Οι τιμές των μπαταριών EV πέφτουν κατακόρυφα, πέφτοντας ταχύτερα από ό,τι αναμενόταν. Αυτό το έτος θα σημειώσει τη μεγαλύτερη πτώση από το 2017. Με τη νέα τεχνολογία και τις φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις να κυκλοφορούν στην αγορά, τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι σύντομα ακόμη πιο προσιτά από τα αντίστοιχα που κινούνται με φυσικό αέριο. Οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων πλησιάζουν γρήγορα στα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο, αφού το κόστος των μπαταριών μειώθηκε κατά 20% το 2024.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα για τις τιμές των μπαταριών του BloombergNEF, το κόστος των συστοιχιών μπαταριών EV, μειώθηκε στα 115 $ ανά kWh το 2024, η μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων επτά ετών. Η πτώση της τιμής, οφείλεται στην αύξηση της παραγωγής κυψελών, στις χαμηλότερες τιμές των υλικών και στις φθηνότερες μπαταρίες LFP που κυκλοφορούν στην αγορά.
Με τις τιμές των μπαταριών EV να αναμένεται να συνεχίσουν να πέφτουν τα επόμενα χρόνια, τα ηλεκτρικά οχήματα, θα μπορούσαν σύντομα να είναι ακόμη πιο προσιτά από τα συγκρίσιμα θερμικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με την έρευνα, οι μέσες τιμές στις μπαταρίες, αναμένεται να πέσουν κάτω από τα 100 $ ανά kWh το 2026. Αυτό θεωρείται ευρέως το όριο «ισοτιμίας τιμής» με τα οχήματα ICE. Μέχρι το 2030, οι τιμές θα μπορούσαν να πέσουν έως και 69 $ ανά kWh.
Η μελέτη επισημαίνει επίσης, ότι οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες και η βραδύτερη ζήτηση, θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις τιμές. Δεν είναι μυστικό, ότι η Κίνα κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά μπαταριών. «Η Κίνα από μόνη της αναμένεται να παράγει αρκετές κυψέλες μπαταριών, για να καλύψει το 92% της συνολικής παγκόσμιας ζήτησης 1,2 τεραβατώρων για ηλεκτρικά και σταθερά τμήματα αποθήκευσης το 2024», σημειώνει η έκθεση. Αυτό «άσκησε πτωτική πίεση στις τιμές των μπαταριών».
Αν και αυτό μειώνει τις τιμές των EV, η πλεονάζουσα χωρητικότητα γίνεται ανησυχητική. Οι παγκόσμιοι ηγέτες μπαταριών όπως η BYD και η CATL, μειώνουν επιθετικά τις τιμές, τροφοδοτώντας τον πόλεμο τιμών των μπαταριών EV.
Όλοι μιλούν για τον πόλεμο τιμών των EV στην Κίνα, αλλά η αγορά μπαταριών τον «πυροδοτεί» στα παρασκήνια. Οι μειώσεις τιμών, πιέζουν τους μικρότερους κατασκευαστές να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους, θυσιάζοντας τα περιθώρια κέρδους. Ωστόσο, εάν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αργές, οι κατασκευαστές μπαταριών είναι πιο πιθανό, να μειώσουν την παραγωγή.
Η αλλαγή των πολιτικών, πιθανότατα θα επηρεάσει την τιμολόγηση της μπαταρίας. Στην Ευρώπη, η Γερμανία και η Γαλλία έχουν ήδη περικόψει τις επιδοτήσεις. Εν τω μεταξύ, η μεταβατική ομάδα του εκλεγμένου Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, φέρεται να σχεδιάζει να τερματίσει την ομοσπονδιακή πίστωση φόρου των 7.500 δολαρίων για τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο Τραμπ απειλεί επίσης να επιβάλει δασμούς 60% στις εισαγωγές από την Κίνα και έως και 20% από αλλού, κάτι που πιθανότατα θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές.