Η Subaru ξέρει την τετρακίνηση όσο λίγοι κατασκευαστές. Και το Crosstrek κληρονομεί μισό αιώνα πείρας της μάρκας.
Το Subaru Crosstrek αντικαθιστά το XV και εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στην Ελλάδα. Και πιο συγκεκριμένα σε ένα ημερήσιο ταξίδι παρουσίασης από την Αθήνα στην Νεμέα και στον φιλόξενο χώρο του Semeli Estate. Ο λόγος που η μάρκα αποφάσισε να αλλάξει την ονομασία του αυτοκινήτου ήταν η Παγκόσμια Κωδικοποιημένη Ονοματοδοσία των μοντέλων της. Άλλωστε το XV λεγόταν έτσι για πολλά χρόνια σε αγορές εκτός Ευρώπης. Σε κάθε περίπτωση, το τετρακίνητο υβριδικό compact SUV είναι ανανεωμένο, καλύτερο και παραμένει premium.
Ενώ διατηρεί και αναβαθμίζει τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την μάρκα, όπως ο «επίπεδος» κινητήρας και η μόνιμη τετρακίνηση, κάνει και πολύ περισσότερα. Το Crosstrek προσφέρει απλόχερα άνεση, μεγαλύτερη ασφάλεια, αλλά και εξαιρετικές εκτός δρόμου επιδόσεις, χάρη στη μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Που αγγίζει τα 22 εκατοστά. Χωρίς όμως να κάνει συμβιβασμούς σε επαρχιακές ασφάλτινες διαδρομές ή στον αυτοκινητόδρομο.
Δείτε ακόμα: Subaru: Αίτηση για 12 νέα ονόματα
Εξωτερική εμφάνιση
Παρότι το Crosstrek δεν μοιράζεται πολλά στοιχεία με το XV, με την πρώτη ματιά η συγγένεια είναι απολύτως ξεκάθαρη. Το νέο μοντέλο έχει διαφορετική μάσκα και χειρολαβές, ενώ υπάρχουν αεραγωγοί και προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος. Έχει ακόμα διαφορετικής σχεδίασης ζάντες και προφυλακτήρες, καθώς και διαφορετικά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Αν μιλήσουμε με απόλυτους αριθμούς, το αυτοκίνητο έχει ελάχιστη διαφορά σε διαστάσεις από το προκάτοχο του. Συγκεκριμένα το μήκος είναι 4,495 μ., δηλαδή κατά 5 χιλιοστά μικρότερο, το ύψος είναι κατά 10 χιλιοστά λιγότερο στα 1,6 μέτρα ενώ το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 5 χιλιοστά στα 2,67 μέτρα. Εκείνη που δεν έχει διαφορά είναι η χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης, η οποία είναι στα 328 λίτρα.
Η καμπίνα του Crosstrek
Μόλις τα μάτια επεξεργαστούν το εσωτερικό μέρος της καμπίνας των επιβατών, είναι εμφανής η προσπάθεια αναβάθμισης από πλευράς της Subaru. Τόσο ποιοτικά όσο και σχεδιαστικά. Φυσικά κυριαρχεί η κάθετου προσανατολισμού οθόνη αφής του infotainment των 11,6 ιντσών. Η οποία έχει και φυσικά χειριστήρια, κάτι που εκτιμήσαμε. Το σύστημα υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ από την οθόνη γίνονται ακόμα και οι ρυθμίσεις προγραμμάτων του συστήματος τετρακίνησης. Το Crosstrek δεν έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά δεν μας έλειψε η τεχνολογία στην καμπίνα. Ούτε οι θύρες USB και 12V, αφού τις βρήκαμε σε εργονομικά σωστά σημεία εμπρός και πίσω.
Η κινητήριος δύναμη
Στην Ελλάδα το Crosstrek έρχεται με μια έκδοση κινητήρα. Το δίλιτρο ατμοσφαιρικό υβριδικό σύνολο με απόδοση 136 ίππων. Ο ηλεκτροκινητήρας του μοντέλου προσθέτει 16.7 ίππους και αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση όταν οι απαιτήσεις του οδηγού είναι μικρές. Το πακέτο συμπληρώνει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Lineatronic και η 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου 4,8 Αh.
Στην ουσία του Crosstrek
Το αυτοκίνητο, με τιμή από 41.945 ευρώ έχει αρκετά πλούσιο εξοπλισμό, μόνιμη τετρακίνηση και το σύστημα ασφάλειας Eyesight. Έχει επίσης εξαιρετικά καθίσματα και πολύ καλή ορατότητα, ενώ στα ατού δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την πολύ καλή ηχομόνωση. Αν προσθέσουμε την ποιότητα κύλισης, την καλή ανάρτηση και την στοιβαρότητα, με 15% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία σε σχέση με το XV, καταλαβαίνουμε εύκολα ότι το Crosstrek μπορεί να μην είναι το πιο οικονομικό μοντέλο, αλλά είναι σίγουρα ολοκληρωμένο, πλούσιο και τίμιο. Μάλιστα η μάρκα είναι τόσο σίγουρη για το προιόν της που δίνει 8 χρόνια εγγύηση χωρίς περιορισμό στα χιλιόμετρα.