Είναι γνωστό ότι το κρύο επηρεάζει την αυτονομία των EVs. Αυτό συμβαίνει επειδή τα οχήματα πρέπει να θερμάνουν τόσο την μπαταρία, όσο και την καμπίνα. Αυτός ο συνδυασμός απαιτεί σημαντική κατανάλωση ενέργειας. Αλήθεια όμως τι μέτρα παίρνουν οι κατασκευαστές για να μειώσουν τις επιπτώσεις την αυτονομία, του οχήματος;
Πώς να εκμεταλλευτείτε το σύστημα Mild Hybrid για καλύτερη οικονομία καυσίμου
Μείωση της απόδοσης της μπαταρίας
Τον χειμώνα, τα EVs για την άνεση των επιβατών, πρέπει να «φέρουν» τη θερμοκρασία της καμπίνας άμεσα στο επιθυμητό επίπεδο. Φυσικά και το σύστημα των μπαταριών τους. Αυτό το διττό έργο απαιτεί μεγάλες ποσότητες ενέργειας, με τις χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες να επιδεινώνουν το πρόβλημα, επηρεάζοντας την απόδοση των μπαταριών υψηλής τάσης. Γενικότερα οι μπαταρίες των EVs λειτουργούν καλύτερα σε θερμοκρασίες 15-30°C. Όταν η θερμοκρασία πέφτει κάτω από τους 10°C, η χημεία της μπαταρίας καθίσταται λιγότερο αποδοτική. Για την ακρίβεια η ηλεκτρική εσωτερική αντίσταση του συσσωρευτή αυξάνεται και η ωφέλιμη χωρητικότητα μειώνεται. Ένας τρόπος προστασίας της μπαταρίας από τους κατασκευαστές είναι ο εξής: Η μπαταρία απελευθερώνει λιγότερη τάση σε χαμηλότερη θερμοκρασία.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που μειώνει την αυτονομία των EVs τον χειμώνα είναι η αυξημένη κατανάλωση ενέργειας για τη θέρμανση της καμπίνας. Η ενέργεια αυτή αφαιρείται από τη διαθέσιμη για την κίνηση του οχήματος. Κάτι που μειώνει σημαντικά την αυτονομία.
Εσείς χρησιμοποιείτε σωστά το φρένο για ανάκτηση ενέργειας;
Με τι φόρτιση τι ισχύει;
Η φόρτιση μπορεί να διαρκέσει περισσότερο όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές. Για το λόγο αυτό, η μπαταρία πρέπει να θερμαίνεται κατά τη φόρτιση, ιδανικά ακόμη και «καθ’ οδόν» προς τη φόρτιση. Κατά τη σύνδεση με το σημείο φόρτισης, το όχημα επικοινωνεί αυτόματα με την πηγή ρεύματος και έτσι το σημείο φόρτισης γνωρίζει πόση ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να απορροφήσει η μπαταρία ανά πάσα στιγμή. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ότι η μπαταρία δεν είναι «υπερφορτωμένη». Όταν φορτίζεται, η μπαταρία αντλεί την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται για τη θέρμανση από το σημείο φόρτισης.
Βέλτιστες πρακτικές για τη διατήρηση της αυτονομίας
Η χρήση προθέρμανσης (preconditioning) και η προγραμματισμένη φόρτιση πριν από την έναρξη της οδήγησης αποτελούν σημαντικές στρατηγικές για τη βελτίωση της αυτονομίας τον χειμώνα. Η προθέρμανση προετοιμάζει την μπαταρία στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας, ενώ η φόρτιση πριν την οδήγηση εξασφαλίζει ότι η μπαταρία ξεκινά από υψηλότερη θερμοκρασία και δεν χρειάζεται επιπλέον ενέργεια για τη θέρμανση. Η σωστή συντήρηση και η παρακολούθηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας συνεισφέρουν επίσης στη μεγιστοποίηση της αυτονομίας και τη βέλτιστη λειτουργία του οχήματος σε χειμερινούς μήνες.
Προληπτική συντήρηση σε EV: Όλα όσα θέλετε να ξέρετε
Ωστόσο, δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας για υπερβολική απώλεια αυτονομίας σε ένα EV. Οι κατασκευαστές έχουν εφοδιάσει τα οχήματά τους με συστήματα έξυπνης διαχείρισης της θερμότητας. Επιπλέον υπάρχουν και πρόσθετοι προστατευτικοί μηχανισμοί που μειώνουν τις απώλειες σε επιδόσεις και στην αυτονομία. Μάλιστα αυτοί οι μηχανισμοί συμβάλουν στη διατήρηση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας.