναι επίσης πιο βιώσιμη: «Δεν πετάμε τα πάντα αμέσως – στην πραγματικότητα επισκευάζουμε, όχι απλώς αντικαθιστούμε». Αυτή είναι πραγματική δεξιοτεχνία και βιωσιμότητα στην πράξη. Ο Dittmar έχει ήδη βρει ή εργάζεται πάνω σε λύσεις για άλλα μοντέλα, όπως το VW eGolf και το Smart – το οποίο μοιράζεται τον ηλεκτροκινητήρα του με το Zoe . «Είμαστε πρωτοπόροι, επενδύουμε πολύ χρόνο – αλλά αξίζει τον κόπο. Ο πελάτης είναι ευγνώμων και η σύσταση έρχεται φυσικά».
Από τεχνικής άποψης, η ζημιά προκαλείται συχνά από την κλασική φθορά. «Ο κινητήρας Zoe λειτουργεί σαν τρυπάνι: ψήκτρες, δακτύλιος ολίσθησης, χαλκός. Μετά από 140.000 ή 150.000 χιλιόμετρα, υπάρχει τριβή στον κινητήρα – τα ηλεκτρονικά αναφέρουν στη συνέχεια σφάλματα μόνωσης», εξηγεί ο Dittmar. Συχνά, αρκεί απλώς ο καθαρισμός. «Αντικαθιστούμε τις ψήκτρες, σβήνουμε τον κινητήρα – και λειτουργεί ξανά».
Για τον Dittmar, είναι σαφές: η ηλεκτροκίνηση προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες για ανεξάρτητα συνεργεία – αν είναι πρόθυμα να την υιοθετήσουν. «Έπρεπε επίσης να βρούμε, από πού θα βρούμε τα ρουλεμάν. Αρχικά ήταν ακόμη και μπλοκαρισμένα, αλλά τώρα υπάρχουν κωδικοί εξαρτημάτων και είναι ελεύθερα διαθέσιμοι». Ο Dittmar έχει επίσης σαφή λόγια για τους κατασκευαστές: «Γιατί δεν υπάρχει δεκαετής εγγύηση ή εγγύηση 500.000 χιλιομέτρων; Πολλοί κατασκευαστές δεν πιστεύουν καν στα προϊόντα τους».
Πηγές: Michael Dittmar – elektroauto-news.net