Τα στοιχεία για το Φεβρουάριο του 2025, δείχνουν πτώση 3% στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024. Η κάθοδος αυτή φαίνεται σε μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-6%), η Γερμανία (-4,6%) και η Γαλλία (-3,3%), ενώ η Ισπανία ξεχώρισε με αύξηση 8,4%.
ΕΕ: Η άνοδος των ηλεκτρικών οχημάτων
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, φτάνοντας 15,2% του συνόλου των πωλήσεων στην ΕΕ, ένα σημαντικό άλμα από 11,5% πέρυσι.
BEV: Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 28,4% (255.489 μονάδες), με την Γερμανία (+41%), το Βέλγιο (+38%) και την Ολλανδία (+25%) να οδηγούν την ανάπτυξη. Μόνο η Γαλλία παρουσίασε μικρή πτώση (-1,3%).
Υβριδικά (HEV): Παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή (35,2% της αγοράς), με αύξηση 18,7%. Ισχυρές επιδόσεις σημειώθηκαν στη Γαλλία (+51,4%), την Ισπανία (+31,5%), την Ιταλία (+10,4%) και τη Γερμανία (+9,8%).
Plug-in Hybrid (PHEV): Μείωση 5%, με έντονες πτώσεις στο Βέλγιο (-65,3%) και τη Γαλλία (-49,3%). Το μερίδιό τους μειώθηκε στο 7,4%.
ΕΕ: Η παρακμή των κλασικών καυσίμων
Βενζίνη: Κατάρρευση -20,5%, με τη Γαλλία (-27,5%) να έχει τη μεγαλύτερη πτώση. Το μερίδιο αγοράς έπεσε στο 29,1% (από 35,5% το 2024).
Ντίζελ: Συνέχισε την πτώση (-28%), φτάνοντας 9,7% της αγοράς, με διψήφιες μειώσεις σε όλη την ΕΕ.
Συμπέρασμα
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση επιταχύνεται, με τα BEV και τα υβριδικά να κυριαρχούν, ενώ τα οχήματα με συμβατικά καύσιμα, χάνουν συνεχώς έδαφος.
Πηγή: ACEA