Ο σχεδιασμός της ηλεκτρικής οικογένειας του Renault 5, διαμορφώνεται από ρετρό γοητεία. Επιπλέον, η γαλλική εταιρεία, εμπνεύστηκε επίσης από την εταιρική της ιστορία, όσον αφορά τη στρατηγική μοντέλων και την ονοματολογία των διαφορετικών εκδόσεων. Το γεγονός ότι η έκδοση υψηλών επιδόσεων του μικρού αυτοκινήτου, φέρει πλέον το γράμμα Α σε σχήμα βέλους στο τιμόνι, αντί για τον γνωστό ρόμβο της Renault, μπορεί αρχικά να αποτελεί έκπληξη. Αλλά ακόμη και η δεύτερη πιο σπορ έκδοση της πρώτης γενιάς R5, προσφερόταν ως R5 Alpine μεταξύ 1976 και 1983. Δεδομένου ότι η Alpine έχει εν τω μεταξύ εξελιχθεί από έναν καθαρόαιμο κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων, στην premium μάρκα του Ομίλου,. Έτσι είναι λογικό να κυκλοφορήσει ξανά στην αγορά, η πιο ισχυρή έκδοση hot hatch με αυτό το όνομα.
Δείτε ακόμα: Alpine A390: Χαμόγελο… μέχρι τα αυτιά!

Είναι επίσης ιστορικά λογικό, ότι η ασυμβίβαστη αιχμή του δόρατος της γκάμας, το R5 Turbo 3E με ισχύ 544 PS, εμφανίζεται ως Renault. Άλλωστε, θεωρείται ο πνευματικός διάδοχος του θρυλικού Renault 5 Turbo, που κατασκευαζόταν από το 1980 έως το 1985, το οποίο κατέκτησε τη νίκη, λίγο μετά το ντεμπούτο του με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και κίνηση στους πίσω τροχούς, στις χιονισμένες ορεινές ειδικές του Ράλι Μόντε Κάρλο του 1981. Αλλά δεν ήταν μόνο το φαρδύ Turbo, που ήταν ένα δημοφιλές εργαλείο ράλι εκείνη την εποχή: η ίδια η Renault και αρκετές ιδιωτικές ομάδες, συμμετείχαν με ειδικά προετοιμασμένα R5 Turbo, σε διάφορα πρωταθλήματα. Η ιστορία επαναλαμβάνεται και εδώ: με το Alpine A290 Rally, η θυγατρική της Renault, Alpine, προσφέρει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο για πελάτες, από το εργοστάσιο.
Το A290 εξακολουθεί να είναι ένα σπάνιο θέαμα
Οι σχεδιαστές σαφώς διασκέδασαν, παίζοντας με το θέμα των ράλι στην A290. Τα τετράγωνα επιπλέον φώτα με την υπογραφή τους σε σχήμα Χ, έχουν σχεδιαστεί για να θυμίζουν τους βοηθητικούς προβολείς των ιστορικών μοντέλων, που αγωνίζονταν για το Μόντε Κάρλο. Συνδυάζονται με διακριτικές προεκτάσεις στους θόλους των τροχών και εντυπωσιακές ποδιές εμπρός και πίσω, με ένθετα διαχύτη. Πιο έντονες πλαϊνές ποδιές και διακριτικές πτυχές κατά μήκος των πλευρών, ολοκληρώνουν την εξατομίκευση. Το τελικό αποτέλεσμα, τράβηξε την προσοχή κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης. Με την πρώτη ματιά, ωστόσο, το μικρό αυτοκίνητο προκαλεί και κάποια σύγχυση στους περαστικούς, οι άνθρωποι αναγνωρίζουν τη βασική μορφή του R5, αλλά αρχικά φαίνονται ενοχλημένοι από το κιτ αμαξώματος, τους βοηθητικούς προβολείς και την απουσία του λογότυπου της Renault.
Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι υπάρχουν πολλές ομοιότητες στην οδήγηση με το R5 E-Tech Electric: ακόμη και το μοντέλο με το σήμα της Renault, δίνει την αίσθηση ότι είναι πολύ «ώριμο» για ένα μικρό αυτοκίνητο. Εδώ ακριβώς είναι που ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων έχει θετικό αντίκτυπο, κάτι που κάθε άλλο παρά δεδομένο είναι στην κατηγορία Β.
Δείτε ακόμα: Alpine A290 – French Kiss
Χάρη στα ογκώδη ελαστικά Michelin (225/40/19) και τα 60 χιλιοστά πρόσθετου πλάτους μετατροχίου, η A290, με μήκος μόλις 3,99 μέτρα, κάθεται στο δρόμο «σαν τραινο», ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Με πλάτος 1,82 μέτρα, το βασικό μοντέλο της Alpine, είναι ασυνήθιστα φαρδύ για ένα μικρό αυτοκίνητο.
Οι μηχανικοί στη Διέπη δεν δίστασαν όσον αφορά το πλαίσιο. Όχι μόνο έκαναν λεπτομερείς ρυθμίσεις, αλλά ενίσχυσαν σημαντικά και τα μηχανικά μέρη και χρησιμοποίησαν ελαφριά εξαρτήματα σε ορισμένα σημεία. Η A290, για παράδειγμα, διαθέτει αλουμινένιο τιμόνι και πλαίσιο κινητήρα, επίσης κατασκευασμένο από ελαφρύ κράμα αλουμινίου. Όπως και στο εμβληματικό σπορ αυτοκίνητο A110, τα αμορτισέρ με υδραυλικά στοπ, έχουν σχεδιαστεί για να εξασφαλίζουν αξιοπρεπή άνεση στην οδήγηση, παρά τη δυναμική βασική ρύθμιση. Το βασικό μοντέλο της Alpine, τα καταφέρνει καλά ακόμη και σε ανώμαλα λιθόστρωτα.
Ένα σκληροπυρηνικό σπορ αυτοκίνητο φαίνεται διαφορετικό
Η προσοχή στη λεπτομέρεια στην ανάπτυξη του πλαισίου, είναι σίγουρα αισθητή. Για ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το A290 δίνει μια ευχάριστα ευέλικτη αίσθηση. Το τιμόνι παρέχει περισσότερη πληροφόρηση από ό,τι είναι τυπικό για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά παραμένει αρκετά ελαφρύ, για καθημερινή χρήση. Σε μια προηγούμενη δοκιμή, σε μια πίστα αγώνων στη Μαγιόρκα, το αυτοκίνητο στρίβει πραγματικά πρόθυμα και προσφέρει άφθονη οδηγική απόλαυση. Όποιος περιμένει μια καθαρόαιμη σπορ κατασκευή, μπορεί να απογοητευτεί κάπως. Η A290 δεν έχει την ασυμβίβαστη φύση που κάποτε διέκρινε τα hot hatch. Η θυγατρική εταιρεία premium της Renault, προφανώς γνωρίζει ότι το κοινό αναζητά περισσότερο έναν διασκεδαστικό, κομψό και γενναιόδωρα εξοπλισμένο καθημερινό σύντροφο, παρά ένα αυτοκίνητο ράλι δρόμου.
| Alpine A290 GTS | Alpine A290 GT | |
|---|---|---|
| Κίνηση | Εμπρός | Εμπρός |
| Ισχύς | 217 PS | 177 PS |
| Ροπή | 300 Nm | 285 Nm |
| Επιτάχυνση 0-100 | 6,4 δευτ. | 7,4 δευτ. |
| Τελική | 170 χλμ/ώρα | 160 χλμ/ώρα |
| Αυτονομία WLTP | 362 χλμ. | 379 χλμ. |
| Μπαταρία | 52 kWh | 52 kWh |
| Χωρητικότητα φόρτισης DC | 100 kW | 100 kW |
| Χρόνος φόρτισης DC 10-80% | 30 λεπτά | 30 λεπτά |
| Τιμή στη Γερμανία | 45.000 ευρώ | 39.000 ευρώ |
Αποδίδει ιδιαίτερα καλά στο μεσαίο εύρος
Το κάπως υπερβολικά έντονο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, μειώνει ακόμη περισσότερο την οδηγική απόλαυση. Με ένα μικρό αυτοκίνητο των 217 ίππων και 300 Nm ροπής με κίνηση στους εμπρός τροχούς, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι μπροστινοί τροχοί δυσκολεύονται να αποδώσουν καθαρά την ισχύ με τους τροχούς να σπινάρουν στάνταρ, αν και το σύστημα αντισπίν, προσπαθεί όσο το δυνατόν περισσότερο, να το αποτρέψει. Ως αποτέλεσμα, η A290 δείχνει πιο αδύναμη από ό,τι είναι στην πραγματικότητα, ακόμη και στη λειτουργία Sport. Αρχίζει να τραβάει δυνατά μόνο πάνω από τα 20 χλμ/ώρα, ακριβώς όπως θα περίμενε κανείς από ένα σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η κορυφαία έκδοση GTS των σχεδόν 1,5 τόνων, μπορεί να επιταχύνει από μηδέν στα εκατό σε 6,4 δευτερόλεπτα. Δεδομένης της ισχυρής ισχύος στο εύρος των μεσαίων στροφών, αυτό φαίνεται απολύτως εύλογο.

Σε υψηλότερες ταχύτητες, από περίπου 120 χλμ./ώρα και πάνω, λαχανιάζει λίγο – τα ηχητικά εφέ που μοιάζουν με «διαστημόπλοιο» στη λειτουργία Sport, φαίνονται υπερβολικά. Τα οπτικά εφέ στην οθόνη του οδηγού, που θυμίζουν τα κινούμενα σχέδια Plaid της Tesla, αφήνουν παρόμοια εντύπωση.

Η μέγιστη ταχύτητα των 170 χλμ/ώρα, η οποία δεν είναι ακριβώς εντυπωσιακή για ένα hot hatch, είναι εφικτή μόνο στις λειτουργίες Normal και Sport. Στη λειτουργία Eco που ονομάζεται «Save», περιορίζεται στα 130 χλμ/ώρα. Λαμβάνοντας υπόψη το καλό κράτημα στο δρόμο, ο λόγος που ο «πύραυλος τσέπης» δεν επιτρέπεται να τρέχει πιο γρήγορα, είναι πιθανώς η αποδοτικότητα παρά η ασφάλεια.
Η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο δεν αποτελεί αξιοσημείωτο στοιχείο
Εκτός από την ευχάριστη άνεση της ανάρτησης, υπάρχει πολύ καλή ηχομόνωση και άνετα καθίσματα, που σας κάνουν να νιώθετε καλά στηριγμένοι χάρη στα έντονα πλαϊνά «μαξιλάρια» τους. Τα συστήματα υποβοήθησης λειτουργούν αξιόπιστα και ομαλά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το προσαρμοζόμενο cruise control, το οποίο είναι εξαιρετικά εύκολο στη λειτουργία και εντυπωσιάζει με το απαλό φρενάρισμα και την επιτάχυνσή του. Για ένα μικρό αυτοκίνητο, αυτό είναι πραγματικά αξιοσημείωτο. Όμως, ο αυτοκινητόδρομος δεν είναι το ατού του A290, κυρίως λόγω της μεγάλης κατανάλωσής του σε τριψήφιες ταχύτητες. Κατά τη διαδρομή από το Βερολίνο στο Αμβούργο, η μέση κατανάλωση ήταν πάνω από 20 kWh/100 χλμ., παρόλο που «σέρνομαι» πίσω από ένα φορτηγό διανομής με 110 χλμ./ώρα για αρκετή ώρα. Ως αποτέλεσμα, από τα 364 χιλιόμετρα WLTP, καταλήγεις με λίγο πάνω από 200 σε μεγάλα ταξίδια.

Η Alpine δεν δίνει επίσημη τιμή για το A290, αλλά η αεροδυναμική οπισθέλκουσα είναι πιθανώς παρόμοια με αυτή του Renault 5 E-Tech Electric. Το ρετρό όχημα έχει τιμή περίπου 0,30. Ορισμένα ηλεκτρικά SUV πλήρους μεγέθους, είναι πολύ πιο αεροδυναμικά. Η μεταφορά ενός σχεδίου του οποίου το βασικό σχήμα χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του ’70, με παρόμοιες αναλογίες και μεγάλη μπροστινή επιφάνεια στη σύγχρονη εποχή, αναπόφευκτα συνοδεύεται από μειονεκτήματα. Λόγω του μικρού μήκους τους, τα μικρά αυτοκίνητα είναι επίσης γενικά επιρρεπή σε αναταράξεις στο πίσω μέρος, δίνοντας σε αυτήν την κατηγορία οχημάτων, ένα θεμελιώδες αεροδυναμικό μειονέκτημα. Στην κίνηση της πόλης, το ζωηρό μικρό «πυραυλάκι» αισθάνεται πολύ πιο άνετα και χάρη στην ισχυρή ανάκτηση ενέργειας, μπορείτε ακόμη και να μειώσετε την κατανάλωση WLTP των 16,5 kWh/100 km. Από μια μικρή ενημέρωση στα μέσα Οκτωβρίου, όλα τα A290 υποστηρίζουν πλέον οδήγηση με ένα πεντάλ.

Η ένδειξη αυτονομίας, η οποία προβλέπει την ακτίνα που μπορεί να επιτευχθεί με την τρέχουσα κατάσταση της μπαταρίας υπό διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, είναι πραγματικά χρήσιμη. Παρ’ όλα αυτά, τόσο το R5 όσο και το A290, θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν περισσότερα στοιχεία μενού, που προσφέρουν πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση και την απόδοση.
Το A290 υπερβαίνει ελαφρώς τη μέγιστη ισχύ φόρτισης
Η μέγιστη ισχύς φόρτισης των 100 kW που ισχυρίζεται η Renault, είναι κάτι παραπάνω από ρεαλιστική. Λίγο μετά την έναρξη της διαδικασίας φόρτισης, την υπερβαίνει ελαφρώς σε επίπεδο μπαταρίας 15%. Η καμπύλη φόρτισης παραμένει υψηλή για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ακόμα και με 75% μπαταρία, η ισχύς εξακολουθούσε να είναι 56 kW. Χάρη σε μια προρυθμισμένη μπαταρία, το παράθυρο φόρτισης από 10 σε 80% χρειάστηκε 29 λεπτά. Επίσης, υποδειγματικό: το A290 φορτίζει σε σταθμούς AC με 22 kW ως στάνταρ. Ο σχεδιαστής διαδρομής φόρτισης του συστήματος πλοήγησης που βασίζεται σε Android, λειτουργεί πολύ καλά και πείθει με την γρήγορη απόκρισή του. Ωστόσο, είναι κάπως υπερβολικά προσεκτικός. Ξεκίνησα από το Βερολίνο με μπαταρία 90% και το σύστημα πρότεινε δύο στάσεις φόρτισης των 15 λεπτών στη διαδρομή περίπου 290 χιλιομέτρων προς το Αμβούργο. Μία ελαφρώς μεγαλύτερη στάση, θα ήταν απολύτως επαρκής στην πράξη.
Ένα προσαρμοσμένο πιλοτήριο R5 σε όλα τα σωστά σημεία
Κατά τη διάρκεια της φόρτισης, ο οδηγός έχει άφθονο χρόνο να ρίξει μια ματιά στο αναβαθμισμένο εσωτερικό, σε σύγκριση με το κόκπιτ του R5. Πιθανότατα δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο κατηγορίας Β, που να προσφέρει τόσο υψηλής ποιότητας εσωτερικό. Ενώ υπάρχουν μερικά σκληρά πλαστικά εδώ κι εκεί, το συνολικό μείγμα υλικών είναι εντυπωσιακό. Μοναδικά χαρακτηριστικά σε σύγκριση με το Renault 5, περιλαμβάνουν το σπορ τιμόνι Alpine με παχύτερη στεφάνη και τα τρία κουμπιά επιλογής, για τη λειτουργία οδήγησης που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα, μια λεπτομέρεια που οι σχεδιαστές δανείστηκαν από το A110.

Ένα πραγματικό highlight είναι τα δίχρωμα καθίσματα με ραμμένη Tricolore στην πλάτη. Αυτές είναι οι λεπτομέρειες, που κάνουν το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο να ξεχωρίζει από το πλήθος. Δυστυχώς, η θέση καθίσματος είναι λίγο ψηλή για ένα hot hatch και μοιάζει σχεδόν με crossover. Όσον αφορά τους χώρους, είναι περισσότερο ένα καθημερινό, παρά ένα σπορ αυτοκίνητο. Με 326 λίτρα, το πορτμπαγκάζ είναι πραγματικά γενναιόδωρο για την κατηγορία. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποθήκευσης επεκτείνεται ακόμη και στα 1.106 λίτρα. Συγκριτικά: το πορτμπαγκάζ του Opel Corsa Electric χωράει 267 λίτρα. Ωστόσο, ο μεγάλος χώρος αποσκευών στα δύο μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Renault, έρχεται σε βάρος του περιορισμένου χώρου, για τα πόδια στο πίσω μέρος.
Σύνοψη
Το A290 είναι ίσως το πιο κουλ ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο στην αγορά. Και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Alpine είναι επίσης ένα από τα πιο ακριβά μοντέλα στην κατηγορία Β. Η βασική έκδοση GT κοστίζει ήδη 39.000 ευρώ στη Γερμανία, ενώ η κορυφαία έκδοση A290 GTS που δοκιμάσαμε, είναι άλλα 6.000 ευρώ ακριβότερη. Με μόνο 3.000 ευρώ επιπλέον, μπορείτε να αποκτήσετε το ευρύχωρο οικογενειακό SUV Scénic E-Tech Electric από τη Renault, με τη μεγάλη μπαταρία 87 kWh. Με αυτονομία WLTP 614 χιλιομέτρων, είναι πλήρως ικανό για μεγάλες αποστάσεις και ένα καλό όχημα για όλες τις χρήσεις. Είναι ενδιαφέρον ότι το hot hatch της Alpine και το ηλεκτρικό Scénic, μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα. Φυσικά, τα δύο γαλλικά αυτοκίνητα απευθύνονται σε εντελώς διαφορετικά προφίλ αγοραστών. Αλλά η σύγκριση δείχνει ξεκάθαρα ότι σε αυτήν την κατηγορία τιμής, υπάρχουν μοντέλα που προσφέρουν πολύ περισσότερα για τα χρήματά τους και ότι το σπορτίφ «αδερφάκι» του R5, απαιτεί μια συγκεκριμένη προθυμία για συμβιβασμούς από τους αγοραστές του. Εκτός από την υψηλή τιμή, η υψηλή κατανάλωσή του στον αυτοκινητόδρομο, το βαραίνει ιδιαίτερα.

Το αν η αποκλειστικότητα και η σπορ εμφάνιση, αξίζουν την υψηλή τιμή σε σχέση με το κανονικό Renault 5 εξαρτάται τελικά από τη… γεύση και τον προϋπολογισμό. Το «αδερφάκι» του, το οποίο είναι σχεδόν 10.000 ευρώ φθηνότερο σε συγκρίσιμα χαρακτηριστικά, έχει ήδη πολύ καλή εμφάνιση και προσφέρει επίσης μια σημαντική δόση οδηγικής απόλαυσης. Αλλά το αίσθημα του «θέλω να το έχω» είναι σίγουρα ακόμη πιο έντονη με το πρώτο ηλεκτρικό Alpine.
Πηγή: electrive.com







