Παρουσίαση: Νέα Porsche Taycan – Το καλό έγινε καλύτερο

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche, η Taycan, ανανεώθηκε και απέκτησε ακόμα υψηλότερη απόδοση και καλύτερα χαρακτηριστικά.

Ακούστε το άρθρο

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche, η Taycan, ανανεώθηκε και απέκτησε ακόμα υψηλότερη απόδοση και καλύτερα χαρακτηριστικά.

Έχουν περάσει πέντε χρόνια από το ντεμπούτο της πρώτης Taycan και η Porsche μας παρουσίασε τη ριζικά ανανεωμένη δεύτερη γενιά του μοντέλου. Η οποία έχει διαφοροποιήσεις στον σχεδιασμό και αναβαθμισμένες τεχνολογίες. Έτσι κατάφερε να επιτύχει ακόμα πιο υψηλές επιδόσεις σε όλους τους τομείς.

Παρουσίαση: Νέα Porsche Taycan – Το καλό έγινε καλύτερο

Όμως έχει και τρία διαφορετικά αμαξώματα. Έτσι όταν αναφερόμαστε στην νέα Taycan θα πρέπει να διαχωρίζουμε αν μιλάμε για την Taycan Sports Sedan, την Taycan Cross Turismo ή την Taycan Sport Turismo.

Ανάλογα με την παραλλαγή αμαξώματος και τον κινητήρα (από μια γκάμα τεσσάρων επιλογών), η αυτονομία φτάνει έως και 678 χιλιόμετρα. Είναι δηλαδή μεγαλύτερη κατά 175 χιλιόμετρα ή 35% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Επιπλέον η φόρτιση γίνεται πιο γρήγορα, αφού σε σταθμούς φόρτισης DC 800V μπορεί να φορτίσει έως και 320 kW. Ανάλογα με το ατομικό προφίλ οδήγησης, αυτό μπορεί να μειώσει τον χρόνο που απαιτείται για να φτάσει από το 10 στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας στο μισό, σε σύγκριση με τον προκάτοχο. Άλλωστε το μότο της μάρκας για την νέα Tycan είναι «πιο ψηλά, πιο γρήγορα, πιο μακριά».

Παρουσίαση: Νέα Porsche Taycan – Το καλό έγινε καλύτερο

Νέο ενεργό πλαίσιο Taycan

Όλες οι νέες Taycan με κίνηση στους πίσω τροχούς έχουν στάνταρ προσαρμοστική αερανάρτηση, την Porsche Active Ride. Η οποία παρέχεται και ως επιλογή για τις εκδόσεις με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Αυτή προσφέρει ιδιαίτερη άνεση και δυναμική στην οδήγηση, κρατώντας το αυτοκίνητο σε επίπεδη κατάσταση ανά πάσα στιγμή, ακόμη και κατά τη διάρκεια έντονων χειρισμών. Στην ήρεμη οδήγηση το σύστημα απορροφά σχεδόν πλήρως τις ατέλειες του δρόμου, ενώ σε πιο δυναμική χρήση εξασφαλίζει καλύτερη επαφή με το δρόμο, χάρη στην ισορροπημένη κατανομή φορτίων στους τροχούς.

Πιο αποδοτική από ποτέ

Η βελτίωση της απόδοσης οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Στον προηγμένο κινητήρα στον πίσω άξονα με 80 kW περισσότερη ισχύ από τον προκάτοχο του σε όλα τα μοντέλα, στον τροποποιημένο παλμικό μετατροπέα με ενημερωμένο λογισμικό, στις πιο ισχυρές μπαταρίες, στην αναθεωρημένη θερμική διαχείριση, στην αντλία θερμότητας επόμενης γενιάς και στην τροποποιημένη στρατηγική ανάκτησης ενέργειας και τετρακίνησης. Η μέγιστη ικανότητα ανάκτησης κατά την επιβράδυνση από υψηλές ταχύτητες έχει αυξηθεί περισσότερο από 30% και φτάνει από 290 σε έως και 400 kW. Επίσης όλες οι παραλλαγές έχουν στάνταρ αεροδυναμικά βελτιστοποιημένους τροχούς και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Και φυσικά η μπαταρία με μεγαλύτερη χωρητικότητα αλλά με μικρότερο βάρος.

Όλα τα νέα Taycan επιταχύνουν πολύ πιο γρήγορα από τους προκατόχους τους. Έτσι το Taycan Sport Sedan, με συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας (σε κύκλο WLTP) 20.0 – 16.7 kWh/100 χλμ. και μηδενικές εκπομπές CO₂ επιταχύνει από στάση στα 100χμλ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα, ενώ η Taycan Turbo S με συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας (σε κύκλο WLTP) 20.5 – 17.9 kWh/100 km σε μόλις 2,4 δευτερόλεπτα. Πρακτικά αυτό είναι 0.6 και 0.4 δευτερόλεπτα ταχύτερο από τα αντίστοιχα προηγούμενα μοντέλα.

Παρουσίαση: Νέα Porsche Taycan – Το καλό έγινε καλύτερο

Σημαντικά βελτιωμένος εξοπλισμός με λιγότερο βάρος

Αν και ο στάνταρ εξοπλισμός είναι ακόμα πιο πλούσιος, τα αυτοκίνητα είναι έως και 15 κιλά ελαφρύτερα. Στα χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, το ParkAssist με κάμερα οπισθοπορείας, οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες με φωτισμό περιβάλλοντος, το Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), η αντλία θερμότητας με νέο σύστημα ψύξης, η θέση για ασύρματη φόρτιση smartphone, οι θύρες φόρτισης καθώς και διακόπτες Drive Mode και Power Steering Plus.

Ακόμα πιο ελκυστικός σχεδιασμός

Πηγή έμπνευσης του σχεδιασμού της Taycan, από την πρώτη της γενιά, αποτέλεσε η θρυλική «911». Όμως το νέο μοντέλο έρχεται με διαφοροποιήσεις στα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα. Αφού οι εργαζόμενοι στο Style Porsche έχουν κινηθεί σε μια γραμμή μινιμαλισμού στο αμάξωμα. Οι νέοι προβολείς έχουν τεχνολογία HD matrix υψηλής ανάλυσης με προβολή γραφικών τη νύχτα. Στο πίσω μέρος το λογότυπο Porsche βρίσκεται πάνω στη φωτεινή λωρίδα που διατρέχει οριζόντια το αμάξωμα. Τέλος ο χρωματισμός με την ονομασία Turbonite καθιστά τα μοντέλα Turbo και Turbo S εύκολα διακριτά από τις άλλες εκδόσεις.

Παρουσίαση: Νέα Porsche Taycan – Το καλό έγινε καλύτερο

Ενημερωμένο σύστημα ελέγχου και οθόνης

Ο πίνακας οργάνων, η κεντρική οθόνη και η προαιρετική οθόνη επιβατών έχουν καλύτερο περιβάλλον και πρόσθετες λειτουργίες. Μάλιστα οι Taycan που είναι εξοπλισμένες με το πακέτο Sport Chrono και την Performance Battery Plus έχουν ένα ειδικό κουμπί push-to-pass, το οποίο μπορεί να δώσει ώθηση μέχρι 70 kW, ανάλογα με το μοντέλο, για 10 δευτερόλεπτα. Επίσης χρησιμοποιώντας το νέο μοχλό στα αριστερά πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός ελέγχει τα συστήματα υποβοήθησης ακόμα πιο διαισθητικά. Από πλευράς συνδεσιμότητας, το Apple CarPlay έχει ενσωματωθεί βαθύτερα στις οθόνες και τις λειτουργίες του οχήματος. Και η νέα λειτουργία In-Car Video επιτρέπει την παρακολούθηση βίντεο στην κεντρική οθόνη και στην οθόνη των επιβατών.

Εκδόσεις και τιμές της Taycan

Η τιμή της νέας Porsche Taycan αρχίζει από τις 108.190 ευρώ για την έκδοση Sports Sedan, ενώ η (αποκλειστικά) τετρακίνητη Cross Turismo κοστίζει από 120.610 ευρώ. Τέλος η  Taycan Sport Turismo έχει τιμή εκκίνησης τα 109.200 ευρώ. Ενώ πάντα υπάρχει η επιλογή διαφόρων διαμορφώσεων με το ανάλογο επιπλέον τίμημα.

Στην κορυφή της γκάμας δεσπόζει η Taycan Turbo GT με το πακέτο Weissach, αποκλειστικά για χρήση σε πίστα. Αυτή η έκδοση της Taycan δεν έχει πίσω καθίσματα, αλλά έχει ειδικά αεροδυναμικά βοηθήματα και μικρότερο βάρος, με τιμή από 253.250 ευρώ.

 

abb_img