Η BYD ξεκίνησε τη νέα χρονιά, με ισχυρές πωλήσεις στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2025, η εταιρεία πούλησε 300.538 ηλεκτρικά οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 47,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Ωστόσο, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2024, οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 41,8%, γεγονός που αποδίδεται κυρίως, στην εορταστική περίοδο της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς.
Ανάλυση πωλήσεων ανά τύπο οχήματος
Η BYD διακρίνει τα επιβατικά της οχήματα σε δύο κύριες κατηγορίες: τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) και τα plug-in hybrid (PHEV).
- Αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV): Η εταιρεία πούλησε 125.377 οχήματα αυτής της κατηγορίας, καταγράφοντας αύξηση 19,1% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2024. Ωστόσο, η αναλογία των BEV επί των συνολικών πωλήσεων της BYD, διαμορφώθηκε στο 42,3%, μειωμένη κατά 9,9 ποσοστιαίες μονάδες από το προηγούμενο έτος.
- Plug-in Hybrid (PHEV): Οι πωλήσεις των PHEV, ανήλθαν σε 171.069 μονάδες, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 78,7% σε ετήσια βάση. Τα οχήματα αυτής της κατηγορίας, αντιπροσώπευσαν το 57,7% των συνολικών πωλήσεων της BYD, ποσοστό αυξημένο κατά 10,1 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με πέρυσι.
Εκτός από τα επιβατικά αυτοκίνητα, η BYD πούλησε επίσης 4.092 επαγγελματικά οχήματα και λεωφορεία, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των πωλήσεων στις 300.538 μονάδες.
Παραγωγή και εξαγωγές
Η παραγωγή οχημάτων της BYD τον Ιανουάριο του 2025, έφτασε τις 327.864 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 49,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Παράλληλα, η εταιρεία, εγκατέστησε μπαταρίες συνολικής χωρητικότητας 15.511 GWh σε ηλεκτρικά οχήματα.
Ένας τομέας που ξεχώρισε ήταν οι εξαγωγές, οι οποίες ανήλθαν σε 66.336 οχήματα, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 83,3%. Το νούμερο αυτό αποτελεί νέο ρεκόρ για τη BYD, καθώς η εταιρεία ενισχύει την παγκόσμια παρουσία της.
Επιδόσεις των υπο-μαρκών της BYD
Η BYD διαθέτει, εκτός από τα οχήματα που φέρουν το βασικό της σήμα, διάφορες premium και εξειδικευμένες μάρκες, όπως η Denza, η Fang Cheng Bao και η Yangwang.
- Yangwang: Πούλησε 286 οχήματα, προσφέροντας δύο πολυτελή μοντέλα – το U8, ένα προηγμένο SUV που μπορεί να κινείται στο νερό και το υπεραυτοκίνητο U9.
- Fang Cheng Bao: Κατέγραψε πωλήσεις 6.219 μονάδων, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 19,5%.
- Denza: Η πρώην κοινοπραξία της BYD με τη Mercedes-Benz, πούλησε 11.720 οχήματα, καταγράφοντας αύξηση 29,2% σε σύγκριση με πέρυσι.
Η βασική γκάμα της BYD, που περιλαμβάνει τις σειρές Dynasty και Ocean, σημείωσε την καλύτερη επίδοση, με συνολικές πωλήσεις 278.221 οχημάτων, αυξημένες κατά 50,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Συνολικές πωλήσεις και στρατηγική επέκτασης
Μέχρι σήμερα, η BYD έχει πουλήσει συνολικά 10,9 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα. Η μείωση των πωλήσεων τον Ιανουάριο, σε συνδυασμό με την αύξηση των εξαγωγών, αποδίδεται στην εορταστική περίοδο της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, η οποία ξεκίνησε στις 27 Ιανουαρίου και ολοκληρώνεται στις 4 Φεβρουαρίου. Η παραγωγή και η ζήτηση αναμένεται να επανέλθουν σε υψηλά επίπεδα μετά τις 10 Φεβρουαρίου, όταν οι εργαζόμενοι επιστρέψουν από τις διακοπές τους.
Διαβάστε ακόμη: Στα σκαριά το νέο μεγαλύτερο BYD Dolphin

Η εταιρεία συνεχίζει την παγκόσμια επέκτασή της, όχι μόνο μέσω εξαγωγών, αλλά και με τη δημιουργία νέων εργοστασίων εκτός Κίνας. Τον Ιούλιο του 2024, ολοκληρώθηκε η κατασκευή ενός εργοστασίου στην Ταϊλάνδη, με ετήσια δυναμικότητα 150.000 οχημάτων. Παράλληλα, μέχρι το τέλος του 2025, η BYD σχεδιάζει να ολοκληρώσει ένα ακόμη μεγάλο εργοστάσιο στην Ινδονησία, επίσης με ετήσια δυναμικότητα 150.000 μονάδων.

Με τη σταθερή αύξηση των πωλήσεων, την παγκόσμια επέκταση και τη στρατηγική ενίσχυση της παραγωγής, η BYD εδραιώνει τη θέση της ως κορυφαίος παίκτης, στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.



