Η GAC είναι ο πιο πρόσφατος κατασκευαστής από την Κίνα, που ήρθε στην Ευρώπη. Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία από το Guangzhou, υιοθετεί εσκεμμένα μια διαφορετική προσέγγιση, σχεδιάζοντας μια πολύ προσεκτική είσοδο στην ευρωπαϊκή αγορά. Αν και η GAC έδωσε λίγες λεπτομέρειες για το Aion V, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο της μάρκας. Η αρχική εντύπωση είναι καλή, αλλά θα μπορέσει το Aion V να διατηρήσει τη θέση του στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά των ηλεκτρικών μεσαίων SUV;
Το «GAC Aion» είναι ένα όνομα που σημαίνει λίγα για τους περισσότερους ανθρώπους στην Ευρώπη. Ωστόσο, στην Κίνα, το Guangzhou Automobile Group είναι γνωστό όνομα. Ως ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων της χώρας, πουλάει 2,5 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, με τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (BEV) να αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα πέμπτο. Αυτό την καθιστά την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, μετά την BYD και την Tesla. Μέχρι το 2030, η εταιρεία σκοπεύει να πουλά, πέντε εκατομμύρια οχήματα κάθε χρόνο.
Κρίνοντας από τους αριθμούς, η GAC είναι μια εταιρεία που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, ίσως περισσότερο από ορισμένες κινεζικές νεοφυείς επιχειρήσεις που έχουν εισέλθει στην Ευρώπη με υψηλούς στόχους. Ιδρύθηκε το 1955, ενώ η GAC λειτουργεί με το σημερινό της όνομα από το 1997, με την ηλεκτρική θυγατρική της Aion, να ιδρύεται το 2017. Τώρα, αυτή η υπο-μάρκα, έρχεται στην Ευρώπη, με στόχο να αποφύγει τα λάθη που έκαναν άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια. Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε το Aion V για μια σύντομη βόλτα, ένα μοντέλο που η GAC ελπίζει να την βοηθήσει να εισέλθει στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ομαλή οδήγηση
Η προσπάθειά μας για μια γρήγορη βόλτα δεν πήγε όπως είχε προγραμματιστεί, καθώς το SUV έπρεπε να μετακινηθεί από το σημείο στάθμευσης, χωρίς τη βοήθεια κάμερας, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος της διεπαφής χρήστη, δεν ήταν ακόμη λειτουργικό. Από την άλλη πλευρά, το αυτοκίνητο ξεκινά αμέσως με ένα πάτημα του φρένου και η επιλογή ταχυτήτων είναι εύκολη, μέσω του μοχλού στην κολόνα του τιμονιού. Η επιτάχυνση είναι μάλλον μέτρια. Χρειάζονται 7,9 δευτερόλεπτα για να φτάσει από τα 0-100 χλμ./ώρα. Η τυπική ξαφνική επιτάχυνση του ηλεκτρικού οχήματος λείπει, αλλά η κατανάλωσή μας ήταν εντυπωσιακά χαμηλή με μόλις 15 kWh/100 χλμ.
Για το αναγεννητικό φρενάρισμα, μπορείτε να επιλέξετε αυτό που θέλετε, από τις ρυθμίσεις off, weak και medium. Υπάρχουν επίσης διάφοροι τρόποι οδήγησης, όπως Comfort, Sport και Energy Saver. Στην τελευταία λειτουργία, το αυτοκίνητο προσφέρει μια εκπληκτικά «καλοκουρδισμένη» και ευχάριστη εμπειρία οδήγησης. Το τιμόνι μπορεί να ρυθμιστεί ανεξάρτητα σε Comfort ή Sport, ανεξάρτητα από τη λειτουργία οδήγησης.
Στην επιλογή Sport, η στιβαρότητα του πλαισίου και η ανάδραση του τιμονιού, είναι συγκρίσιμα με τη στάνταρ ρύθμιση, ενός τυπικού γερμανικού αυτοκινήτου. Στην επιλογή Comfort, το τιμόνι είναι πολύ ελαφρύ και εύκολο στον έλεγχο, αλλά εντελώς «αποσυνδεδεμένο» από το δρόμο. Η ανάρτηση είναι επίσης αρκετά μαλακή, σίγουρα όχι ιδανική για τους δυναμικούς οδηγούς, αλλά αρκετά άνετη στους γαλλικούς δρόμους.
GAC: Ένα κινούμενο σαλόνι
Το αυτοκίνητο προσφέρει επίσης ένα ευχάριστο μασάζ καθίσματος, τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να ξαπλώσουν σε διάφορα στάδια και υπάρχει ένα μεγάλο, στιβαρό πτυσσόμενο τραπέζι, στην πίσω δεξιά πλευρά. Ένα ψυγείο στην κεντρική κονσόλα, διατηρεί τα αναψυκτικά δροσερά.
Είναι σαφές ότι το Aion V, δεν είναι για όσους οδηγούν για την απόλυτη χαρά της αδρεναλίνης. Αντίθετα, είναι ένα μέσο μεταφοράς, που έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει τους επιβάτες από το σημείο Α στο Β, όσο το δυνατόν πιο άνετα. Μόλις φτάσετε στον προορισμό σας, μπορεί να μην χρειαστείτε καν ξενοδοχείο, καθώς τα μπροστινά καθίσματα και ο πίσω πάγκος-κάθισμα, μπορούν να μετατραπούν σε ένα τεράστιο κρεβάτι με τη βοήθεια ενός φουσκωτού στρώματος.
GAC: Μαύρο κουτί Infotainment
Δυστυχώς, υπάρχουν λίγα λόγια για το λογισμικό, καθώς δεν ήταν πλήρως λειτουργικό κατά τη σύντομη δοκιμαστική μας διαδρομή. Το σύστημα δεν έχει ακόμη προσαρμοστεί για την Ευρώπη. Ενώ είναι διαθέσιμη μια αγγλική μετάφραση, αυτή τη στιγμή μπορεί να χειριστεί, μόνο βασικές ρυθμίσεις του οχήματος.
Ενημερώσεις over-the-air (OTA) και ένα σετ εφαρμογών, φαίνεται να είναι στα σκαριά. Άλλα χαρακτηριστικά που δεν μπορέσαμε να δοκιμάσουμε, περιλαμβάνουν συστήματα υποβοήθησης οδηγού και αμφίδρομη φόρτιση.
Δεν θα είναι πολύ φτηνό!
Οι εκπρόσωποι της GAC, δεν έχουν δώσει ακόμη συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με την τιμή του Aion V, για διάφορους λόγους. Το αυτοκίνητο δεν θα κυκλοφορήσει στη γερμανική αγορά για περισσότερο από ένα χρόνο από σήμερα, αφού πρέπει να βρεθούν πρώτα οι αντιπρόσωποι και πάνω από όλα, διαφαίνεται η απειλή των υψηλών δασμών 35,3%, για την GAC, που είναι η μέγιστη τιμή. Μαζί με τον υφιστάμενο εισαγωγικό δασμό 10%, αυτό έχει ως αποτέλεσμα συνολική δασμολογική επιβάρυνση 45,3%. Με βάση την κινεζική τιμολόγηση, μπορούμε να υπολογίσουμε μια πιθανή τιμή για την Ευρώπη.
Εάν προσθέσουμε αυτά τα τιμολόγια στην κινεζική τιμή του βασικού μοντέλου των 130.000 RMB, θα έχουμε μια ελάχιστη τιμή περίπου 25.000 € για την Ευρώπη, χωρίς ΦΠΑ. Στην Κίνα, δεν χρεώνεται ΦΠΑ σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάτω των 300.000 RMB. Με τον ευρωπαϊκό ΦΠΑ (που είναι κατά μέσο όρο 21,6% στην ΕΕ), είναι απίθανο το Aion V να κοστίζει λιγότερο από 30.000 €. Η GAC υπαινίσσεται μόνο μια τιμή «κάτω από 40.000 ευρώ», οπότε η τελική τιμή του βασικού μοντέλου πιθανότατα θα πέσει κάπου ανάμεσα.
Χώρια από αυτό, η GAC δεν έχει δώσει αρκετές τεχνικές πληροφορίες. Εκτός από τη χωρητικότητα της μπαταρίας (75,3 kWh στην έκδοσή μας, με επιλογές 62 kWh και 90 kWh διαθέσιμες στην Κίνα) και τις διαστάσεις (μήκος 4.605 χλστ, πλάτος 1.854 χλστ και ύψος 1.686 χλστ), δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία.
Δεν υπάρχει επίσης αριθμός ισχύος φόρτισης σε kW ή καμπύλη φόρτισης, μόνο ο ισχυρισμός ότι το αυτοκίνητο μπορεί να «επαναφορτίσει για έως και 330 χιλιόμετρα σε 15 λεπτά».
Προσεκτικό ξεκίνημα στην Ευρώπη
Με την πρώτη ματιά, το Aion V δεν ξεχωρίζει ιδιαίτερα. Οδηγεί σταθερά, οι επιβάτες κάθονται άνετα και το αυτοκίνητο είναι καλά εξοπλισμένο, με τα καθίσματα μασάζ, τον ατμοσφαιρικός φωτισμό, το πλήρως δερμάτινο εσωτερικό ή ακόμα και το ψυγείο. Υπάρχει αρκετός χώρος στο πίσω κάθισμα και στο πορτμπαγκάζ, αν και δυστυχώς, δεν υπάρχει μπροστινό πορτμπαγκάζ.
Συνολικά, είναι ένα καλό και αξιόλογο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά δεν κάνει το κάτι παραπάνω. Η BYD ή η MG, προσφέρουν παρόμοια χαρακτηριστικά και οι τιμές τους είναι στο ίδιο εύρος. Λοιπόν, πώς διαφοροποιείται η GAC; Μέσα από την ποιότητα και την αντοχή, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της GAC.
Κατά τη διάρκεια συνομιλιών στον τύπο, συχνά επισημαίνουν τη μακροχρόνια συνεργασία της εταιρείας με την Toyota και τη Honda, υποδηλώνοντας ότι η ιαπωνική τεχνογνωσία, έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τα οχήματά τους. Η GAC σχεδιάζει επίσης να επικεντρωθεί περισσότερο στην εξυπηρέτηση μετά την πώληση, μαθαίνοντας από τα λάθη άλλων Κινέζων ανταγωνιστών.
Προς το παρόν, η GAC διατηρεί τις προσδοκίες για το Aion V μέτριες. Ενώ η εταιρεία σχεδιάζει τελικά να φέρει τουλάχιστον τέσσερα μοντέλα στην Ευρώπη και ονειρεύεται την τοπική παραγωγή, έχει θέσει προσεκτικό στόχο τις 5.000 πωλήσεις για ολόκληρη την ήπειρο τον πρώτο χρόνο. Στόχος είναι η δημιουργία υποδομών και η κατανόηση της αγοράς. Σοβαροί όγκοι πωλήσεων, μάλλον δεν θα φανούν μέχρι το 2026.
Είναι σίγουρα μια στρατηγική που αποδίδει, καθώς η ιστορία έχει δείξει ότι οι «καθυστερημένοι», μπορούν μερικές φορές να σαρώσουν την αγορά. Ενώ ορισμένοι κινεζικοί ΚΑΕ έχουν ήδη κερδίσει μια αρνητική φήμη στους αντιπροσώπους και τους πελάτες, η GAC ξεκινά με καθαρό σχήμα. Και με το Aion V, έχουν στη διάθεσή τους ένα σταθερό μοντέλο για ντεμπούτο.
Πηγή: electrive.com