Η σωστή πίεση των ελαστικών, είναι απαραίτητη για τη σωστή και αποτελεσματική λειτουργία του οχήματός σας. Όπως ακριβώς η ευθυγράμμιση των τροχών και άλλες συνήθεις εργασίες συντήρησης. Αυτό όχι μόνο βελτιστοποιεί την οικονομία καυσίμου, αλλά διασφαλίζει ότι είστε ασφαλείς. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να ελέγξετε την πίεση των ελαστικών. Και η χρήση ενός μετρητή πίεσης ελαστικών, είναι ίσως ο πιο εύκολος.
Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, διαθέτουν επίσης ένα σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS) στάνταρ. Που μετρά την πίεση σε πραγματικό χρόνο, καθώς οδηγείτε. Φυσικά, προτού αρχίσετε να ασχολείστε με τους μετρητές και άλλα εργαλεία, θα πρέπει να γνωρίζετε τη σωστή τιμή PSI. Το PSI, είναι η μέτρηση για την πίεση των ελαστικών, που υποδηλώνει λίβρες ανά τετραγωνική ίντσα.
Η σωστή εικόνα για το όχημά σας βρίσκεται στο εγχειρίδιο κατόχου. Αλλά αν γνωρίζετε πώς να βρείτε το PSI σε ένα ελαστικό στο πλευρικό τοίχωμα. Ή στην ετικέτα στην πόρτα, μπορείτε να ελέγξετε εάν τα ελαστικά σας έχουν φουσκώσει σωστά.
Πώς να ελέγξετε την πίεση των ελαστικών σας χωρίς μετρητή
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να ελέγξετε το PSI και δεν απαιτούν όλοι να αγοράσετε εξειδικευμένο εξοπλισμό. Εάν διαθέτετε TPMS, οι πληροφορίες θα εμφανιστούν στην ψηφιακή οθόνη στο ταμπλό. Εάν όχι, μπορείτε να δοκιμάσετε μια πιο αναλογική προσέγγιση. Και αυτή θα πρέπει να αποτελεί μέρος της καθημερινής σας ρουτίνας.
Η μέθοδος του βολβού του ματιού
Εάν ελέγχετε τακτικά την πίεση των ελαστικών σας, θα συνηθίσετε πώς φαίνονται οι τροχοί όταν η πίεση είναι σωστή. Με αυτό τον έλεγχο, μπορείτε να εντοπίσετε προβλήματα με μια ματιά. Ο καλύτερος τρόπος για να διασφαλίσετε την ακρίβεια, είναι να σταθμεύσετε το αυτοκίνητό σας σε μια επίπεδη επιφάνεια. Και να περπατήσετε περιμετρικά, προσέχοντας κάθε μέρος των ελαστικών που προεξέχει περισσότερο από ένα άλλο ελαστικό.
Μέθοδος πίεσης με το χέρι
Ένας άλλος τρόπος για να μετρήσετε την πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου χωρίς εργαλείο, είναι με το χέρι κυριολεκτικά. Απλώς πιέστε τα ελαστικά με το χέρι σας, για να δείτε πόση αντίσταση υπάρχει. Εάν είναι υπερβολικά εύκαμπτο, τότε τα ελαστικά είναι υποφουσκωμένα. Ενώ καμία απολύτως αντίδραση, δεν αποτελεί προειδοποιητικό σημάδι ότι μπορεί να είναι υπερβολικά φουσκωμένα.
Αυτές μπορεί να μην φαίνονται ακριβείς μέθοδοι, αλλά η πρακτική την κάνει τέλεια. Εάν δεν είστε αρκετά σίγουροι για την εξειδίκευσή σας, τότε μπορεί να αναρωτιέστε αν χρειάζεστε ένα μανόμετρο ελαστικών. Σίγουρα κάνει τα πράγματα πιο εύκολα. Φροντίστε να ελέγξετε την πίεση των ελαστικών σε ένα αυτοκίνητο χωρίς φορτίο. Εάν τα ελαστικά σας είναι διογκωμένα. Αλλά για να είστε βέβαιοι ότι η πίεση είναι σωστή, ελέγξτε ότι το φορτίο δεν επιβαρύνει άσκοπα το αυτοκίνητό σας.
Τύποι μετρητών πίεσης αέρα για ελαστικά
Υπάρχουν μερικοί διαφορετικοί τύποι ελεγκτών πίεσης ελαστικών, με διαφορετικά επίπεδα πολυπλοκότητας. Εάν θέλετε να μάθετε πώς να διορθώσετε την υψηλή ή χαμηλή πίεση των ελαστικών. Μερικά από αυτά τα εργαλεία θα σας επιτρέψουν να το κάνετε. Υπάρχουν τρεις κύριοι τύποι μετρητών πίεσης αέρα:
Οι μετρητές με ραβδί ή μολύβι
Είναι μακριοί, λεπτοί, κυλινδρικοί μετρητές, που κατατάσσονται μεταξύ των φθηνότερων στην αγορά. Αν και είναι ακριβείς, μπορεί να είναι δύσκολο να διαβαστούν λόγω του μεγέθους τους. Εάν το μανόμετρο των ελαστικών δεν είναι ακριβές ή δεν λειτουργεί, δεν είναι ακριβό για να το αντικαταστήσετε.
Οι μετρητές καντράν
Χρησιμοποιούν μια μεγάλη κυκλική όψη με μεγάλους, ευανάγνωστους αριθμούς και έναν δείκτη, παρόμοιο με ένα χιλιομετρητή. Τις περισσότερες φορές, θα υπάρχει ένα μικρό κομμάτι σωλήνωσης. Που τρέχει κάτω από τον επιλογέα για να συνδεθεί στην έξοδο του ελαστικού. Αυτά χρησιμοποιούνται συχνά σε βενζινάδικα, όπου είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί βαθμονόμηση της πίεσης καθώς τη μετράτε.
Τα ψηφιακά μανόμετρα
Είναι τα πιο ακριβά, αλλά αν αναρωτιέστε ποιο είναι το πιο ακριβές μανόμετρο ελαστικών, είναι αυτό. Διαβάζονται πολύ εύκολα, αφού τα συνδέετε απλά στο ελαστικό και η οθόνη σας δείχνει την ακριβή πίεση με μεγάλους, έντονους αριθμούς. Ο μετρητής θα δείχνει την πίεση των ελαστικών χαμηλού psi, εάν χρειάζεται να προσθέσετε λίγο αέρα και υψηλότερους αριθμούς όταν υπερφουσκώσετε.
Είναι εύκολο να διορθώσετε τη χαμηλή πίεση των ελαστικών αφού την ελέγξετε. Επομένως δεν υπάρχει πραγματικά κανένας λόγος να υποφέρετε απο κατανάλωση βενζίνης, ή οποιοδήποτε από τα πιο σοβαρά προβλήματα, που προκύπτουν από υπερβολικά ή ελάχιστα φουσκωμένα ελαστικά.
Πού μπορώ να βρω πληροφορίες για το PSI των ελαστικών αυτοκινήτων;
Διαφορετικά αυτοκίνητα και διαφορετικά μεγέθη και τύποι ελαστικών, έχουν διαφορετικές ιδανικές πιέσεις. Και το φορτίο που σκοπεύετε να μεταφέρετε, θα επηρεάσει επίσης την πίεση που πρέπει να έχετε. Να ελέγχετε πάντα τις οδηγίες στο εγχειρίδιο κατόχου και να προσπαθείτε να μην αποκλίνετε πολύ, από τη συνιστώμενη πίεση.
Μπορείτε συχνά να βρείτε αυτές τις πληροφορίες μέσα απο την εμπλοκή της πόρτας από την πλευρά του οδηγού, ή στους ίδιους τους τροχούς. Θα πρέπει να έρθετε πιο κοντά για το τελευταίο, καθώς δεν είναι τυπωμένο πολύ μεγάλο. Και μπορεί να χαθεί ανάμεσα στις άλλες φιγούρες και τα γράμματα.
Σε ποιο PSI θα εκραγεί ένα ελαστικό;
Ο κίνδυνος να συμβεί αυτό σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, είναι μάλλον χαμηλός. Καθώς τα περισσότερα ελαστικά μπορούν να αντέξουν έως και 200 PSI πριν σκάσουν. Ωστόσο, κατά την οδήγηση, ειδικά σε μια ζεστή μέρα, τα ελαστικά θερμαίνονται καθώς έρχονται επανειλημμένα σε επαφή με το δρόμο.
Αυτή η τριβή κάνει την τυπική πίεση να αυξάνεται πολύ, καθώς διαστέλλεται ο ζεστός αέρας. Κάθε τύπος αυτοκινήτου και ελαστικού, έχει τη δική του σειρά PSI. Και κανονικά μπορείτε να βρείτε οδηγίες για αυτό, στο εγχειρίδιο χρήσης, στο εσωτερικό της πόρτας του οδηγού ή στα ίδια τα ελαστικά.