Οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου για βαρέα οχήματα που απαιτούνται στην Ευρώπη έως το 2030

Ακούστε το άρθρο

Τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά βαρέως τύπου που χρησιμοποιούν υδρογόνο για την κίνησή τους κυκλοφορούν ήδη στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Υπολογίζεται πως από τα μέσα της δεκαετίας και έπειτα τα συγκεκριμένα οχήματα θα αυξηθούν, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο πως, έως το 2030, τουλάχιστον 60.000 μονάδες θα κινούνται στην Ευρώπη.

Παρόλα αυτά, σήμερα, οι αναγκαίες υποδομές που απαιτούνται για τον ανεφοδιασμό αυτών των οχημάτων, είναι σχεδόν ανύπαρκτες στο οδικό δίκτυο των μελών-κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου. Λόγω των ιδιαίτερα αυξημένων αναγκών των βαρέων οχημάτων, καθώς και της μεγαλύτερης ενέργειας που απαιτείται, τα συγκεκριμένα οχήματα δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τους σταθμούς και τις υποδομές που υπάρχουν για τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο.

Όπως αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, το συγκεκριμένο ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα από τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς φορείς και τις πολιτικές ηγεσίες των 27 κρατών-μελών της Ε.Ε. και του Η.Β.

Οι υπεύθυνοι πολιτικής χάραξης πρέπει να αναλάβουν δράση για να διασφαλίσουν την ταχεία ανάπτυξη υποδομής στο πλαίσιο της αναθεώρησης της Οδηγίας για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων.

Διαβάστε επίσης: Συμβουλές αυτονομίας από την Tesla

Ακόμα, σύμφωνα με την Οδηγία για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων, θα πρέπει να οριστεί ένας συγκεκριμένος στόχος ανάμεσα στους «27» και το Η.Β. περίπου 300 σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου για φορτηγά έως το 2025 και τουλάχιστον 1.000 το αργότερο έως το 2030.

Επίσης, υποδομές ανεφοδιασμού υδρογόνου θα πρέπει να είναι διαθέσιμος κάθε 200 χιλιόμετρα κατά μήκος του ευρωπαϊκού κεντρικού δικτύου έως το 2030.

Ακόμα, τονίζεται πως για να διασφαλιστεί ότι οι προτεινόμενοι στόχοι για τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου θα είναι έτοιμοι έως το 2025 και το 2030, θα πρέπει να τεθούν δεσμευτικοί στόχοι ανά κράτος-μέλος.

Δείτε τον ΕΔΩ τον διαδραστικό χάρτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων με τους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου που απαιτούνται στις 27 χώρες – μέλη της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2025 και το 2030.

Διαβάστε επίσης: Περισσότεροι από 10.000 σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων έρχονται το 2021

abb_img