Το άμεσο μέλλον μας με τα αυτοκίνητα, δεν είναι το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Eίναι το υβριδικό. Όποιος προβλέπει ότι όλοι θα οδηγούμε ηλεκτρικά οχήματα σε 10 ή 20 χρόνια, πιθανώς αστειεύεται. Σίγουρα, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθούν, ιδιαίτερα σε ορισμένες χώρες, αλλά στην πραγματικότητα, θα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ένα σχετικά μικρό ποσοστό. Αυτό είναι αρκετά φανερό από το ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν ασχολούνται καν με τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό που κάνουν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ωστόσο, είναι η κατασκευή και η πώληση υβριδικών. Αν δεν είστε έτοιμοι να «πολεμήσετε» με δημόσιους φορτιστές και ένα ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης, ήρθε η ώρα να σκεφτείτε ένα plug-in υβριδικό. Με αυτόν τον τρόπο, έχετε μια πλήρως ηλεκτρική αυτονομία. Ας δούμε λοιπόν 8 από αυτά τα PHEV για το 2025.
Toyota RAV4 Plug-In Hybrid
Το RAV4 PHEV της Toyota – παλαιότερα γνωστό ως RAV4 Prime – είναι ένα συμπαγές crossover, με πλήρως ηλεκτρική αυτονομία. Ο ηλεκτροκινητήρας και ο βενζινοκινητήρας (4κύλινδρος 2,5L), συνδυάζονται για να παράγουν 302 ίππους, ενώ η τετρακίνηση είναι στάνταρ. Μπορεί να οδηγηθεί για 67 χλμ, με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια και χρειάζεται περίπου 5,7 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα. Ξεκινά από 42.477 ευρώ και σε αυτή την τιμή, έχετε επίσης ένα premium σετ χαρακτηριστικών, που περιλαμβάνει θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, διζωνικό σύστημα κλιματισμού και τη σουίτα Toyota Safety Sense 2.0. Είναι ένα γρήγορο μικρό crossover και προσφέρει μια άνετη οδήγηση, ενώ το μόνο του μειονέκτημα είναι, ότι το εσωτερικό του δεν είναι το πιο συναρπαστικό, αλλά είναι καλά διαρρυθμισμένο και άνετο για τέσσερα άτομα.
Kia Niro PHEV
Ξεκινώντας από 33.399 ευρώ, το Kia Niro PHEV 2025, προσφέρει πολλά «βολικά» χαρακτηριστικά και μια μέση απόδοση για την κατηγορία του. Η EPA εκτιμά, ότι η πλήρως ηλεκτρική αυτονομία του, είναι περίπου 53 χλμ, δηλαδή 14,4 χλμ λιγότερα, από το RAV4 PHEV, που αναφέρθηκε παραπάνω. Ωστόσο, αν σκεφτείτε την διαφορά στην τιμή των σχεδόν 8.715 ευρώ μεταξύ των δύο, είναι κάτι σημαντικό. Το Niro PHEV είναι εξοπλισμένο με έναν τετρακύλινδρο plug-in υβριδικό κινητήρα 1,6 λίτρων, με απόδοση 180 ίππων και 264 Nm ροπής. Είναι λοιπόν ένα από τα καλύτερα μικρά plug-in υβριδικά, που μπορείτε να αγοράσετε.
Chrysler Pacifica Hybrid
Το Chrysler Pacifica Hybrid, είναι ένα φανταστικό plug-in για πολλούς λόγους που δεν σχετίζονται τόσο με την ισχύ των 260 ίππων, όσο και με το χειρισμό του. Το Pacifica είναι το μόνο plug-in υβριδικό μίνι βαν στις ΗΠΑ. Η αρχική τιμή των 49.440 ευρώ, είναι προσιτή για την κατηγορία του, καθώς τα μίνι βαν πρέπει υποχρεωτικά, να προσφέρουν μια premium εμπειρία, για να πουλήσουν στον κόσμο των crossover που διαθέτουν τρεις σειρές καθισμάτων. Είναι γεμάτο «καλούδια», χρησιμότητα και πρακτικότητα, ενώ η μπαταρία του, έχει αρκετή ενέργεια, για να τροφοδοτήσει το Pacifica για 51 χλμ, χωρίς τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα V6 των 3,6 λίτρων.
Hyundai Tucson Hybrid
Εκεί που το Hyundai Tucson Hybrid παίρνει παραπάνω πόντους από το RAV4, είναι το στυλ του και η τεχνολογία ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά υστερεί λίγο με την πλήρως ηλεκτρική αυτονομία του των 51 χλμ. Είναι σχετικά γρήγορο, είναι άνετο και ο εσωτερικός του χώρος είναι πιο «γενναιόδωρος» από ό,τι δείχνει εξωτερικά. Η έκδοση SEL των 38.376 ευρώ, των 268 ίππων και των 367 Nm ροπής, είναι καλά εξοπλισμένη. Ωστόσο, θα πρέπει να βελτιωθεί περισσότερο και η έκδοση Limited των 45.843 ευρώ, για να ταιριάζει με το RAV4 PHEV, σε ότι αφορά το εσωτερικό και την αιχμή στην τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένης της εκπληκτικά χρήσιμης λειτουργίας Remote Smart Parking Assist. Το Tucson είναι ένα από τα καλύτερα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα που πωλούνται.
Volvo S90
Αρκετά plug-in υβριδικά σεντάν πλήρους μεγέθους είναι διαθέσιμα, αλλά για μια καθαρόαιμη πολυτελή απόλαυση, αγαπάμε το Volvo S90 PHEV, που κοστίζει 63.574 ευρώ. Η ισχύς του των 455 ίππων και η ροπή των 709 Nm, είναι ένα επιπλέον ατού. Το μοναδικά άνετο εσωτερικό και η εκλεπτυσμένη ανάρτηση της Volvo, είναι μια σταθερή αξία στο S90 PHEV. Αυτό το Volvo, είναι ένα πολυτελές αυτοκίνητο υψηλών προδιαγραφών. Δεν είναι για όλους, αλλά είναι ένα από τα καλύτερα plug-in υβριδικά πολυτελή αυτοκίνητα, εφάμιλλο των ακριβών γερμανικών σεντάν BMW και Mercedes, με μια ηλεκτρική αυτονομία των 61 χλμ.
Toyota Prius Prime
Το Prius Prime (Υβριδικό 4κύλινδρο 2,0 L), συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά υβριδικά οχήματα όλων των εποχών, με την γκάμα και τις δυνατότητές του. Σε plug-in υβριδική μορφή, το Prius αποδίδει τώρα 220 ίππους, δίνοντάς του πολύ πιο γρήγορη επιτάχυνση από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Εκεί που λάμπει το Prius, είναι η απόδοση στην κατανάλωση του καυσίμου και η πλήρως ηλεκτρική αυτονομία του. Η EPA εκτιμά ότι το Prius Prime SE 2024 μπορεί να διανύσει περίπου 71 χλμ, μόνο με μπαταρία. Είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα PHEV.
Lexus NX Hybrid
Το NX δεν μας είχε εντυπωσιάσει μέχρι πρόσφατα και χρειάστηκε μια μεγάλη αναβάθμιση στα συστήματα μετάδοσης κίνησης και στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, για να τα καταφέρει. Τα υβριδικά και plug-in μοντέλα, είναι πλέον η πιο συναρπαστική επιλογή, όπως και το μικρότερο crossover της Lexus. Τα plug-in μοντέλα, έχουν μια αξιοπρεπή, πλήρως ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ, στην τιμή των 59.303 ευρώ, για το βασικό μοντέλο. Το plug-in (Υβριδικό 4-κύλινδρο 2,5L), αποδίδει 304 ίππους και όλα τα υβριδικά NX, έχουν καλύτερες τιμές απόδοσης και βαθμολογίες κατανάλωσης καυσίμου, από τα αντίστοιχά τους θερμικά. Στα τελευταία μοντέλα, η Lexus απέρριψε το παλιό σύστημα ψυχαγωγίας της, για μια νέα πλατφόρμα λογισμικού, που βασίζεται στην Google και είναι καταπληκτική.
Kia Sorento Plug-In Hybrid
Εάν η οικογένειά σας μεγαλώνει και ένα μίνι βαν είναι πολύ «στενόχωρο» για εσάς, τότε το Sorento Hybrid της Kia, είναι μια εξαιρετική αγορά, που θα χωράει έξι άτομα. Ο ηλεκτροκινητήρας μαζί με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων τούρμπο των τεσσάρων λίτρων, αποδίδει συνδυαστικά 261 ίππους και 366 Nm ροπής και είναι καλός για μια οδήγηση έως και 48 χλμ, μόνο με μπαταρία. Στο εσωτερικό, τα υλικά και η ποιότητα κατασκευής είναι άριστα, η ποιότητα κύλισης είναι σωστή, ενώ το AWD είναι στάνταρ. Το plug-in υβριδικό Sorento, ξεκινά από 46.472 ευρώ, ενώ οι πλησιέστεροι ανταγωνιστές του, δεν προσφέρουν τρίτη σειρά καθισμάτων.