Porsche: Χρησιμοποιεί μεταχειρισμένες μπαταρίες Taycan για σταθερή αποθήκευση ενέργειας

Η ηλεκτρική ενέργεια για το σύστημα αποθήκευσης παράγεται εν μέρει από τα ηλιακά συστήματα του εργοστασίου της Porsche με ισχύ 9,4 μεγαβάτ

Ακούστε το άρθρο

Ένα νέο σύστημα αποθήκευσης μπαταριών για την παροχή ρεύματος στο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία, κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας χρησιμοποιημένες μπαταρίες από Taycan. Αυτά τα συστήματα προέρχονται από προ-σειρά και εργοστασιακά οχήματα και θα χρησιμοποιούνται πλέον ως σταθερή αποθήκευση ισχύος στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους.

Το σταθερό σύστημα αποθήκευσης ισχύος αποτελείται από 4.400 μονάδες μπαταρίας.  Γίνεται εύκολα αντιληπτό, ότι αυτές οι μονάδες μπαταρίας πρέπει να προέρχονται από τουλάχιστον 133 οχήματα Taycan. Αυτό συμβαίνει επειδή το Performance Battery Plus (πρότυπο στα Taycan Turbo και Taycan Turbo S) περιέχει 33 μονάδες κυψέλης, ενώ το κανονικό Taycan και το Taycan 4S, χρησιμοποιούν μια μπαταρία Performance με 28 μονάδες κυψελών.

Ωστόσο, εκ πρώτης όψεως προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι χρησιμοποιούνται μπαταρίες Taycan, καθώς το μοντέλο είναι διαθέσιμο μόνο από το 2019. Η εξήγηση για αυτό έγκειται περισσότερο στο γεγονός, ότι οι μπαταρίες προέρχονται από προ-σειρά και εργοστασιακά οχήματα, που έχουν υποστεί πολύ υψηλότερα φορτία από τα οχήματα πελατών.

Σύμφωνα με την Porsche, οι μονάδες μπαταρίας που χρησιμοποιούνται στη σκληρή καθημερινή εργασία των δοκιμαστικών οχημάτων, εγκαταστάθηκαν στο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, χωρίς καμία τεχνική τροποποίηση. Η συνολική ισχύς είναι 5 μεγαβάτ με ενεργειακό περιεχόμενο 10 μεγαβατώρες. Το σύστημα αποθήκευσης μπορεί να λειτουργήσει με υπερφόρτωση έως και 20 τοις εκατό για σύντομα χρονικά διαστήματα. Αποτελείται από 4.400 μεμονωμένες μονάδες μπαταρίας, χωρισμένες σε τέσσερα δοχεία μπαταριών.

Porsche: Χρησιμοποιεί μεταχειρισμένες μπαταρίες Taycan για σταθερή αποθήκευση ενέργειας

Οι τέσσερις σειρές μπαταριών, συνδέονται η καθεμία με έναν μετατροπέα και έναν μετασχηματιστή, σε ένα σύστημα μέσης τάσης. Ολόκληρο το σύστημα, συμπεριλαμβανομένων των μπλοκ μπαταριών, έχει σχεδιαστεί για διάρκεια ζωής άνω των δέκα ετών. Μεμονωμένες μονάδες μπαταρίας μπορούν να αντικατασταθούν όπως απαιτείται.

Η ηλεκτρική ενέργεια για το σύστημα αποθήκευσης παράγεται εν μέρει από τα ηλιακά συστήματα του εργοστασίου με μέγιστη ισχύ 9,4 μεγαβάτ. Το σύστημα αποθήκευσης βοηθά στη μείωση των φορτίων αιχμής όταν αυτά συμβαίνουν.

«Θέλαμε να δημιουργήσουμε δυναμικότητες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας για το εργοστάσιο της Λειψίας, προκειμένου να κάνουμε τον χώρο ακόμη πιο οικονομικό και να αυξήσουμε τον βαθμό αυτάρκειας του. Επομένως, ήταν πολύ λογικό να χρησιμοποιούμε μπαταρίες από οχήματα Preseries Taycan αντί να τις ανακυκλώνουμε», εξήγησε ο Jonathan Dietrich, ο διευθυντής του έργου με τη συνολική ευθύνη για το σύστημα αποθήκευσης μπαταριών.

«Ελπίζουμε να αποκτήσουμε γνώσεις από το έργο, προκειμένου να μπορέσουμε να εξοπλίσουμε και άλλες τοποθεσίες της Porsche με παρόμοια συστήματα και δυνατότητες στο μέλλον. Ταυτόχρονα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μπαταρίες από αυτοκίνητα δοκιμής που δεν είναι πλέον κατάλληλες για απαιτητική χρήση στο όχημα, για μια δεύτερη χρήσιμη ανάπτυξη, πριν από την τελική τους ανακύκλωση».

Η λεγόμενη «χρησιμοποίηση δεύτερης ζωής» των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν προωθείται μόνο από την Porsche, αλλά και από μια σειρά από εταιρείες και έργα. Για παράδειγμα, το έργο της ΕΕ Battery2Life έχει θέσει ως στόχο να διευκολύνει τη μετάβαση των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη δεύτερη φάση ζωής τους, ως σταθερές συσκευές αποθήκευσης ενέργειας. Η αυτοκινητοβιομηχανία JLR πειραματίζεται επίσης με συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, που κατασκευάζονται από χρησιμοποιημένες μπαταρίες αυτοκινήτων.

Πηγή: porsche.com

abb_img