Η Varta ανακοίνωσε επίσημα ότι εξετάζει πιθανή πλειοψηφική επένδυση στη θυγατρική της V4Drive, η οποία ιδρύθηκε το 2022 , με την Porsche. Και τα δύο μέρη έχουν υπογράψει μια μη δεσμευτική επιστολή προθέσεων.
Σύμφωνα με την Varta, η V4Drive θα ανατεθεί αρχικά σε εξωτερικούς συνεργάτες, προτού η Porsche την αγοράσει μέσω αύξησης κεφαλαίου. Ωστόσο, η συμφωνία δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί. Η συναλλαγή λέγεται ότι εξαρτάται από διάφορους παράγοντες και η Porsche θέλει πρώτα να ρίξει μια προσεκτική ματιά στους ισολογισμούς.
Η Varta παρουσίασε την πρώτη κυψέλη V4Drive κατάλληλη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μορφή 21700 (διάμετρος 2,1 cm, ύψος 7 cm) το 2021. Τον Απρίλιο του ίδιου έτους, η εταιρεία το παρουσίασε αρχικά ως βάση για μια μπαταρία, που θα χρησίμευε ως «ενισχυτής σε οχήματα premium και σπορ ή ως μονάδα αποθήκευσης ενέργειας ανάκτησης, σε υβριδικά οχήματα.
Μόλις λίγους μήνες αργότερα, η Varta ανακοίνωσε στη συνέχεια, «μεγαλύτερες στρογγυλές κυψέλες ιόντων λιθίου», που θα ξεπερνούσαν τη μορφή 21700 και θα ήταν επίσης κατάλληλες, ως αυτόνομη μπαταρία.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Varta εκείνη την εποχή, Herbert Schein, ήταν πεπεισμένος «ότι τα σχήματα στρογγυλών κυψελών, αντιπροσωπεύουν εξαιρετικές εναλλακτικές λύσεις, για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στον τομέα των επιδόσεων, λόγω των μοναδικών ιδιοτήτων τους».
Η Varta ήθελε να προχωρήσει γρήγορα στην εμπορευματοποίηση: Η πιλοτική παραγωγή κυψελών V4Drive στη μορφή 21700, ανακοινώθηκε τότε για τα τέλη του 2021, με τη μαζική παραγωγή να προγραμματίζεται να ξεκινήσει δύο χρόνια αργότερα στα τέλη του 2023 και με παραγωγική ικανότητα τουλάχιστον 2 GWh.
Σύμφωνα με δήλωση του Schein εκείνη την εποχή, η ζήτηση των πελατών, θα καθόριζε τον βαθμό στον οποίο η εταιρεία θα εισερχόταν στη συνέχεια στην παραγωγή κυψελών V4Drive. Είναι ενδιαφέρον ότι μια παραγγελία απο την Porsche, είχε δοθεί από τον Ιούνιο του 2021.
Ως εκ τούτου, η εταιρεία με έδρα το Zuffenhausen ενδιαφέρεται εδώ και πολύ καιρό. Ωστόσο, η Varta έβαλε σε αναμονή τα σχέδιά της στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στα τέλη του 2022 . Η νέα εργοστασιακή κατασκευή για την μπαταρία V4Drive, επρόκειτο να συνεχιστεί, μόνο μετά από αυστηρές δεσμεύσεις των πελατών, όπως ειπώθηκε εκείνη την εποχή. Ως εκ τούτου, προφανώς υπήρχε έλλειψη ενδιαφερομένων για τα κελιά αυτά των συστημάτων απόδοσης.
Ωστόσο, η λειτουργία του πιλοτικού εργοστασίου, συνεχίστηκε όπως είχε προγραμματιστεί. Τον Αύγουστο του 2023, φούντωσαν και πάλι φήμες ότι η Varta συνέχιζε να εργάζεται για τη σειρά παραγωγής κυψελών μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό υποδεικνύεται από μια συμφωνία αγοράς, για προιόντα ανόδου χαλκού, με έναν Κορεάτη προμηθευτή.
Εν τω μεταξύ, η Porsche, έχει δηλώσει εδώ και καιρό ότι θέλει να παράγει τις δικές της μπαταρίες. Πριν από περίπου τρία χρόνια, η Porsche ίδρυσε μια θυγατρική μπαταριών που ονομάζεται Cellforce, αρχικά με συνεργάτη την Customcells, αλλά έκτοτε η Porsche ανέλαβε πλήρως την διαχείριση. Η Cellforce κατασκευάζει επί του παρόντος μια πιλοτική μονάδα, με δυναμικότητα παραγωγής έως και 1,3 γιγαβατώρες.
Εκτός από το εργοστάσιο που βρίσκεται υπό κατασκευή κοντά στο Reutlingen, η εταιρεία εξετάζει πιθανή επέκταση σε πάνω από 20 γιγαβατώρες σε μια δεύτερη τοποθεσία το 2023. Ωστόσο, πριν από μερικές εβδομάδες, το Tagesspiegel Background ανέφερε ότι η Porsche, δεν μπορούσε επί του παρόντος να φτάσει σε κατασκευή ενός μεγάλου εργοστασίου μπαταριών.
Η Porsche είχε επιβεβαιώσει τα σχέδια για ένα τέτοιο εργοστάσιο μπαταριών, ήδη από τα μέσα του 2023, όταν η Βόρεια Αμερική θεωρήθηκε αρχικά το φαβορί. Ωστόσο, αργότερα φημολογήθηκε ότι η Porsche, ενδιαφέρεται για μια περιοχή στο Βρανδεμβούργο, συγκεκριμένα για μια τοποθεσία στο αεροδρόμιο Schwarzheide/Schipkau στην περιοχή Oberspreewald-Lausitz.
Σύμφωνα με την Automobilwoche , θα απαιτηθούν επενδύσεις δύο έως τριών δισεκατομμυρίων ευρώ, για 20 γιγαβατώρες. Η Porsche προφανώς δεν θέλει να το διαχειριστεί μόνη της, αλλά αναζητά συνεργάτες. Ο κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων θέλει επίσης να συνεργαστεί με την αδελφή εταιρεία μπαταριών της Volkswagen, PowerCo.