Παρουσίαση: Porsche Panamera – Τρίτη και καλύτερη

Η τρίτη γενιά της Porshe Panamera είναι εντυπωσιακή και βρίσκεται ήδη στον εκθεσιακό χώρο εμπειρίας της μάρκας στην Αθήνα.

Ακούστε το άρθρο

Η τρίτη γενιά της Porsche Panamera βρίσκεται ήδη στον εκθεσιακό χώρο εμπειρίας της μάρκας στην Αθήνα.

Η Porsche αναβάθμισε την Panamera, το πολυτελές σπορ sedan μοντέλο της, με ψηφιακές λειτουργείες, εκφραστικό design και μια γκάμα επιλογών δυναμικής απόδοσης και οδηγικής άνεσης. Η νέα Panamera έχει μια καινούρια φιλοσοφία χειρισμού και μια σειρά από καινοτόμες τεχνολογίες. Μεταξύ τους ξεχωρίζει το νέο σύστημα ανάρτησης Porsche Active Ride. Το οποίο συνδυάζει την άνεση με τα χαρακτηριστικά σπορ οδήγησης που διακρίνουν μία Porsche. Επιπλέον η ενσωμάτωση του ψηφιακού οικοσυστήματος του ίδιου του χρήστη στο σύστημα διαχείρισης επικοινωνιών Porsche (PCM) προσφέρει νέους τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο. Τέλος, μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και το εξ ολοκλήρου ανανεωμένο οδηγοκεντρικό εσωτερικό υπόσχονται μια μοναδική οδηγική εμπειρία.

Παρουσίαση: Porsche Panamera – Τρίτη και καλύτερη

Η ανάρτηση στην κορυφή

Η νέα Panamera έχει διβάλβιδη αερανάρτηση δύο θαλάμων με το σύστημα διαχείρισης ενεργής ανάρτησης Porsche (PASM) στον στάνταρ εξοπλισμό της. Η διβάλβιδη τεχνολογία διαχωρίζει τα στάδια επιστροφής και συμπίεσης του συστήματος ελέγχου αποσβεστήρων κραδασμών για άνεση και σπορ αίσθηση. Το σύστημα απορροφά τους κραδασμούς από τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα μεγαλύτερη ευστάθεια σε συνθήκες δυναμικής οδήγησης. Αλλά αν ο οδηγός θέλει ακόμα καλύτερο χειρισμό, μπορεί να επιλέξει την προαιρετική τετραδιεύθυνση.

Επιπλέον, για τα μοντέλα E-Hybrid της νέας Panamera διατίθεται προαιρετικά το καινοτόμο σύστημα ενεργής ανάρτησης Porsche Active Ride. Αυτό το σύστημα ξεπερνά τις υπόλοιπες τεχνολογίες ανάρτησης σε όλες τις σημαντικές παραμέτρους και δίνει ένα εύρος επιλογών μεταξύ άνεσης και δυναμικής οδήγησης. Η τεχνολογία βασίζεται σε νέας σχεδίασης ενεργούς αποσβεστήρες κραδασμών (διαθέσιμοι και με διβάλβιδη τεχνολογία) που συνδέονται ο καθένας ξεχωριστά σε μια ηλεκτροκίνητη υδραυλική αντλία. Έτσι η ροή στο εσωτερικό του αποσβεστήρα προσαρμόζεται στις ανάγκες με εξαιρετική ταχύτητα και ακρίβεια, εξισορροπώντας και αντισταθμίζοντας σχεδόν πλήρως τις δυνάμεις που προκύπτουν από τις ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Η τεχνολογία αυτή συμπληρώνεται από ένα πιο ελαφρύ σύστημα αερανάρτησης μονού θαλάμου.

Έτσι η νέα Panamera καταφέρνει να κρατά το σασί της πάντα επίπεδο, ακόμη και σε δυναμικούς ελιγμούς πέδησης, διεύθυνσης και επιτάχυνσης. Επιπλέον όταν το αυτοκίνητο ξεκλειδώσει ή ακινητοποιηθεί, το σύστημα ανάρτησης σηκώνει το αμάξωμα στο κατάλληλο ύψος για πιο άνετη επιβίβαση ή αποβίβαση.

Πλήρως αναβαθμισμένοι κινητήρες

Η Porsche προσφέρει τη νέα Panamera με τέσσερα E-Hybrid συστήματα μετάδοσης κίνησης, όλα με βελτιωμένες επιδόσεις, αυτονομία και απόδοση. Η Panamera Turbo E-Hybrid έχει έναν πλήρως ανανεωμένο τετράλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V8 και έναν ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων. Έτσι έχει συνδυαστική απόδοση 690 ίππων και ροπή 930 Nm. Η μάρκα ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα μέσα στο περίβλημα του πλήρως επανασχεδιασμένου οκτατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη PDK. Η κατάργηση του ξεχωριστού περιβλήματος ηλεκτροκινητήρα εξοικονομεί περίπου πέντε κιλά βάρους. Επιπλέον η ενσωμάτωση της μονάδας μέσα στο κύκλωμα λαδιού του κιβωτίου ταχυτήτων βελτιστοποιεί την εξισορρόπηση θερμότητας του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης και επιτρέπει υψηλότερη σταθερή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα.

Η Panamera Turbo E-Hybrid επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα τα 315 χλμ./ώρα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας της είναι 25,9 kWh και δίνει ηλεκτρική αυτονομία για έως 91 χιλιόμετρα.

Παρουσίαση: Porsche Panamera – Τρίτη και καλύτερη

Πολυτελής και σπορ εντός και εκτός

Η πλήρως ανανεωμένη εμφάνισή της Panamera χαρίζει μια ακόμη πιο εκφραστική σπορ εμφάνιση. Εμπρός η εισαγωγή πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας βοηθά στις απαιτήσεις αέρα των συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Ο νέος σχεδιασμός της γραμμής των πλευρικών παραθύρων ενισχύει τον sedan χαρακτήρα του αυτοκινήτου και οι εξωτερικές ακμές του πίσω παρμπρίζ «σβήνουν» στο περίγραμμα του αμαξώματος για μεγαλύτερη αρμονία με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Στην καμπίνα ο μοχλός ταχυτήτων βρίσκεται δεξιά από το τιμόνι, ενώ ο διακόπτης επιλογής για τα προγράμματα οδήγησης Normal, Sport και Sport Plus και τα χειριστήρια συστημάτων υποβοήθησης είναι άμεσα προσβάσιμα χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να αφήνει από τα μάτια του από τον δρόμο.

Μια προαιρετική οθόνη συνοδηγού 10,9 ιντσών προβάλλει τα στοιχεία απόδοσης του οχήματος, επιτρέπει τον χειρισμό του συστήματος infotainment και υποστηρίζει λειτουργίες video streaming με το αυτοκίνητο εν κινήσει. Όμως, για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού, η οθόνη αυτή δεν είναι ορατή από το αριστερό κάθισμα.

Παρουσίαση: Porsche Panamera – Τρίτη και καλύτερη

Panamera Turbo E-Hybrid

Η Panamera Turbo E-Hybrid ξεχωρίζει χάρη στην ιδιαίτερη πίσω ποδιά με βαμμένα πάνελ διαχύτη και μια μοναδικού στυλ μπροστινή ποδιά στο χρώμα του αμαξώματος. Μάλιστα ο χρωματισμός Turbonite, μια ειδική απόχρωση μόνο για μοντέλα Turbo, χρησιμοποιείται ως χρωματική αντίθεση στις λωρίδες των πλευρικών παραθύρων και στο λογότυπο Turbo στο πίσω μέρος του οχήματος, ενώ εμφανίζεται και στην κορυφή του καπό, στους τροχούς και στο τιμόνι. Στο εσωτερικό, το χρώμα Turbonite συνδυάζεται με ανθρακί στοιχεία δημιουργώντας μια πιο σπορ ατμόσφαιρα. Για παράδειγμα, το συναντάμε στο κεντρικό στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων και στα χειριστήρια που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα.

Παρουσίαση: Porsche Panamera – Τρίτη και καλύτερη

Ψηφιακή εμπειρία και νέα συστήματα υποβοήθησης

Η νέα Panamera εισβάλλει και στο κινητό τηλέφωνο. Αρκεί ο ιδιοκτήτης να σαρώσει με τη συσκευή του τον κωδικό QR που εμφανίζεται στο σύστημα PCM και θα συνδεθεί στο προσωπικό του Porsche ID. Μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto, το smartphone συνδέεται με τα δεδομένα του οχήματος για μεγαλύτερη χρηστικότητα. Η ενσωμάτωση των λειτουργιών του οχήματος από την εφαρμογή MyPorsche στο Apple CarPlay επιτρέπει τον καλύτερο χειρισμό των ψηφιακών λειτουργιών και την επισκόπηση δεδομένων. Λειτουργίες όπως ο κλιματισμός, το μασάζ στο κάθισμα και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός ελέγχονται πλέον απευθείας μέσω του Apple CarPlay ή του φωνητικού βοηθού Siri.

Η Porsche έχει στον στάνταρ εξοπλισμό της Panamera και τους προβολείς Matrix LED. Ενώ το σύστημα φωτισμού HD Matrix LED, με περισσότερα από 32.00 pixel ανά προβολέα, διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Αυτό έχει ολοκαίνουρια χαρακτηριστικά, όπως ο φωτισμός αποκλειστικής λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ η εμβέλεια του αγγίζει τα 600 μέτρα. Η Porsche έχει αναβαθμίσει σημαντικά την γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης στη νέα Panamera. Ο ενεργός βοηθός ταχύτητας στον στάνταρ εξοπλισμό αλληλεπιδρά πλέον με τη λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης. Αν το σύστημα είναι ενεργό, η Panamera αυτομάτως δεν κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα από την επιτρεπόμενη. Το σύστημα Porsche InnoDrive με προσαρμοστικό cruise control έχει λειτουργίες ενεργής καθοδήγησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης στις διασταυρώσεις. Στις διαθέσιμες λειτουργίες συγκαταλέγεται πλέον και ένα σύστημα υποβοήθησης κατά της εκτροπής. Ένα ακόμη νέο στοιχείο, κατά την αυτόματη στάθμευση, είναι ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο. Μπορεί να παρακολουθεί τη διαδικασία στάθμευσης από το smartphone μέσω της νέας λειτουργίας Remote ParkAssist.

Εκδόσεις και τιμές της Panamera

Η Porsche κατασκευάζει τη νέα Panamera στο εργοστάσιο της στη Λειψία και την προσφέρει σε πέντε εκδόσεις. Η βασική έκδοση, με την ονομασία Panamera 4 είναι συμβατική, έχει ισχύ 353 ίππων και τιμή από 164.560 ευρώ. Αλλά δεν είναι η πιο οικονομική έκδοση, αφού οι υβριδικές εκδόσεις ωφελούνται από φοροαπαλλαγές. Έτσι η Panamera 4 E-Hybrid και η Panamera 4 E-Hybrid Executive (και οι δύο με ισχύ 470 ίππων) κοστίζουν 137.830 και 150.030 ευρώ αντίστοιχα. Ενώ τη Panamera 4S E-Hybrid με ισχύ 544 ίππων κοστίζει από 154.220 ευρώ και η κορυφαία Panamera Turbo E-Hybrid με ισχύ 680 ίππων, έχει τιμή που αρχίζει από τις 220.020 ευρώ.

 

abb_img