Η Volkswagen προετοιμάζεται για έναν εκτεταμένο επανασχεδιασμό της σειράς των ηλεκτρικών ID της, συνοδευόμενο από σημαντικές αναβαθμίσεις στην αρχιτεκτονική MEB. Η ανανεωμένη γκάμα, πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2026, με τον επικεφαλής Ε&Α της VW, να περιγράφει την αναθεώρηση, ως «μια πολύ μεγαλύτερη αλλαγή από την αναμενόμενη». Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, θα αντλήσει έμπνευση από την έκδοση παραγωγής του concept VW ID.2all, που αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του, στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026. Αυτό το συμπαγές αλλά «προνοητικό» μοντέλο, θα χρησιμεύσει ως το αισθητικό σχέδιο, για το ηλεκτρισμένο μέλλον της VW.
Ο Kai Grünitz, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen για την Τεχνική Ανάπτυξη, μοιράστηκε νέες ιδέες για τον επανασχεδιασμό, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης με το Autocar, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες. Σύμφωνα με τον Grünitz, η ανανεωμένη σχεδιαστική κατεύθυνση, «επιστρέφει εκεί από όπου ήρθαμε», προσθέτοντας, ότι είναι πιο κοντά «σε αυτό που πρεσβεύει η Volkswagen».
Αν και δεν διευκρίνισε ποια μοντέλα ID θα αναβαθμιστούν πρώτα ή το ακριβές χρονοδιάγραμμα για την κυκλοφορία τους, οι εκθέσεις του κλάδου δείχνουν ότι ολόκληρη η ηλεκτρική σειρά της VW, θα επανασχεδιαστεί. Τα SUV ID.3 hatchback και ID.4/ID.5, που είναι από τα πρώτα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB, είναι πιθανό να βρίσκονται στην πρώτη σειρά, για το επερχόμενο λίφτινγκ.
Εν τω μεταξύ, το νεότερο sedan ID.7 μπορεί να ακολουθήσει, ενώ το ρετρό-cool van ID.Buzz, ίσως να ξεφύγει από μεγάλες εξωτερικές αναβαθμίσεις. Πέρα από το στυλ, οι ανανεώσεις θα προσφέρουν τεχνικές βελτιώσεις, όπως βελτιωμένη απόδοση, χαμηλότερο κόστος μπαταρίας και «νέα λειτουργικότητα». Ο Grünitz άφησε να εννοηθεί, ότι αυτές οι εξελίξεις, θα επεκτείνουν τον κύκλο ζωής της πλατφόρμας MEB, έως ότου αναλάβει η επόμενη γενιά SSP (Scalable Systems Platform), που θα καλύπτει «τα πάντα, από αυτοκίνητα πόλης, έως υπεραυτοκίνητα υψηλής απόδοσης».
Η Volkswagen θεωρεί σημαντική την SSP, που υποστηρίζεται από την πρόσφατη συνεργασία της με τη Rivian. Ο Grünitz έσπευσε να επαινέσει τον κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων με έδρα τις ΗΠΑ, περιγράφοντάς τον ως συγκρίσιμο (με την ευκινησία) των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Επαίνεσε επίσης τις «καλύτερες στην κατηγορία» ενημερώσεις λογισμικού OTA (over-the-air) της Rivian, μια δυνατότητα που η VW σκοπεύει να υιοθετήσει και για το δικό της ηλεκτρικό «οπλοστάσιο».
Το επόμενο βήμα για τη VW, είναι να παρουσιάσει μια ιδέα SUV, με βάση το ID.2 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου το 2025. Αυτή η μελέτη, θα είναι μια προ-παρουσίαση για το δεύτερο EV παραγωγής της, που θα κυκλοφορήσει στην πλατφόρμα MEB Entry, με το hatchback ID.2.
Οι φανατικοί της μάρκας, έχουν ακόμη περισσότερα να περιμένουν: το ID.2 θα εξελιχθεί στο πρώτο πλήρως ηλεκτρικό GTI. Αυτό το hot hatch, πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του το 2026, ενσωματώνοντας το πνεύμα του Golf GTI. Ο Grünitz δήλωσε, ότι το μοντέλο θα συνδυάσει τη νοσταλγία με την καινοτομία, προσφέροντας εκπλήξεις, που θα έχουν απήχηση τόσο στους πιστούς, όσο και στους «νεοφερμένους» της VW.
Πηγή: carscoops.com