Opel Lotus Omega: Ένα σεντάν για κόντρες!

Όταν η Lotus το 1990 έβαλε στο χέρι την τότε πισωκίνητη ναυαρχίδα της Opel, αυτοί που γνώριζαν τι θα ακολουθήσει, χαμογελούσαν με νόημα!

Ακούστε το άρθρο

Η Lotus Engineering και ξεκινώντας τις «σκανδαλιές», πήρε τον 6 κύλινδρο, 24V σε σειρά τρίλιτρο (2.969 κ.εκ) υπερτετράγωνο (95 x 69,8 mm) κινητήρα του Opel Omega A. Ο οποίος και διέθετε συμπίεση 9,2:1 με 177 άλογα και τον υπερκύβισε στα 3.615 κ.εκ, αλλάζοντας απλά την διαδρομή των εμβόλων. Απο 69,8 mm στα 85 mm, ενώ χαμήλωσε και την συμπίεση στο 8,2:1. Ο νέος κωδικός του κινητήρα, ήταν C36GET.

Στη συνέχεια και «περιποιήθηκε» κατάλληλα με ροική εξέλιξη την κυλινδροκεφαλή. Τοποθέτησε νέα «εντόσθια» με ελαφρωμένες και σφυρήλατες μπιέλες, πιστόνια και γυαλισμένο στρόφαλο. Όλα σε δικά της σχέδια αλλά και κατασκευή απο τον μαίτρ του είδους την Mahle. Με απώτερο στόχο την αντοχή στις αυξημένες καταπονήσεις και την όσο το δυνατόν περισσότερη ευστροφία

Opel Lotus Omega: Ένα σεντάν για κόντρες!

Η καρδιά όμως της μετατροπής, ήταν και η προσθήκη στον κινητήρα ένος συστήματος twin turbo T25 της Garrett. Που δούλευε με μέγιστη πίεση 0,7 bar και «σκουλάριζε» νωρίς, απο τις 1.500 σ.α.λ, όπως και ενός αποδοτικού ιντερκούλερ της Behr. Για την ιδανική ψύξη του εισερχόμενου αέρα, το οποίο ήταν ικανό και να μειώσει τη θερμοκρασία από 120 °C σε 60 °C .

Το αποτέλεσμα ήταν και το αναμενόμενο, με την ισχύ να ανεβαίνει στους 380 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. Και την ροπή να «σκαρφαλώνει» στα 56,8 κιλά στις 4.200 σ.α.λ! Το Lotus Omega με τα 4,5 πλέον κιλά ανα ίππο, έκανε τώρα και με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο της ZF, (δανεισμένο απο την Corvette ZR-1), τα 0-100 σε 5,1΄’. Με την τελική του ταχύτητα, να ξεπερνά τα 285 χλμ/ώρα!

Η μεταφορά της ισχύος στους πίσω τροχούς, γινόταν και μέσω ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, ίδιο με αυτό του Opel V8 Holden Commodore. 

Opel Lotus Omega: Ένα σεντάν για κόντρες!Περιφερειακά

Για να μπορεί όμως και να περάσει όλη αυτή η δύναμη και το ξέσπασμα των turbo στο δρόμο, έπρεπε τα εξής. Να βελτιωθούν και αντίστοιχα τόσο οι αναρτήσεις, όσο και οι τροχοί, αλλά και τα φρένα. Αναβάθμισε λοιπόν η Lotus και την ήδη εξαιρετική πίσω ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων. Με σφικτότερες συνδέσεις και χρησιμοποιώντας επιπρόσθετα την αυτορυθμιζόμενη ανάρτηση του Opel Senator. Επίσης «δανείστηκε» και από το Senator το σύστημα του υδραυλικού τιμονιού Servotronic. 

Opel Lotus Omega: Ένα σεντάν για κόντρες!

Τα φρένα ανέλαβε η AP Racing με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και διπίστονες πίσω. Σετ και με αεριζόμενους δίσκους 328 χλστ μπροστά και απλών 300 χλστ πίσω. Οι 17άρες εργοστασιακές ζάντες, άλλαξαν με νέες αλουμινένιες της Γερμανικής Ronal και «φορέσανε» φαρδύτερα ελαστικά.

Opel Lotus Omega: Ένα σεντάν για κόντρες!

Μέσα – Εξω

Όμως η Lotus δεν σταμάτησε εδώ και τόνωσε και εξωτερικά την «καυτή» μπερλίνα, για καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά. Με έξτρα body kit που διέθετε μεγάλους αεραγωγούς στο καπό και «φούστες» στα μαρσπιέ, αλλά και περισσότερο φαρδιά φτερά στους θόλους. Αλλά και πίσω αεροτομή, όπως και διαφορετικούς προφυλακτήρες με επιθετικό σπόιλερ.

Στο αρκετά ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό, οι χλιδάτες πινελιές περιελάμβαναν και επένδυση από δέρμα Anthracite Connolly. Με την διακόσμηση να συμπληρώνουν τα γυαλισμένα ξύλινα ένθετα στις πόρτες και την κεντρική κονσόλα.

Opel Lotus Omega: Ένα σεντάν για κόντρες!

Πιο γρήγορη απο τα περιπολικά!

Το Lotus Omega ήταν συχνός στόχος κλεφτών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στις 26 Νοεμβρίου 1993, ένα Lotus Omega αναφέρθηκε ότι κλάπηκε από ένα σπίτι στα West Midlands. Τους επόμενους μήνες, μια συμμορία χρησιμοποίησε το αυτοκίνητο για να πραγματοποιήσει μεταμεσονύχτια επιδρομή, κλέβοντας τσιγάρα και αλκοόλ αξίας 20.000 λιρών.

Ένας αξιωματικός της αστυνομίας των West Midlands είπε. “Απλώς δεν καταφέραμε να πλησιάσουμε το αυτοκίνητο και φαίνεται απίθανο να το κάνουμε ποτέ”. Καθώς τα αστυνομικά τους αυτοκίνητα, δεν ήταν σε θέση να καταδιώξουν με ασφάλεια το κλεμμένο Lotus Omega.

Opel Lotus Omega: Ένα σεντάν για κόντρες!

Ξεκίνησε λοιπόν, μια εκστρατεία από την Daily Mail και την ένωση αρχηγών της αστυνομίας. Για την απαγόρευση του Lotus Omega στο Ηνωμένο Βασίλειο. Παρά το γεγονός ότι κέρδισαν και κάποιους συντηρητικούς οπαδούς, η εκστρατεία για την απαγόρευση του Lotus Omega τελικά απέτυχε.

.

abb_img